Bedrift
Oslo kommuneSøknadsfrist
10.05.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1051, OSLO
OSLO
Antall stillinger
1karriere-kode
5689375Se her for andre jobber fra Oslo kommune
Oslo kommune
HR-rådgiver/seniorrådgiver
Offentlig forvaltning
Kjenner du deg igjen i bydel Alnas visjon: «I Bydel Alna står vi sammen med innbyggerne for å skape et bærekraftig lokalsamfunn med muligheter for alle, der vi ser verdien av vårt mangfold». Bydel Alna holder til i nye lokaler i et eget bydelshus på over 700m² med sentral beliggenhet til kollektive knutepunkt på Furuset senter. I bydel Alna praktiseres tillitsbasert ledelse, hybridkontor som arbeidsmodell og aktivitetsbasert arbeidsplass.
Bydel Alna jobber med å profesjonalisere og effektivisere fellesfunksjonene, og stillingene vil ha en viktig rolle i å etablere nye måter å utøve oppgavene for å styrke våre ledere i sitt lederskap.
HR-enheten består av 8 medarbeidere og dekker et bredt HR-faglig område. Du vil bli en del av et arbeidsmiljø med høy HR-faglig kompetanse og vi er opptatt av å jobbe i team. Enheten har ansvar for organisasjonsutvikling, rekruttering, lønnspolicy, HMS, nærvær- og sykefraværsoppfølging, arbeidstid, lederstøtte, personaladministrasjon og kompetanseutvikling.
Enhet HR skal være en strategisk partner for bydelens tjenesteavdelinger for å nå bydelens målsetninger.
Har du god organisatorisk forståelse og gjør gode HR- faglige vurderinger, er du den rette kandidaten for oss. Din kompetanse vil bli vurdert opp mot øvrig kompetanse i enheten for å sikre riktig sammensetning. Personlig egnethet vil bli særlig vektlagt.
Kvalifikasjoner:
- Høyere relevant utdanning på minimum bachelornivå innen relevant fagområde, fortrinnsvis innen HR, mastergrad er en fordel. Lang og relevant erfaring kan kompensere for mastergrad.
- Bred operativ erfaring fra strategisk og operativt HR-arbeid
- Meget god digital- og systemforståelse
- God kunnskap om forebyggende sykefravær, oppfølging av sykefravær og inkluderende arbeidsliv
- Svært god formidlingsevne på norsk, både skriftlig og muntlig
- Bred og relevant arbeidserfaring innen HR området
- God kompetanse i lov- og avtaleverk innen HR området
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Kjennskap til offentlig forvaltning samt relevant lov- og avtaleverk
- Det er en fordel om du har erfaring med digitaliseringsprosesser og omstillings- og endringsprosesser
Personlige egenskaper:
- Er initiativrik og har god gjennomføringsevne.
- Selvstendig og resultatorientert
- Fleksibel og serviceinnstilt, nøyaktig og strukturert
- Positiv og god til å bygge relasjoner
- Gode samarbeidsegenskaper
Vi tilbyr:
- Fleksibel arbeidstid
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Ltr. 46-52 avhengig av kvalifikasjoner. Lønn vil bli vurdert for særdeles godt kvalifiserte søkere.
Bedrift
Oslo kommuneSøknadsfrist
10.05.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1051, OSLO
OSLO
Antall stillinger
1karriere-kode
5689375Se her for andre jobber fra Oslo kommune