• Bedrift
    Trondheim Kommune
  • Søknadsfrist
    28.10.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    7031, TRONDHEIM
    TRONDHEIM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6414378
  • Se her for andre jobber fra Trondheim Kommune
Ledig stilling

Trondheim Kommune

Innkjøpsrådgiver

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Har du interesse for offentlige anskaffelser og ønsker å lage gode kontrakter til nytte for byens innbyggere?

Trondheim Bydrift har nå ledig en fast 100 prosent stilling som innkjøpsrådgiver. Vi ser etter deg som har stor arbeidskapasitet, evne til å håndtere flere saker på en gang og som drives av å være faglig nysgjerrig.

I Trondheim Bydrift får du en sentral rolle i å forme byens fremtid. Som innkjøpsrådgiver får du ansvar for å gjennomføre konkurranser og forvalte avtaler som påvirker hverdagen til over 200 000 innbyggere. Med et årlig innkjøpsvolum på cirka 5,4 milliarder kroner i hele kommunen, er offentlige anskaffelser et strategisk verktøy for å løse store samfunnsutfordringer. Du vil jobbe tett med fageksperter for å sikre at våre innkjøp ikke bare er kostnadseffektive, men også fremtidsrettede. Du vil bidra til å se de store linjene og forstå sammenhenger slik at vi kan gjøre rasjonelle vurderinger som er avgjørende for at vi kan levere kritiske tjenester som rent drikkevann, vedlikehold av veier og andre daglige driftsoppgaver.

Vi leter etter deg som trives i et variert og innholdsrikt arbeidsmiljø. Du vil jobbe i skjæringspunktet mellom jus, økonomi og teknologi, og bidra til å sikre at vi inngår avtaler som både er økonomisk forsvarlige og varer over tid.

Oppgavene vil hovedsakelig bestå i å gjennomføre anskaffelsesprosesser fra behovet oppstår til kontrakt er signert. Bydrift administrerer fellesavtaler som benyttes av alle enheter i kommunen, i tillegg til fagspesifikke vare- og tjenestekontrakter på vegne av egen enhet. Stillingen inngår i en stabsfunksjon, hvor du vil samarbeide tett med de ulike fagmiljøene i Trondheim Bydrift. Vår anskaffelsesfunksjon består av dyktige innkjøpere og kontraktsforvaltere, og vi ser frem til å ønske deg velkommen til teamet vårt. 

Kvalifikasjoner:

  • Minimum bachelor innenfor relevante fagfelt som jus, innkjøp, økonomi eller ingeniørfag. Solid og relevant erfaring kan i noen tilfeller veie opp for manglende utdanning
  • Meget gode skriftlige og muntlige fremstillingsevner i norsk 

Innplassering i stillingskode avhenger av formell kompetanse og erfaring.

Vi gjør oppmerksom på at søknaden kun blir vurdert ut fra informasjonen som foreligger ved søknadsfristens utløp. Sørg derfor for at søknaden din tydelig viser dine ferdigheter og erfaringer. Søknaden må inneholde CV, attester og vitnemål.

Som følge av stillingens tilgang til kritisk infrastruktur, må søker være forberedt på at det vil bli gjennomført en sikkerhetsvurdering i henhold til relevante lover og forskrifter.

Personlige egenskaper:

Vi ser etter deg som har faglig integritet og evne til å tenke strategisk. Rollen krever at du er en pådriver som kan lede og koordinere prosjekter fra start til slutt. Du vet hvordan du skaper fremdrift og holder prosjekter på rett spor, samtidig som du bidrar med gode samarbeidsevner i teamet.

Vi tilbyr:

 

  • Bedrift
    Trondheim Kommune
  • Søknadsfrist
    28.10.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    7031, TRONDHEIM
    TRONDHEIM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6414378
  • Se her for andre jobber fra Trondheim Kommune