Ledig stilling

Innlandet fylkeskommune

Innlandet fylkeskommune Administrasjon, Enhet for IKT drift og leveranse - IKT-rådgiver/seniorrådgiver

Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etater

Beskrivelse

Administrasjonsavdelingen/Seksjon for IKT og Dokumentasjonsforvaltning/Enhet Drift og Leveranse utlyser fast stilling som IKT-rådgiver / Seniorrådgiver for applikasjonsforvaltning ledig omgående.

Om enheten

Seksjonen IKT og dokumentasjonsforvaltning er en felles utviklings-, drift- og støttefunksjon som blant annet har ansvar for fylkeskommunens IKT-systemer. Mer enn 4000 ansatte og ca 13000 elever er knyttet opp i et felles nettverk fordelt på rundt 110 arbeidssteder. Seksjonen har 50 ansatte, fordelt på IKT-tjenester, dokumentasjonsforvaltning og servicetjenester.

Enhet for IKT Drift og Leveranse har 13 faste stillinger, har standardisert på moderne og markedsledende produkter fra bla. Microsoft.

I fylkeskommunen er det viktig med design og etablering av felles systemløsninger. Dette omfatter alt fra anskaffelse og igangsetting av nye brukersystemer ved etablering av nye løsninger.

Vi søker deg som

  • har god forståelse for informasjonssikkerhet
  • har god forståelse for lisenshåndtering
  • har erfaring med applikasjonsdrift
  • har god kjennskap til Microsoft produkter
  • har god kjennskap til sky-tjenester

Vi tilbyr

  • en spennende jobb med engasjerte og dyktige kollegaer
  • et mangfoldig og utviklingsorientert kompetansemiljø
  • utfordrende og varierte arbeidsoppgaver
  • lønn etter gjeldende avtaleverk
  • Fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger

Om stillingen

  • 100% fast stilling med tiltredelse etter avtale
  • mye av arbeidet vil foregå både på Hamar og Lillehammer og reising mellom stedene må regnes med
  • den som tilsettes i stillingen vil bli innplassert i stillingskode avhengig av krav til stillingen, utdanning og erfaring jf. lov- og avtaleverk
  • enheten har arbeidssted Hamar eller Lillehammer, ogvi kan tilby ulike former for fleksibilitet for deg med den rette kompetansen

Arbeidsoppgaver

  • endringshåndtering, videreutvikling, testing og oppgradering
  • delta aktivt i prosjekter
  • arbeide med integrasjoner
  • utarbeide og vedlikeholde dokumentasjon og prosesser
  • leverandøroppfølging
  • følge opp livssyklus på applikasjoner

Ønskede kvalifikasjoner

  • vi ser etter deg med bachelor i relevant fag
  • minimum 3 år relevant erfaring
  • kjennskap til ITIL rammeverk
  • erfaring fra prosjektgjennomføring
  • særskilt relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdannelse

Ønskede egenskaper

  • meget gode samarbeidsevner
  • serviceinnstilt, selvstendig og brukerorientert
  • gode fremstillingsevner muntlig og skriftlig på norsk og engelsk

Søknad

Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen. 

Det kreves politiattest - ikke eldre enn tre måneder - for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.

Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.              

Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.

Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.

Vi ser fram til å motta søknaden din.