Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Tønsberg kommune

Inspektør/Avdelingsleder Forsterket avdeling

Offentlig forvaltning

Tar du sjansen?

Nå er det ledig lederstilling ved forsterket avedeling på en av Vestfold/Telemarks mest spennende og komplekse grunnskoler, Byskogen skole. Skolen har et ordinært tilbud for elever på 1.-10.trinn og har et innføringstilbud for nyankomne elever på 5.-10.trinn for hele kommunen.

Skolen har også en forsterket avdeling for elever på 1.-10.trinn for hele kommunen og vi har SFO. Virksomheten har ca. 110 ansatte fordelt på de fire ulike avdelingene og det er ved denne avdelingen det er en ledig 100% lederstilling ledig.

Ved forsterket avdeling er det 28 plasser til elever i Tønsberg kommune med sammensatte og/eller omfattende funksjonsnedsettelser. Elevene i avdelingen tilbys et helhetlig spesialpedagogisk og særskilt tilrettelagt opplæringstilbud. Elever som går i avdelingen har i hovedsak avvik fra ordinær læreplan i alle fag og har behov for omfattende tilrettelegging av skolehverdagen. Et mål for elevene ved forsterket avdeling er optimalt læringsutbytte, mestring og utvikling individuelt og i fellesskap med andre elever. Opplæringen i avdelingen har hovedfokus på følgende hovedområder: Kommunikasjon (gjøre seg forstått og forstå andre), Selvstendighet og egenomsorg (å kunne ta vare på seg selv, kropp og helse), Sosiale ferdigheter og verdsatte sosiale roller, Grunnleggende ferdigheter (lesing, regning, skriving, muntlige og digitale) og nærmiljø og samfunn (styrke kunnskap om og tilknytning til lokalsamfunnet, natur, kunst og kultur, arbeidsliv og tradisjoner og levesett).

Avdelingen har ca.35 ansatte som drifter både skolehverdagen og et SFO-tilbud.

Dersom du ønsker høyt tempo, komplekse arbeidsoppgaver og høye krav, kan kanskje du være vår neste leder. Som medleder vil du delta i skolens ledergruppe. Her vil du ha ha mulighet til å påvirke beslutninger for hele skolen og du vil ha mulighet for å få støtte, veiledning og hjelp i egen lederrolle. Som leder vil du ha ansvar for resultatene som skapes i egen avdeling og du vil også ha medansvar for resultatene som skapes i hele virksomheten og for at samspillet mellom din og andres avdeling fungerer godt. Du vil som leder ha personal-, administrativt- og pedagogisk ansvar for egen avdeling. Du må ha gode organisatoriske ferdigheter og du bør ha god kunnskap og oversikt om det spesialpedagogiske feltet. Det er en fordel om du har kjennskap til og har erfaring med samarbeid med skolens støttetjenester som Habiliteringstjeneste, PPT, Barnevern, Helse og avlastningstjenester. Du må ha en god relasjons- og kommunikasjonsferdigheter i møte med elever, foreldre og andre som er i en sårbar situasjon. Du bør vektlegge å se elevene i avdelingen i et livsløpsperspektiv, mer enn i et stor fagorientert fokus. Du vil ha muligheten til å være med å utvikle en styringsstruktur sammen med de ansatte i avdelingen.

Så er du tøff, strukturert, tydelig, kunnskapsrik,kompetent, raus, omsorgsfull, positiv, målrettet, oppdatert og har et glødende hjerte for de mest sårbare elevene, er du kanskje vår nye tusenkunstner og leder for forsterket avdeling på en av Vestfolds kuleste skoler.  Da tar du kanskje også sjansen på å sende inn en søknad?

Hovedarbeidsoppgaver

  • Personalansvar for og personaloppfølging av ansatte på forsterket avdeling
  • Administrativ-, drifts- og pedagogisk ansvar for hele avdelingen.
  • Medlem i skolens ledergruppe.
  • Lede og utvikle avdelingen
  • Følge opp kommunale og lokale beslutninger og vedtak
  • Tett samarbeid med de tillitsvalgte og de ansatte i avdelingen.

Kvalifikasjonskrav

  • Pedagogisk utdanning og erfaring.
  • Ønske om lederkompetanse og erfaring.
  • Digitale ferdigheter.

Ønskede kvalifikasjoner

  • Kompetanse innenfor spesialpedagogikk
  • Kompetanse innenfor skoleledelse/ledelse
  • Erfaring fra arbeid i skolen og skoleledelse.
  • Erfaring fra lignende virksomhet/avdeling/elevgruppe er en fordel.
  • Kjennskap og eller/eller kompetanse innenfor offentlig forvaltning.
  • Oppdatert på gjeldene lovverk og forskrifter i skolen.
  • Kjennskap og erfaring med samarbeid med skolens støttetjenester.
  • Ønske om erfaring fra lignende. 

Personlige egenskaper

  • Gode lederegenskaper
  • Strukturert
  • Stor arbeidskapasitet
  • Relasjonskompetanse
  • Autoritative lederegenskaper
  • Raus og omsorgsfull
  • Stort hjerte
  • Utøve et godt medarbeiderskap 
  • Gode samarbeidsevner 

Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr:

  • Faglig og individuell utvikling
  • Godt arbeidsmiljø
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Stillingskode: 9954

Kommunen ber aldri om kontaktinformasjon eller kontoopplysninger i rekrutteringsfasen, verken over SMS, e-post eller i brev via Digipost