Ledig stilling

Trondheim Kommune

HR- og lønnskonsulent

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Ved Trondheim bydrift er det ledig en fast 100 prosent stilling som HR- og lønnskonsulent.

Trondheim bydrift holder byen ren, sørger for rent drikkevann og daglig drift for byens over 200 000 innbyggere. Trondheim bydrift er en kommunal enhet med cirka 330 årsverk. Oppgaver som knytter seg til drift og vedlikehold av kommunaltekniske tjenester ivaretas av avdelingene Idrett, park og skog, Veg, samt Vann og avløp. I tillegg har vi SHA-avdeling samt avdelingene Administrativ og Teknisk støtte. 

Trondheim kommune jobber for å være en internasjonal foregangskommune for utvikling av gode klima- og miljøløsninger. Stillingen inngår i en stabsfunksjon i tett samarbeid med alle fagmiljø i Trondheim bydrift.

Vi ser etter deg som ønsker å være en pådriver for å utvikle rutiner i forhold til håndtering at du må like å jobbe overordnet med utvikling av nye arbeidsmetoder og rutiner, samtidig som du tar del i det operative arbeidet. For å lykkes i stillingen er det viktig at du er strukturert, har gjennomføringskraft, tar ansvar, tenker innovativt og finner nye løsninger. Vi har sterkt fokus på en fremtidsrettet utvikling gjennom innovative løsninger for å ivareta politiske krav og skape en by med godt klima og miljø. Dersom du i tillegg har pågangsmot til å utfordre eksisterende praksiser samt evne til å ta initiativ og skape entusiasme for nødvendige endringer slik at Trondheim kommune blir et foregangsmiljø på sitt felt, er du kanskje vår nye kollega!

Arbeidsoppgaver:

  • Operativt lønnsarbeid fra A-Å og arbeidsoppgaver relatert til fagområdet personaladministrasjon
  • Delta i utviklingsarbeid tilknyttet fagområdet
  • Bidra i arbeidet med å bruke digitale løsninger på en god måte
  • Gi opplæring og rådgivning innenfor lønnsområdet ut i hele organisasjonen
  • Utarbeide og vedlikeholde rutiner for å sikre effektivitet og god internkontroll
  • Generell saksbehandling, råd og veiledning i avtaleverk innen området

Kvalifikasjoner:

Kvalifikasjonskrav

  • Relevant høyskoleutdanning på bachelornivå. Lang og relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
  • God skriftlig kommunikasjonsevne i norsk

Ønskede kvalifikasjoner

  • God kunnskap om og erfaring i lønnsarbeid, fortrinnsvis fra kommunal sektor
    God kjennskap til lov- og avtaleverk innen fagområdet  generelt og offentlig sektor spesielt
  • Erfaring i bruk av GAT, BlueGarden, WebCruiter på systemnivå
  • Gode digitale ferdigheter

Personlige egenskaper:

  • Strukturert, analytisk og nøyaktig
  • Evne til å jobbe selvstendig, systematisk og effektivt
  • Service- og endringsorientert
  • Gode samarbeidsevner med vekt på god kommunikasjon
  • Høy arbeidskapasitet og gjennomføringskraft
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne

Vi tilbyr:

  • Muligheten til å bidra til å gjøre Trondheim til en bedre miljøby
  • Meningsfylte, utfordrende og varierte oppgaver
  • Tverrfaglig miljø med engasjerte og kompetente medarbeidere
  • Lønn etter sentrale avtaler og Trondheim kommunes lokale avtaler. Stillingskode og avlønning avhenger av utdanning og realkompetanse
  • Arbeidsplass i moderne kontorlokaler sentralt på Tempe, med tilrettelagte fasiliteter

 

Vi gjør oppmerksom på at søknaden kun blir vurdert ut fra informasjonen som foreligger ved søknadsfristens utløp. Sørg derfor for at søknaden din tydelig viser dine ferdigheter og erfaringer. Søknaden må inneholde CV, attester og vitnemål.