• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    23.01.2022
  • Sted:
    BERGEN
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VESTLAND
  • Arbeidssted:
    BERGEN
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4304389
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune

Ingeniør - spesialkonsulent

Bergen kommune

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Bymiljøetaten har ansvar for et bredt og variert spekter av oppgaver som gjør at Bergen lever hver dag – og om 100 år. For å få dette til må vi sørge for å drifte veier, parker, byrom, friområder og kommunal skog. Vi leder arbeidet med nullutslipp og fornybare drivstoffer for å redusere klimautslippene i kommunen, og skal endre bergensernes transportvaner i retning av sykkel, gange og delemobilitet. Vi fremforhandler og gjennomfører utbyggingsavtaler for å utvikle byen, bygger offentlig infrastruktur som veier, byrom, fortau, lekeplasser og torg. For å skape trivsel og trygghet, arbeider vi med landskapsplanlegging, naturforvaltning, trafikksikkerhet, parkeringsbestemmelser, Fisketorget og følger opp renovasjon og deponier. Kort sagt – Bymiljøetaten får byen til å leve!

Bymiljøetaten har nå ledig 1- års vikariat som ingeniør/spesialkonsulent ved Forvaltningsavdelingen, seksjon veiforvaltning.

Veiforvaltningsseksjonen er en del av Forvaltningsavdelingen og har blant annet ansvar for saker som omhandler tiltak på offentlig vei. For å sikre gode faglige løsninger, deltar vi i planlegging og gjennomføring av utbyggingsprosjekter innenfor seksjonens ansvarsområder gjennom samhandling med planmyndighet og eksterne aktører. Seksjonen har i dag 13 medarbeidere med bred og sammensatt kompetanse, og vi dekker flere fagfelt. Som ansatt hos oss  vil du bli involvert i spennende saker hvor du ofte får en nøkkelrolle når ulike oppgaver skal løses. 

Det er spennende og utfordrende tider innenfor byutviklingen i Bergen, og vi ønsker derfor å knytte til oss deg som vil bidra inn i disse prosessene på vegne av kommunal veimyndighet. Vi søker etter en person som er faglig sterk og løsningsorientert, med evne til å finne mulighetsrom innenfor gjeldende rammer og regelverk mm. Det er derfor viktig at du kan og vil bidra til gode og gjennomførbare løsninger!

Arbeidsoppgaver:

  • Saksbehandling og rådgivning i forbindelse med tiltak på offentlig vei
  • Bidra til god planlegging og gjennomføring av utbyggingsprosjekt og andre prosjekt innenfor seksjonens ansvarsområder
  • Samhandle med planmyndighet og eksterne aktører for å sikre gode faglige løsninger

Kvalifikasjoner:

  • Høyere utdanning på bachelornivå innenfor fagområdene teknologi-, ingeniør- eller byutviklingsfag, eventuelt annen relevant utdanningsretning.
    Veiteknisk utdanningsretning er en fordel
  • Erfaring fra offentlig veiforvaltning eller prosjekter innenfor utbygging er ønskelig, men nyutdannede kan også søke
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Personlig egnethet for stillingen vil vektlegges

Personlige egenskaper:

  • Meget gode samarbeidsevner
  • Evne til å arbeide på tvers av ulike fagfelt
  • Strukturert og med evne til å prioritere mellom ulike oppgaver
  • Beslutningsdyktig og løsningsorientert
  • Kunde- og serviceorientert

Vi tilbyr:

  • Utfordrende og spennende arbeidsoppgaver!
  • Gode forsikrings og pensjonsordninger
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter avtale
 
  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    23.01.2022
  • Sted:
    BERGEN
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VESTLAND
  • Arbeidssted:
    BERGEN
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4304389
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune