• Bedrift
    Trondheim Kommune
  • Søknadsfrist
    10.04.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    7031, TRONDHEIM
    TRONDHEIM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5059891
  • Se her for andre jobber fra Trondheim Kommune
  • Oppdatert 27.03.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Trondheim Kommune

Ingeniør/Planlegger veg

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Ved Trondheim bydrift er det ledig en fast 100 prosent stilling som planlegger.

Stillingen er knyttet til Avdeling Veg som har ansvar for drift og vedlikehold av kommunale veier. Arbeidet omfatter ansvar for planlegging av drift og vedlikehold av kommunale gater/veier samt kommunal infrastruktur. I tillegg gjelder også oppfølging av kontrakter med eksterne innenfor eget fagområde.

Trondheim bydrift holder byen ren, sørger for rent drikkevann og daglig drift for byens over 200 000 innbyggere. Trondheim bydrift er en kommunal enhet med cirka 330 årsverk. Oppgaver som knytter seg til drift og vedlikehold av kommunaltekniske tjenester ivaretas av avdelingene Idrett, park og skog, Veg, samt Vann og avløp. I tillegg har vi SHA-avdeling samt avdelingene Administrativ og Teknisk støtte. 

Er du nyutdannet innen fagområdet? Eller har du erfaring fra liknende arbeidsoppgaver?

Vi ser etter deg som liker å jobbe selvstendig, samtidig som du er en støttespiller for driftsområdene og er samarbeidsorientert. For å lykkes i stillingen må du ha evne til oversikt og kunne orientere deg i regelverket og eksisterende system.

Kvalifikasjoner:

  • Bachelorutdanning/ ingeniørutdanning fortrinnsvis innen bygg, anlegg eller veifag. Lang og relevant erfaring tilsvarende minimum 5 år fra arbeidsområdet kan kompensere for utdanningskravet
  • Gode digitale ferdigheter
  • Gode muntlige og skriftlige språkkunnskaper i norsk 
  • Førerkort klasse B
  • Kjennskap til økonomioppfølging og administrasjon

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Erfaring fra arbeidsområdet
  • Erfaring fra offentlig forvaltning
  • God kjennskap til lov om offentlige anskaffelser og forskrifter
  • God kjennskap til Statens vegvesens vegnormaler og håndbøker
  • Erfaring med oppfølging av entreprenører/kontrakter

Personlig egnethet og motivasjon vil bli vektlagt. I vurderingen av søkerne vil utdanning og praksis avveies mot personlige egenskaper og egnethet til stillingen.

Personlige egenskaper:

  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsegenskaper
  • Ansvarsfull og selvstendig
  • Strukturert og ha stor arbeidskapasitet
  • Evne til å være fleksibel og å være omstillingsvillig
  • Engasjement og godt humør kreves i en hektisk hverdag

Vi tilbyr:

  • Muligheten til å bidra til å gjøre Trondheim til en bedre miljøby
  • Meningsfylte, utfordrende og varierte oppgaver
  • Tverrfaglig miljø med engasjerte og kompetente medarbeidere
  • Lønn etter sentrale avtaler og Trondheim kommunes lokale avtaler. Stillingskode og avlønning avhenger av utdanning og realkompetanse
  • Arbeidsplass i moderne kontorlokaler sentralt på Tempe, med tilrettelagte fasiliteter
 

  • Bedrift
    Trondheim Kommune
  • Søknadsfrist
    10.04.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    7031, TRONDHEIM
    TRONDHEIM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5059891
  • Se her for andre jobber fra Trondheim Kommune
  • Oppdatert 27.03.2023