• Bedrift
    Gjerdrum kommune
  • Søknadsfrist
    14.08.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2022, GJERDRUM
    GJERDRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4710020
  • Se her for andre jobber fra Gjerdrum kommune
  • Oppdatert 27.07.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Gjerdrum kommune

Innkjøpsrådgiver

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Kommunen har frem til nå samarbeidet med Nannestad kommune og delt en stilling på innkjøpsområdet, men ønsker nå en 100% ressurs internt i kommunen. Gjerdrum kommune søker derfor etter en fremoverlent og innovativ innkjøpsrådgiver som vil ha ansvaret for innkjøpsprosesser i hele kommunen, samt tett samarbeid og oppfølging av innkjøpsavtalene kommunen har med Øvre Romerike innkjøpssamarbeid. Innkjøperen skal hovedsakelig jobbe i prosjekter med anskaffelser og etablering av anskaffelsesstrategier innenfor eiendom og kommunalteknikk for å reetablere tjenester etter leirskredet, samt nye utbyggingsprosjekter. Stillingen er organisert under Økonomisjef.

Stillingen skal bidra til å nå målene om: 
• formålseffektive, kostnadseffektive og bærekraftige anskaffelser
• god styring, ledelse og kontroll av anskaffelser i kommunen 
• profesjonalisering i gjennomføringen av anskaffelsesprosessen

Arbeidsoppgaver:

  • Gjennomføring av konkurranser og anskaffelser iht lov og forskrift om offentlige anskaffelser
  • Bidra til at kommunen anvender et bredere spekter av anskaffelsesmetoder, herunder innovative anskaffelser og samspillskontrakter
  • Bidra til at kommunen utvikler seg til en kompetent kravstiller i kontraktene for bedre å etterleve FNs bærekraftmål
  • Utarbeide strategi for anskaffelser
  • Forvaltning og oppfølging av avtaler/leverandører
  • Følge opp prisutvikling, avvik og forbruk i gjeldene kontrakter i samråd med bruker/prosjektleder/virksomhetene
  • Bidra til faglig utvikling og opplæring/kompetanseheving innenfor fagområdet i kommunen
  • Gjennomføre risikovurderinger
  • Være kommunens faglige bindeledd og samarbeidspartner opp mot Øvre Romerike Innkjøpssamarbeid
  • Videreutvikle kommunens arbeidsprosesser innenfor offentlige anskaffelse
  • Være ressursperson innenfor fagområdet for prosjekter i alle faser fra ide- til driftsfase

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning på minimum bachelornivå, innenfor eksempelvis juridiske, administrative og/eller økonomiske fag
  • Minimum 3-5 års erfaring fra fagområdet anskaffelse
  • Ønskelig med erfaring innen fagområdet fra offentlig sektor
  • Lang relevant erfaring kan kompensere for manglende formalkompetanse
  • Dokumentert resultat fra arbeid med anskaffelser og avtaleforvaltning
  • Meget god digital kompetanse
  • Meget god norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne 

Personlige egenskaper:

  • Er løsningsorientert, ser muligheter
  • Arbeider selvstendig og systematisk
  • Du er god på samhandling og kommunikasjon på tevers av fagområder
  • Du er lærevillig og har pågangsmot
  • Pålitelig – tar ansvar
  • Utviklingsrettet- gjennomfører relevant videre-/etterutdanning og tar i bruk nye måter å jobbe på
  • Endringsvillig - medspiller i vedtatte omorganiserings- og endringsprosesser
  • Du er en positiv og bidrar til å skape et godt arbeidsmiljø
  • God gjennomføringsevne
  • Høy arbeidskapasitet
  • Tilpasningsdyktig
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr:

  • Lønnes som rådgiver, seniorrådgiver eller spesialrådgiver avhengig av kvalifikasjoner og arbeidserfaring
  • Offentlig tjenestepensjonsordning gjennom KLP
  • Godt arbeidsmiljø
  • Meningsfulle oppgaver
  • Spennende, selvstendige og utfordrende oppgaver
  • Del av et større innkjøpsmiljø på Øvre Romerike
 

  • Bedrift
    Gjerdrum kommune
  • Søknadsfrist
    14.08.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2022, GJERDRUM
    GJERDRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4710020
  • Se her for andre jobber fra Gjerdrum kommune
  • Oppdatert 27.07.2022