Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
23.01.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5008, BERGEN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
4304389Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 07.01.2022
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Bergen kommune
Ingeniør - spesialkonsulent
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Bymiljøetaten har ansvar for et bredt og variert spekter av oppgaver som gjør at Bergen lever hver dag – og om 100 år. For å få dette til må vi sørge for å drifte veier, parker, byrom, friområder og kommunal skog. Vi leder arbeidet med nullutslipp og fornybare drivstoffer for å redusere klimautslippene i kommunen, og skal endre bergensernes transportvaner i retning av sykkel, gange og delemobilitet. Vi fremforhandler og gjennomfører utbyggingsavtaler for å utvikle byen, bygger offentlig infrastruktur som veier, byrom, fortau, lekeplasser og torg. For å skape trivsel og trygghet, arbeider vi med landskapsplanlegging, naturforvaltning, trafikksikkerhet, parkeringsbestemmelser, Fisketorget og følger opp renovasjon og deponier. Kort sagt – Bymiljøetaten får byen til å leve!
Bymiljøetaten har nå ledig 1- års vikariat som ingeniør/spesialkonsulent ved Forvaltningsavdelingen, seksjon veiforvaltning.
Veiforvaltningsseksjonen er en del av Forvaltningsavdelingen og har blant annet ansvar for saker som omhandler tiltak på offentlig vei. For å sikre gode faglige løsninger, deltar vi i planlegging og gjennomføring av utbyggingsprosjekter innenfor seksjonens ansvarsområder gjennom samhandling med planmyndighet og eksterne aktører. Seksjonen har i dag 13 medarbeidere med bred og sammensatt kompetanse, og vi dekker flere fagfelt. Som ansatt hos oss vil du bli involvert i spennende saker hvor du ofte får en nøkkelrolle når ulike oppgaver skal løses.
Det er spennende og utfordrende tider innenfor byutviklingen i Bergen, og vi ønsker derfor å knytte til oss deg som vil bidra inn i disse prosessene på vegne av kommunal veimyndighet. Vi søker etter en person som er faglig sterk og løsningsorientert, med evne til å finne mulighetsrom innenfor gjeldende rammer og regelverk mm. Det er derfor viktig at du kan og vil bidra til gode og gjennomførbare løsninger!
Arbeidsoppgaver:
- Saksbehandling og rådgivning i forbindelse med tiltak på offentlig vei
- Bidra til god planlegging og gjennomføring av utbyggingsprosjekt og andre prosjekt innenfor seksjonens ansvarsområder
- Samhandle med planmyndighet og eksterne aktører for å sikre gode faglige løsninger
Kvalifikasjoner:
- Høyere utdanning på bachelornivå innenfor fagområdene teknologi-, ingeniør- eller byutviklingsfag, eventuelt annen relevant utdanningsretning.
Veiteknisk utdanningsretning er en fordel - Erfaring fra offentlig veiforvaltning eller prosjekter innenfor utbygging er ønskelig, men nyutdannede kan også søke
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- Personlig egnethet for stillingen vil vektlegges
Personlige egenskaper:
- Meget gode samarbeidsevner
- Evne til å arbeide på tvers av ulike fagfelt
- Strukturert og med evne til å prioritere mellom ulike oppgaver
- Beslutningsdyktig og løsningsorientert
- Kunde- og serviceorientert
Vi tilbyr:
- Utfordrende og spennende arbeidsoppgaver!
- Gode forsikrings og pensjonsordninger
- Fleksibel arbeidstid
- Lønn etter avtale
Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
23.01.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5008, BERGEN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
4304389Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 07.01.2022