• Företag
    Løten kommune
  • Ansökningstiden
    16.11.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    2340, LØTEN
    LØTEN
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6448149
  • Se här för andra jobb från Løten kommune
Ledigt jobb

Løten kommune

HR-rådgiver

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Løten kommune søker en engasjert og strategisk HR-rådgiver som vil være sentral i utviklings - og endringsprosesser i kommunen. Vi jobber kontinuerlig med endringer for å skape gode og bærekraftige tjenester for framtida, blant annet realisering av ny skolestruktur. Vi trenger deg som vil bidra til gode prosesser gjennom samskaping og moderne HR-praksis. 

Stillingen er organisatorisk plassert i kommunens stab med til sammen 20 medarbeidere fordelt på tre stabsenheter HR og kommunikasjon, Utvikling og digitalisering og Økonomi- og virksomhetsstyring. HR og kommunikasjon består av ni medarbeidere innenfor fagområdene HR, personalforvaltning, innbyggerservice, kommunikasjon og dokumentforvaltning. Som HR-rådgiver blir du en sentral støttespiller for ledere og organisasjonen i endrings- og omstillingsprosesser. Du vil jobbe bredt med mange ulike HR-faglige oppgaver, fra HMS, sosial bærekraft og omstillingsprosesser til kompetanseutvikling og intern opplæring. 

Kvalifikasjoner:

  • Minimum 3-årig høgskoleutdanning kreves, men gjerne masterutdanning innen relevante fagkretser
  • God IKT-kompetanse/-ferdigheter og systemforståelse er et krav

Vi ønsker oss en person med erfaring fra arbeidsområdet og som har meget god kjennskap til:

  • Endrings- og utviklingsprosesser, herunder erfaring med bemanningstilpasning og planlegging og gjennomføring av medvirkningsprosesser 
  • Relevante lover og avtaleverk
  • Sykefraværs- og IA-arbeid, AKAN-arbeid, personalsaker
  • HMS og arbeidsmiljøundersøkelser
  • Kvalitetsarbeid og internkontroll innen HR-feltet
  • Kompetanseanalyse, -utvikling og organisering av kompetanseutviklingsaktiviteter
  • Veiledning, saksbehandling og prosjektarbeid

Endringer i oppgaver og ansvarsområder må påregnes da kommunen er i stadig endring og utvikling.

Personlige egenskaper:

Vi ser etter deg som er strukturert, løsningsorientert, har god rolleforståelse og et strategisk blikk. Du kommuniserer tydelig, bygger tillit og trives med å jobbe både selvstendig og å samarbeide i team. Du har stor arbeidskapasitet og gjennomføringsevne, er teknologisk oppdatert og motiveres av kontinuerlig forbedring.

  • Du er flink til å se helhet og utviklingstrekk i samfunnet som har betydning for fagområdet
  • Du initierer forbedrings - og endringstiltak
  • Du har gode kommunikasjons- og formidlingsevner på norsk både skriftlig og muntlig
  • Du er fleksibel og tilpasningsdyktig
  • Du evner å tilegne deg og dele kunnskap
  • Du jobber slik at du bygger gode relasjoner, og skaper tillit til deg som fagperson
  • Du er kvalitetsbevisst, analytisk og har godt humør

Vi legger vekt på lojalitet til Løten kommunes etiske retningslinjer og verdier: Respekt, ansvar og mot.
Vi legger vekt på at du er motivert og personlig egnet for stillingen.

Vi tilbyr:

  • En spennende og meningsfull rolle i en kommune i utvikling
  • Utfordrende og selvstendige arbeidsoppgaver
  • Godt arbeidsmiljø med hyggelige kolleger
  • Mulighet for kompetanseutvikling og faglig utvikling
  • Fleksitidsordning og lønn etter avtale

Tilsetting skjer ellers på de vilkår som følger av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler, med gunstige pensjons- og forsikringsordninger.


Søknaden sendes elektronisk via Webcruiter, og all dokumentasjon som du ønsker skal hensyntas lastes opp som vedlegg til søknaden.

Vi ber søkere om å skrive søknadsbrev og CV direkte i søkeportalen og ikke legge disse som vedlegg. 

Attester, vitnemål og vedlegg skal legges ved søknaden, og vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen for dokumentasjon på utdanning.
Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av NOKUT (før 1.1.2023) eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (HK-dir), og godkjenningen må dokumenteres. Les mer på https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet   

  • Företag
    Løten kommune
  • Ansökningstiden
    16.11.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    2340, LØTEN
    LØTEN
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6448149
  • Se här för andra jobb från Løten kommune