• Bedrift
    Bergen Havn AS
  • Søknadsfrist
    09.12.2022
  • Stillingsfunksjon
    Administrasjon
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Marinaer
  • Utdanningskrav
    Bachelor
  • Arbeidserfaring
    5-8 år
  • Adresse
    5010, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4874013
  • Se her for andre jobber fra Bergen Havn AS
Ledig stilling

Bergen Havn AS

Innkjøpsansvarlig

Innkjøpsansvarlig

Marinaer

Vi ser etter en selvstendig og løsningsorientert medarbeider med innkjøpsfaglig kompetanse. Som innkjøpsansvarlig får du en spennende, sentral og synlig rolle i vår organisasjon. Du vil ha et overordnet fagansvar for innkjøp i konsernet, og vil ha ansvar for å bygge opp en innkjøpsprosedyre, innkjøpspolicy og innkjøpsstrategi, og vil ha en sentral rolle i forvaltning og videreutvikling av fagområdet i Bergen Havn konsernet. I tillegg skal du lede forhandlinger med våre leverandører, og følge opp eksiterende og nye rammeavtaler.

 Bergen Havn er omfattet av lov om offentlige anskaffelser (LOA) og forsyningsforskriften, og som innkjøpsansvarlig må du ha god kjennskap til regelverket, og vil ha et selvstendig ansvar for å gjennomføre anskaffelser i tråd med regelverket.

 Stillingen skal bidra til realiseringen av Bergen Havns policy og strategier innen HMSK og innkjøp, og derav oppfylle retningslinjer for miljø og etikk.

 Bergen Havn gjennomfører innkjøp for om lag 100 millioner kroner årlig, fordelt på ca. 350 leverandører. Som innkjøpsansvarlig vil du ha et selvstendig ansvar for å styre Bergen Havns innkjøpsmakt i en bærekraftig retning og ellers i samsvar med selskapets strategi. Den rette kandidaten ser både muligheter og utfordringer og har riktig erfaring, trygghet og kraft til å lykkes.

 Stillingen rapporterer til avdelingsleder.

 

Arbeids- og ansvarsområder:


  • Overordnet fagansvar for innkjøp i hele Bergen Havn konsernet
  • Ansvar for gjennomføring av offentlige anbud- og innkjøpsprosesser
  • Utarbeiding og utvikling av rutiner og prosesser innenfor innkjøp
  • Delta i utvikling av innkjøpspolicy og innkjøpsstrategi for konsernet, og definere mål som støtter våre forretningsområder
  • Sikre at innkjøp av varer og tjenester og inngåelse av rammeavtaler skjer til rett tid, med rett kvalitet og til rett pris.
  • Innkjøpsbistand og innkjøpsfaglig rådgivning
  • Planlegge, tilrettelegge og bidra til å heve kompetansen om innkjøpsfaget i hele organisasjonen
  • Ta del i det operative arbeidet med å forberede, gjennomføre og følge opp felles innkjøpsavtaler  
  • Kontraktsansvar, herunder ansvar for og oppfølging av eksisterende og nye rammeavtaler (kontrollfunksjon), samt sørge for profesjonell håndtering av alle innkjøpsavtaler
  • Ansvar for innkjøps- og kontraktsystemer
  • Åpenhetsloven, herunder ansvar for aktsomhetsvurdering av selskapets leverandørkjede

 

Kvalifikasjoner:


  • Vi ser primært etter en kandidat med høyrere utdanning, gjerne innen økonomiske eller juridiske fag. Særlig relevant arbeidserfaring vil kunne kompensere for formell utdanning.
  • Stillingen krever relevant arbeidserfaring innen innkjøpsfaget, og erfaring med offentlige anbud- og innkjøpsprosesser
  • Kjennskap til offentlig forvaltning og offentlige innkjøp i større organisasjoner er en fordel.
  • Du er en dyktig forhandler med god kommersiell forståelse og du kan både lede og delta i forhandlingsprosesser
  • Vi ser etter deg som er initiativrik og løsningsorientert, du må være en god relasjonsbygger og samarbeide godt med andre. Du er god på å få folk med deg på tvers av funksjoner i organisasjonen, god på nettverksbygging, kompetansedeling og teamarbeid - samtidig som du evner å involvere både kolleger og eksterne partnere i det daglige arbeidet
  • Du må også kunne jobbe målrettet og strategisk. Evne til å jobbe detaljert, men samtidig ha oversikt og tenke langsiktig. I tillegg til å tenke strategisk er det også et ønske at du har god forståelse for det operative

 

 Nærmere opplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til juridisk konsernleder Silje Glesnes på telefon +47 417 62 370. 

 

  • Bedrift
    Bergen Havn AS
  • Søknadsfrist
    09.12.2022
  • Stillingsfunksjon
    Administrasjon
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Marinaer
  • Utdanningskrav
    Bachelor
  • Arbeidserfaring
    5-8 år
  • Adresse
    5010, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4874013
  • Se her for andre jobber fra Bergen Havn AS