Företag
Bergen Havn ASAnsökningstiden
09.12.2022Arbetsfunktion
AdministrasjonHeltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
MarinaerUtbildningskrav
BachelorArbetserfsrenhet
5-8 årAdress
5010, BERGEN
BERGEN
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
4874013Se här för andra jobb från Bergen Havn AS
- Uppdaterad 14.11.2022
Utgått annons
Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat
Bergen Havn AS
Innkjøpsansvarlig
InnkjøpsansvarligMarinaer
Vi ser etter en selvstendig og løsningsorientert medarbeider
med innkjøpsfaglig kompetanse. Som innkjøpsansvarlig får du en spennende,
sentral og synlig rolle i vår organisasjon. Du vil ha et overordnet fagansvar
for innkjøp i konsernet, og vil ha ansvar for å bygge opp en innkjøpsprosedyre,
innkjøpspolicy og innkjøpsstrategi, og vil ha en sentral rolle i forvaltning og
videreutvikling av fagområdet i Bergen Havn konsernet. I tillegg skal du lede
forhandlinger med våre leverandører, og følge opp eksiterende og nye
rammeavtaler.
Arbeids- og ansvarsområder:
- Overordnet fagansvar for innkjøp i hele Bergen Havn konsernet
- Ansvar for gjennomføring av offentlige anbud- og innkjøpsprosesser
- Utarbeiding og utvikling av rutiner og prosesser innenfor innkjøp
- Delta i utvikling av innkjøpspolicy og innkjøpsstrategi for konsernet, og definere mål som støtter våre forretningsområder
- Sikre at innkjøp av varer og tjenester og inngåelse av rammeavtaler skjer til rett tid, med rett kvalitet og til rett pris.
- Innkjøpsbistand og innkjøpsfaglig rådgivning
- Planlegge, tilrettelegge og bidra til å heve kompetansen om innkjøpsfaget i hele organisasjonen
- Ta del i det operative arbeidet med å forberede, gjennomføre og følge opp felles innkjøpsavtaler
- Kontraktsansvar, herunder ansvar for og oppfølging av eksisterende og nye rammeavtaler (kontrollfunksjon), samt sørge for profesjonell håndtering av alle innkjøpsavtaler
- Ansvar for innkjøps- og kontraktsystemer
- Åpenhetsloven, herunder ansvar for aktsomhetsvurdering av selskapets leverandørkjede
Kvalifikasjoner:
- Vi ser primært etter en kandidat med høyrere utdanning, gjerne innen økonomiske eller juridiske fag. Særlig relevant arbeidserfaring vil kunne kompensere for formell utdanning.
- Stillingen krever relevant arbeidserfaring innen innkjøpsfaget, og erfaring med offentlige anbud- og innkjøpsprosesser
- Kjennskap til offentlig forvaltning og offentlige innkjøp i større organisasjoner er en fordel.
- Du er en dyktig forhandler med god kommersiell forståelse og du kan både lede og delta i forhandlingsprosesser
- Vi ser etter deg som er initiativrik og løsningsorientert, du må være en god relasjonsbygger og samarbeide godt med andre. Du er god på å få folk med deg på tvers av funksjoner i organisasjonen, god på nettverksbygging, kompetansedeling og teamarbeid - samtidig som du evner å involvere både kolleger og eksterne partnere i det daglige arbeidet
- Du må også kunne jobbe målrettet og strategisk. Evne til å jobbe detaljert, men samtidig ha oversikt og tenke langsiktig. I tillegg til å tenke strategisk er det også et ønske at du har god forståelse for det operative
Företag
Bergen Havn ASAnsökningstiden
09.12.2022Arbetsfunktion
AdministrasjonHeltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
MarinaerUtbildningskrav
BachelorArbetserfsrenhet
5-8 årAdress
5010, BERGEN
BERGEN
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
4874013Se här för andra jobb från Bergen Havn AS
- Uppdaterad 14.11.2022