• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    01.12.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5008, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3276198
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 14.11.2020
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

HR-rådgiver

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Bymiljøetaten har ansvar for et bredt og variert spekter av oppgaver som gjør at Bergen lever hver dag – og om 100 år. For å få dette til må vi sørge for å drifte veier, parker, byrom, friområder og kommunal skog. For å redusere klimagassutslippene i kommunen leder vi arbeidet med nullutslipp og fornybare drivstoffer, og skal endre bergensernes transportvaner i retning av sykkel, gange og delemobilitet. For å utvikle byen fremforhandler og gjennomfører vi utbyggingsavtaler, bygger offentlig infrastruktur som veier, byrom, fortau, lekeplasser og torg. For å skape trivsel og trygghet, arbeider vi med landskapsplanlegging, naturforvaltning, trafikksikkerhet, parkeringsbestemmelser, Fisketorget og følger opp renovasjon og deponier. Kort sagt – Bymiljøetaten får byen til å leve!

Bymiljøetaten som organisasjon - er våre ledere og medarbeidere! De skaper resultater for Bergen. For å styrke vårt HR-faglige felt søker vi en HR- og rekrutteringsrådgiver som lever Bergen kommunes verdier; kompetent, åpen, pålitelig og engasjert!

Fra 2021 vil stillingen være organisert under avdeling for Strategi og utvikling. Avdelingen har ansvar for strategi, kommunikasjon og media, organisasjonsutvikling og HR, HMS, kvalitet og kontinuerlig forbedring, IT og GIS. Avdelingen har i tillegg til leder 12 selvstendige og profesjonelle prosjekt- og fagledere, rådgivere og konsulenter, som har det gøy på jobb og er selvmotiverte! De driver sitt eget fagfelt og arbeid fremover, og bidrar til at Bergen kommune og Bymiljøetaten når sine overordnede mål. Vi holder til i Autogården i nye og moderne lokaler. 

Arbeidsoppgaver
  • Personaladministrasjon
  • Lederstøtte i personalspørsmål
  • Nærværsarbeid og samarbeid med lønnsteamet
  • Rekruttering og ansettelser
  • Prosjektledelse og -deltagelse ved behov
  • Andre HR-relaterte oppgaver
Kvalifikasjoner
  • Høyere utdanning, minimum på bachelornivå innenfor relevante fagområder
  • Gode kunnskaper om lov- og avtaleverk, fordel med kjennskap til det offentlige
  • Minimum 5 års erfaring innen HR-området
  • Meget god digital kompetanse
  • Meget klart språk muntlig og skriftlig på norsk
  • Personlig egnethet vektlegges
Personlige egenskaper
  • Selvstendig og strukturert
  • Pålitelig og tar ansvar
  • Proaktiv og fremoverlent
  • Gode veilednings- og samarbeidsevner     
Vi tilbyr
  • Utfordrende og spennende arbeidsoppgaver!
  • En arbeidsplass som er en inkluderende arbeidsliv(IA)-bedrift
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter avtale
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    01.12.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5008, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3276198
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 14.11.2020