• Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    29.05.2022
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4608096
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
  • Oppdatert 21.05.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Sandnes kommune

HR leder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vil du være med å videreutvikle arbeidsgiverfunksjonen i Sandnes kommune?

HR-avdelingen består av 18 ansatte, og har ansvar for fagområdene HR-lederstøtte, fagopplæring (læringer), rekruttering til vikarpool barnehage, kompetansesenter og systemstøtte.
Strategi for ledelse og medarbeiderskap ble vedtatt i 2020. Som HR-sjef vil du være sentral i arbeidet med implementering av strategien og videreutvikling av ledere. Det arbeides nå med å utarbeide ett internt lederutviklingsprogram som bygger på denne overordnede strategien. Avdelingen har fått ansvar for å arbeide med heltidskultur i områder utenom Helse/ velferd, og ett prosjekt rundt dette er under etablering. I Sandnes kommune er det ca 300 ledere med personalansvar som får råd og veiledning hos HR-avdelingen.
HR-sjef rapporterer til Organisasjonsdirektør og inngår i dennes ledergruppe sammen med ledere for Digitalisering/ IT, Dokumentsenter, Servicekontor, Politisk sekretariat og direktørens stab. Stillingen er ledig for snarlig tiltredelse. 

Arbeidsoppgaver:

Vi leter etter deg som: 

  • ønsker å arbeide med HR både på ett operativt og strategisk nivå 
  • har solid erfaring, fagkunnskap og engasjement innen fagområdene HR og ledelse
  • ønsker å jobbe med utvikling og implementering 
  • har god kjennskap til aktuelle lover, avtaleverk og offentlig forvaltning 
  • bidrar aktivt for å gjøre Sandnes kommune fremtidsrettet gjennom digitalisering og effektivisering av arbeidsprosesser 
  • vil bidra til at Sandnes kommune er en attraktiv arbeidsgiver gjennom omstilling, videreutvikling, høy grad av nærvær, ett godt arbeidsmiljø, lederutvikling og heltidskultur 
  • har evne til å bygge tillit, vise god rolleforståelse og ta beslutninger 
  • ønsker å lede 18 dyktige og engasjerte ansatte og videreutvikle en avdeling som gir råd og veiledning overfor kommunens ledere 
  • bidrar til ett godt samarbeid med ledere og tillitsvalgte

Kvalifikasjoner:

  • Ledererfaring (personal-, økonomi og fagansvar)
  • Bred erfaring innen HR-faget
  • Minimum 3-årig relevant høyere utdannelse. Det er ønskelig med relevant masterutdannelse, men lang relevant erfaring kan kompensere for manglende master. 
  • Dokumenterte gode resultater.  
  • Erfaring med digitalisering og effektivisering av HR prosesser. 
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne. 
  • Gode norskkunnskaper skriftlig og muntlig
  • God kjennskap til relevant lov og avtaleverk, og offentlig forvaltning. 
  • Erfaring i å planlegge å gjennomføre endrings- og effektiviseringsprosesser.

Personlige egenskaper:

  • Du er strukturert, analytisk, robust, har god arbeidskapasitet, godt humør og evne til å få de du leder til å trives og utvikle seg. 
  • Du har gode samarbeidsegenskaper og evne til å kommunisere godt på alle nivåer i organisasjonen. 
  • Du er en trygg og tydelig leder som evner å stå i krevende situasjoner. 
  • Du er engasjert og liker deg i en hektisk og variert arbeidshverdag. 

Vi tilbyr:

  • En spennende og utfordrende stilling hos en av regionens største arbeidsgiver 
  • Gode utviklingsmuligheter
  • Fleksibel arbeidstid og gode kollegaer                   
  • HjemJobbHjem avtale 
  • Lønn etter avtale og pensjonsordning i Sandnes kommunale pensjonsordning 

 

I samsvar med Offentlighetsloven §25 gjør vi oppmerksom på at dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette opplyses om og begrunnes i søknaden. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Du varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.

 

  • Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    29.05.2022
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4608096
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
  • Oppdatert 21.05.2022