Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
13.10.2019Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5008, BERGEN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
2139671Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 04.10.2019
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Bergen kommune
Ingeniør - Senioringeniør
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Bymiljøetaten har et bredt og variert spekter av oppgaver som gjør at Bergen virker hver dag - og om 100 år. Vi sørger for drift av veier, parker, byrom, friområder og kommuneskog. Vi arbeider med nullutslipp og fornybare drivstoffer, og skal endre bergensernes transportvaner i retning av sykkel, gange og delemobilitet. For å utvikle og fortette byen fremforhandler og gjennomfører vi utbyggingsavtaler, og bygger offentlig infrastruktur som veier, byrom, fortau, lekeplasser og torg. For å skape trivsel og trygghet, arbeider vi med landskapsplanlegging, naturforvaltning, trafikksikkerhet, parkeringsbestemmelser og Fisketorget, og vi følger opp renovasjon og deponier. Kort sagt - Bymiljøetaten - vi får byen til å leve!
Bymiljøetaten søker ingeniør - senioringeniør til Vegforvaltningsseksjonen. Seksjonen representerer kommunal vegmyndighet og har det faglige ansvaret for forvaltningen av det kommunale vegnettet, inkludert fortau, gang- og sykkelveger. I forbindelse med etatens kompetanseutvikling, er det behov for å ansette en ingeniør - senioringeniør. Det er spennende og utfordrende tider innenfor byutviklingen i Bergen, og vi ønsker derfor å knytte til oss fagpersoner som vil bidra inn i disse prosessene på vegne av kommunal vegmyndighet. Det er ønskelig å øke kapasitet og kompetanse innenfor flere fagfelt, bl.a. trafikkplanlegging, tekniske planer, VA-anlegg og saksbehandling. I tillegg skal man delta i prosjektgrupper som representant for kommunal vegmyndighet. Erfaringsmessig er det viktig at veg- og - eller trafikkompetanse deltar i tidlig fase i prosjekt, det er der forventet at man bidrar til gjennomførbare løsninger som kan aksepteres av kommunal vegmyndighet. Den ansatte må forvente å jobbe tett inn mot etatens andre avdelinger. Seksjonen har forbedringsarbeid og faglig kompetanseheving som satsingsområder.
Saksbehandle søknader og bidra til gode løsninger i forbindelse med utbyggingsprosjekt og andre prosjekt innenfor seksjonens ansvarsområde
Saksbehandling og rådgiving i forbindelse med tiltak på offentlig veg
Delta i prosjektgrupper som representant for kommunal vegmyndighet
Jobbe aktivt for å heve og videreutvikle seksjonens kompetanse
Koordinere og involvere internt for å sikre gode faglige vurderinger
Generell saksbehandling innenfor seksjonens ansvarsområder og kandidatens fagkompetanse
Erfaring fra offentlig vegforvaltning eller prosjekter innenfor utbygging vil være en fordel
God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
Personlige egenskaper vil bli tungt vektlagt
til å arbeide på tvers av forskjellige fagfelt
God evne til å strukturere og
prioritere arbeidsoppgaver i en travel hverdag
Beslutningsdyktig og
løsningsorientert
Kunde- og serviceorientert
En arbeidsplass som er en inkluderende(IA)-bedrift
Gode pensjons og forsikringsordninger
Fleksibel arbeidstid
Lønn etter avtale
Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
13.10.2019Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5008, BERGEN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
2139671Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 04.10.2019