• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    25.03.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0037, OSLO
    OSLO
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4499533
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 12.03.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

IKT-medarbeider med ansvar for 1.linjesupport

Offentlig forvaltning

Deichman søker etter serviceinnstilt IKT-medarbeider som skal ha ansvar for vår 1.linjesupport (2-års engasjement)
 
Deichman er Norges største folkebibliotek med 22 lokasjoner fordelt over hele Oslo. Vi er nesten 400 ansatte som betjener over 3 millioner årlige besøkende. IKT-seksjonen har ansvar for alt digitalt utstyr som inkluderer ansatt PCer, nettbrett, AV-utstyr, mobiltelefoner, logistikkverktøy, RFID-lesere, utlånsmaskiner, strekkodelesere, kvitteringsprintere, musikkstasjoner, filmstasjoner osv. I tillegg forvalter vi en mengde fagapplikasjoner. Vi utvikler og drifter vårt eget biblioteksystem og formidlingsløsninger.
 
Deichman gjennomfører for tiden en stor omlegging av systemparken sin, gjennom prosjektet "Biblioteksystem 2022". Prosjektet er ventet å vare noen år fremover i tid. Det er derfor behov for å lyse ut en midlertidig prosjektstilling som skal ha ansvar for IKTs 1.linjesupport i perioden mens prosjektet pågår. 

Arbeidsoppgaver:

  • Ansvarlig for 1.linjesupport
  • Håndtere alle innkomne saker til vårt servicedesksystem, supporttelefon og enkelte personlige oppmøter, og betjene disse innfor avtalte svartider
  • Følge opp saker som tildeles 2./3.linjesupport, evt. også mot leverandører
  • Dokumentere alle løsninger, slik at bruker i neste omgang selv kan finne løsninger på sine spørsmål; hjelp til selvhjelp
  • Delta i opplæring av brukere, herunder utarbeidelse av dokumentasjon og veiledning
  • Bistå seksjonen med diverse administrative oppgaver som f.eks. arbeid med prosesser, rutiner, leverandøroppfølging

    Stillingen er plassert i avdeling hovedbibliotek, IKT-seksjonen. Seksjonen er relativt liten, så det vil bli allsidige arbeidsoppgaver innenfor IKT-drift og support. Medarbeidere i IKT-drift og support går i bakvaktsordning. Dette innebærer bakvakt/hjemmevakt ca. hver 6.uke (mandag til og med lørdag).  

Kvalifikasjoner:

  • Fagbrev i IKT-servicefag eller annen relevant erfaring/utdanning
  • Erfaring med IKT-support
  • Generelt gode kunnskaper i, og interesse for et bredt spekter av teknologier
  • God erfaring med bruk av office365 er en fordel
  • God kjennskap til ITIL. Gjerne sertifisering
  • Gode norskferdigheter, muntlig og skriftlig

Personlige egenskaper:

  • Serviceinnstilt og positiv innstilling
  • God til å kommunisere
  • God på å følge opp seg selv og andre
  • Nøyaktig og strukturert, og holder tidsfrister
  • Jobber godt både alene og sammen med andre
  • God på å utarbeide dokumentasjon
  • Tar ansvar, og følger opp saker proaktivt
  • Gode evner til å veilede ansatte i riktig bruk av IKT-løsninger
  • Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr:

  • Varierte og interessante oppgaver
  • Gode påvirkningsmuligheter til å forme rollen
  • Et inkluderende arbeidsmiljø
  • Fleksitidsordning
  • Oslo kommunes pensjons- og forsikringsordninger (www.opf.no)
  • Lønnes som prosjektmedarbeider i lønnstrinn 33-40 (for tiden kr 505 400 – 570.500) i Oslo kommunes lønnsregulativ, avhengig av kvalifikasjoner. For spesielt godt kvalifiserte søkere kan annen lønnsplassering vurderes. 
  • En topp moderne arbeidsplass i det nye biblioteket Deichman Bjørvika
 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    25.03.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0037, OSLO
    OSLO
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4499533
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 12.03.2022