Ledig stilling

Innlandet fylkeskommune

Innlandet fylkeskommune Administrasjon - seksjon for økonomi og styring

Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etater

Beskrivelse

Seksjon for økonomi og styring har ledig fast stilling som rådgiver innen økonomi – og virksomhetsstyring.

Om enheten

Seksjon for økonomi og styring inngår i administrasjonsavdelingen i sentraladministrasjonen i fylkeskommunen. Seksjonen er fylkeskommunens fagenhet for økonomistyring, budsjett, regnskap, virksomhetsstyring og systemforvaltning av ERP-systemet.

Vi søker deg som

  • har høyere utdanning innen økonomi
  • som har erfaring innen økonomi- og/eller virksomhetsstyring»
  • som har interesse av å være med å utvikle disse prosessene i fylkeskommunen

Vi tilbyr

  • interessante og varierte arbeidsoppgaver i et godt faglig og utviklingsorientert arbeidsmiljø
  • lønn etter avtale
  • et godt arbeidsmiljø med et aktivt bedriftsidrettslag
  • fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger

Om stillingen

  • 100 % fast stilling ledig omgående
  • arbeidssted Hamar
  • den som tilsettes i stillingen vil bli innplassert i stillingskode avhengig av krav til stillingen, utdanning og erfaring jf. lov- og avtaleverk
  • enheten har arbeidssted Hamar, men vi kan tilby ulike former for fleksibilitet for deg med den rette kompetansen

Arbeidsoppgaver

  • rapportering
  • oppfølging av fylkeskommunens totaløkonomi
  • virksomhetsstyring med mål – og resultatstyring
  • arbeid med de interne styringsprosessene i fylkeskommunen
  • arbeid med digitale styringsverktøy
  • saksbehandling, analyser og utredninger
  • arbeidsoppgavene kan variere over tid, og man kan få oppgaver i seksjonen avhengig av interesse, behov og kvalifikasjoner

Kvalifikasjonskrav

  • søkere må ha utdanning innen økonomi på Master-nivå (siviløkonom e.l.)

Ønskede kvalifikasjoner

  • relevant erfaring innen arbeidsområdene økonomistyring, budsjettarbeid og/eller virksomhetsstyring er en fordel
  • søkere må like å jobbe med og håndtere store mengder data/tall, bruke digitale styringsverktøy og inneha gode kunnskaper innen Excel
  • søkere må beherske norsk skriftlig godt og kunne bidra til å skrive dokumenter og saksfremlegg

Ønskede egenskaper

  • har gode analytiske egenskaper og kan gjennomføre analyser
  • er utviklingsorientert og kan ta ledelsen i faglig utviklingsarbeid
  • har stor arbeidskapasitet
  • jobber godt selvstendig, tar initiativ og ser nye muligheter
  • har godt humør

Vi jobber mye i team og har utstrakt samarbeid med andre fagmiljøer. Det kreves svært gode samarbeidsegenskaper. Personlig egnethet tillegges stor vekt.

Søknad

Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen. 

Det kreves politiattest - ikke eldre enn tre måneder - for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.

Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.              

Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.

Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.

Vi ser fram til å motta søknaden din.