Bedrift
Gjerdrum kommuneSøknadsfrist
14.08.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2022, GJERDRUM
GJERDRUM
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4710020Se her for andre jobber fra Gjerdrum kommune
- Oppdatert 27.07.2022
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Gjerdrum kommune
Innkjøpsrådgiver
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Kommunen har frem til nå samarbeidet med Nannestad kommune og delt en stilling på innkjøpsområdet, men ønsker nå en 100% ressurs internt i kommunen. Gjerdrum kommune søker derfor etter en fremoverlent og innovativ innkjøpsrådgiver som vil ha ansvaret for innkjøpsprosesser i hele kommunen, samt tett samarbeid og oppfølging av innkjøpsavtalene kommunen har med Øvre Romerike innkjøpssamarbeid. Innkjøperen skal hovedsakelig jobbe i prosjekter med anskaffelser og etablering av anskaffelsesstrategier innenfor eiendom og kommunalteknikk for å reetablere tjenester etter leirskredet, samt nye utbyggingsprosjekter. Stillingen er organisert under Økonomisjef.
Stillingen skal bidra til å nå målene om:
• formålseffektive, kostnadseffektive og bærekraftige anskaffelser
• god styring, ledelse og kontroll av anskaffelser i kommunen
• profesjonalisering i gjennomføringen av anskaffelsesprosessen
Arbeidsoppgaver:
- Gjennomføring av konkurranser og anskaffelser iht lov og forskrift om offentlige anskaffelser
- Bidra til at kommunen anvender et bredere spekter av anskaffelsesmetoder, herunder innovative anskaffelser og samspillskontrakter
- Bidra til at kommunen utvikler seg til en kompetent kravstiller i kontraktene for bedre å etterleve FNs bærekraftmål
- Utarbeide strategi for anskaffelser
- Forvaltning og oppfølging av avtaler/leverandører
- Følge opp prisutvikling, avvik og forbruk i gjeldene kontrakter i samråd med bruker/prosjektleder/virksomhetene
- Bidra til faglig utvikling og opplæring/kompetanseheving innenfor fagområdet i kommunen
- Gjennomføre risikovurderinger
- Være kommunens faglige bindeledd og samarbeidspartner opp mot Øvre Romerike Innkjøpssamarbeid
- Videreutvikle kommunens arbeidsprosesser innenfor offentlige anskaffelse
- Være ressursperson innenfor fagområdet for prosjekter i alle faser fra ide- til driftsfase
Kvalifikasjoner:
- Relevant utdanning på minimum bachelornivå, innenfor eksempelvis juridiske, administrative og/eller økonomiske fag
- Minimum 3-5 års erfaring fra fagområdet anskaffelse
- Ønskelig med erfaring innen fagområdet fra offentlig sektor
- Lang relevant erfaring kan kompensere for manglende formalkompetanse
- Dokumentert resultat fra arbeid med anskaffelser og avtaleforvaltning
- Meget god digital kompetanse
- Meget god norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne
Personlige egenskaper:
- Er løsningsorientert, ser muligheter
- Arbeider selvstendig og systematisk
- Du er god på samhandling og kommunikasjon på tevers av fagområder
- Du er lærevillig og har pågangsmot
- Pålitelig – tar ansvar
- Utviklingsrettet- gjennomfører relevant videre-/etterutdanning og tar i bruk nye måter å jobbe på
- Endringsvillig - medspiller i vedtatte omorganiserings- og endringsprosesser
- Du er en positiv og bidrar til å skape et godt arbeidsmiljø
- God gjennomføringsevne
- Høy arbeidskapasitet
- Tilpasningsdyktig
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr:
- Lønnes som rådgiver, seniorrådgiver eller spesialrådgiver avhengig av kvalifikasjoner og arbeidserfaring
- Offentlig tjenestepensjonsordning gjennom KLP
- Godt arbeidsmiljø
- Meningsfulle oppgaver
- Spennende, selvstendige og utfordrende oppgaver
- Del av et større innkjøpsmiljø på Øvre Romerike
Bedrift
Gjerdrum kommuneSøknadsfrist
14.08.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2022, GJERDRUM
GJERDRUM
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4710020Se her for andre jobber fra Gjerdrum kommune
- Oppdatert 27.07.2022