Detaljer

  • Søknadsfrist
    20.12.2017
  • Bedrift
    NORDREISA KOMMUNE
  • Sted:
    STORSLETT
  • Type arbeid:
    Innkjøpsskjef
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Antall stillinger:
    1
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Høyere relevant utdanning
  • Arbeidserfaring:
    God kjennskap til anskaffelsesregelverket og erfaring fra innkjøpsfaglig virksomhet, fortrinnsvis fra offentlig sektor
  • Fylke:
    TROMS
  • Arbeidssted:
    Nordreisa kommune, Lyngen kommune, Kåfjord kommune, Skjervøy kommune, Kvænangen kommune
  • Land:
    Norge
  • karriere-kode:
    601757

Innkjøpssjef i Nord-Troms interkommunale innkjøpstjeneste – Id nr. 226

Det er etablert en felles innkjøpstjeneste for kommunene i Nord-Troms. Innkjøpssamarbeidet ivaretar kommunenes behov for innkjøpstjenester ved f.eks. inngåelse av felles rammeavtaler for varer og tjenester, større enkeltinnkjøp, veiledning og rådgivning ved og bygg- og anleggsprosjekter samt leverandørutvikling.

 

Innkjøpssjef i Nord-Troms interkommunale innkjøpstjeneste – Id nr. 226

 

Vår nåværende interkommunale innkjøpssjef fratrer med pensjon i løpet av mai 2018. Vi er på jakt etter en dyktig og engasjert etterfølger.

 

Innkjøpssjefen har hovedansvaret for utvikling og vedlikehold av innkjøpsfunksjonens faglige kompetanse og tjenestekvalitet, leverandørsamarbeid og innkjøpsfaglig samarbeid i Nord-Troms-regionen.

 

Sentrale arbeidsoppgaver vil bl.a. være

  • Gjennomføre tilbudskonkurranser i tråd med gjeldende lovverk
  • Innkjøpsfaglig rådgivning ovenfor kommunenes ledelse og ulike virksomheter
  • Deltagelse i tverrfaglige brukergrupper/prosjekt
  • Opplæringsaktiviteter

 

Ønskede kvalifikasjoner/krav

  • Høyere relevant utdanning
  • God kjennskap til anskaffelsesregelverket og erfaring fra innkjøpsfaglig virksomhet, fortrinnsvis fra offentlig sektor
  • Kjennskap til kommunesektoren og offentlig forvaltning
  • Høy digital kompetanse
  • Må disponere egen bil

 

 

Personlige egenskaper

  • Er utadvendt og kontaktskapende
  • Evne til å arbeide selvstendig og kunne lede andre i prosess
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Utviklingsorientert, løsningsfokusert og har høy gjennomføringsevne
  • Etterrettelig og lojal

 

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju. Vitnemål, attester og minst 2 referanser må kunne forelegges av dem som blir innkalt til intervju.

 

Arbeidssted og ansettelse vil bli knyttet til den kommunen som er mest hensiktsmessig for den som blir ansatt.  Lønn etter avtale.  

Medlemskap i KLP og innmelding i kommunale forsikringsordninger.

Ansettelsen skjer med 6 måneders prøvetid og for øvrig på de vilkår og med de plikter som følger av lov, tariffavtaler og reglementer.

 

For nærmere informasjon, ta kontakt med Storfjord kommune, rådmann Trond-Roger Larsen - tlf. 982 89062.   Ved spørsmål om stillingen kan også nåværende innkjøpssjef Ole Rødum kontaktes på tlf. 905 19 044.

 

Elektronisk søknadsskjema skal benyttes, trykk HER.

 

Søknadsfrist: 20. desember 2017

 

I henhold til offentlighetsloven offentliggjøres søkerlisten. Opplysninger om søkeren kan bli offentligjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten.