• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    10.05.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1051, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5689375
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
Ledig stilling

Oslo kommune

HR-rådgiver/seniorrådgiver

Offentlig forvaltning

Kjenner du deg igjen i bydel Alnas visjon: «I Bydel Alna står vi sammen med innbyggerne for å skape et bærekraftig lokalsamfunn med muligheter for alle, der vi ser verdien av vårt mangfold». Bydel Alna holder til i nye lokaler i et eget bydelshus på over 700m² med sentral beliggenhet til kollektive knutepunkt på Furuset senter. I bydel Alna praktiseres tillitsbasert ledelse, hybridkontor som arbeidsmodell og aktivitetsbasert arbeidsplass.

Bydel Alna jobber med å profesjonalisere og effektivisere fellesfunksjonene, og stillingene vil ha en viktig rolle i å etablere nye måter å utøve oppgavene for å styrke våre ledere i sitt lederskap.

HR-enheten består av 8 medarbeidere og dekker et bredt HR-faglig område. Du vil bli en del av et arbeidsmiljø med høy HR-faglig kompetanse og vi er opptatt av å jobbe i team. Enheten har ansvar for organisasjonsutvikling, rekruttering, lønnspolicy, HMS, nærvær- og sykefraværsoppfølging, arbeidstid, lederstøtte, personaladministrasjon og kompetanseutvikling.

Enhet HR skal være en strategisk partner for bydelens tjenesteavdelinger for å nå bydelens målsetninger.
Har du god organisatorisk forståelse og gjør gode HR- faglige vurderinger, er du den rette kandidaten for oss. Din kompetanse vil bli vurdert opp mot øvrig kompetanse i enheten for å sikre riktig sammensetning. Personlig egnethet vil bli særlig vektlagt.


Kvalifikasjoner:

  • Høyere relevant utdanning på minimum bachelornivå innen relevant fagområde, fortrinnsvis innen HR, mastergrad er en fordel. Lang og relevant erfaring kan kompensere for mastergrad.
  • Bred operativ erfaring fra strategisk og operativt HR-arbeid
  • Meget god digital- og systemforståelse
  • God kunnskap om forebyggende sykefravær, oppfølging av sykefravær og inkluderende arbeidsliv
  • Svært god formidlingsevne på norsk, både skriftlig og muntlig
  • Bred og relevant arbeidserfaring innen HR området
  • God kompetanse i lov- og avtaleverk innen HR området
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Kjennskap til offentlig forvaltning samt relevant lov- og avtaleverk
  • Det er en fordel om du har erfaring med digitaliseringsprosesser og omstillings- og endringsprosesser

Personlige egenskaper:

  • Er initiativrik og har god gjennomføringsevne.
  • Selvstendig og resultatorientert
  • Fleksibel og serviceinnstilt, nøyaktig og strukturert
  • Positiv og god til å bygge relasjoner
  • Gode samarbeidsegenskaper

Vi tilbyr:

  • Fleksibel arbeidstid
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Ltr. 46-52 avhengig av kvalifikasjoner. Lønn vil bli vurdert for særdeles godt kvalifiserte søkere.
 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    10.05.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1051, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5689375
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune