• Bedrift
    Lurøy kommune
  • Søknadsfrist
    08.08.2021
  • Sted:
    LURØY
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    NORDLAND
  • Arbeidssted:
    LURØY
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3948404
  • Se her for andre jobber fra Lurøy kommune

IKT-rådgiver

Lurøy kommune

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Lurøy består av 7 bo- og tjenestekretser og har totalt 15 tjenesteenheter. - Alle i umiddelbar
nærhet til storslått natur til lands og havs.
Lurøy er en kommune som den senere tid har gjort flere omfattende digitale løft og har stort
fokus på videreutvikling av kommunens IKT.
Totalt sett opererer kommunen med en rekke ulike digitale løsninger innenfor økonomi,
HRM, ressursstyring, web, saksbehandling, innsynsløsninger, internkontroll og en rekke
fagsystemer innenfor de ulike tjenesteområdene.
Desentralisert tjenestestruktur og geografisk spredning av våre tjenesteenheter vil gi
potensielt store muligheter og gevinster, ved utvidet bruk av riktig kommunikasjonsteknologi.
I omsorgssektoren står vi overfor en omfattende og viktig utvikling av velferdsteknologiske
løsninger og oppvekstsektoren arbeider med et betydelig digitalt løft.
Vi søker en kollega som kan være med å drifte og optimalisere løsningene vi opererer med i
dag og utvikle nye og effektive løsninger i samarbeid med etatene våre. Ved hjelp av
moderne kommunikasjonsteknologi skal vi forminske geografiske avstander og forbedre
tjenestetilbudet til våre innbyggere. Kontorsted vil være rådhuset, Onøy.

Arbeidsoppgaver:

  • Drift, koordinering og utvikling av kommunens IKT-løsninger
  • Kommunikasjon med - og oppfølging av våre IKT-leverandører og driftsavtaler
  • Videreutvikling av kommunikasjonsløsninger
  • Vedlikehold og ajourhold av servere
  • Total IKT-service/support overfor kommunale tjenesteenheter
  • Ivaretakelse av kommunens informasjonssikkerhet
  • Utredninger og teamarbeid i forbindelse med nye innovative løsninger
  • Veilede og administrere teknologiske anskaffelser og oppsett av løsninger for
    kommunalt ansatte
  • Tverrsektoriell digital tjenesteutvikling

Kvalifikasjoner:

  • 3-årig universitets/høgskoleutdanning innenfor IKT
  • Relevant og bred arbeidserfaring kan veie opp for manglende formell utdanning
  • Erfaring fra komplekse driftsmiljø
  • Personlig egnethet vektlegges

Personlige egenskaper:

  • Serviceinnstilling
  • God evne og vilje til samarbeid
  • Fleksibel, leveringsdyktig og handlekraftig
  • Positiv innstilling til nye utfordringer
  • Interesse for læring og å tilegne seg ny informasjon
  • Evne til å formidle digitale løsninger
  • Lojalitet til tidsfrister og avtaler
  • Gode norskkunnskaper

Vi tilbyr:

  • Lønn etter avtale
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Selvstendig og variert arbeidshverdag
  • Utfordringer innenfor svært ulike operasjonelle miljø
  • Muligheten til å forme nye digitale løsninger
  • Et positivt og utviklingsorientert arbeidsmiljø
  • Mulighet for leiebolig
  • Full barnehage og SFO-dekning
  • Arbeidssted Rådhuset, Onøy
  • Noe reise innad i kommunen må påregnes
 
  • Bedrift
    Lurøy kommune
  • Søknadsfrist
    08.08.2021
  • Sted:
    LURØY
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    NORDLAND
  • Arbeidssted:
    LURØY
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3948404
  • Se her for andre jobber fra Lurøy kommune