• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    27.02.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4403416
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 18.02.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

HR konsulent / rådgiver (Vikariat)

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Plan- og bygningsetaten har som visjon å gjøre Bergen til en aktiv og attraktiv by for alle. Gjennom byplanlegging utvikler vi gode bystrukturer i tråd med kommuneplanens mål om den kompakte gåbyen. Byggesaker, plansaker, oppmåling og vedlikehold av kommunens kartbaser er blant våre ansvarsområder. Vi har mange spennende arbeidsoppgaver som befinner seg i skjæringspunktet mellom arealutvikling og politikk. Våre roller varierer mellom myndighetsutøvelse, forvaltning, rådgivning og utvikling. Plan- og bygningsetaten tilhører Byrådsavdeling for klima, miljø og byutvikling, og vi er 240 medarbeidere fordelt på fem fagavdelinger i tillegg til stab. Vi holder til i moderne, aktivitetsbaserte lokaler i Autogården i Johannes Bruns gate.
 
I avdeling for HR og økonomistyring er vi 12 medarbeidere som er ansvarlig for drift og utvikling av HR- og økonomifunksjonene for å til enhver tid støtter etatens utvikling. Nå har vi ledig vikariat i 100% HR-stilling i ca ett år og ser etter deg som er glad i mennesker, opptatt av å yte god service og å gjøre en forskjell. Vi gir ledere verktøy, opplæring og veiledning innenfor personalledelse og medarbeiderskap. Vi liker å jobbe smart og er opptatt av å være tett på virksomheten i nært samarbeid med vernetjeneste, tillitsvalgte og arbeidsmiljøgruppen.

 

Arbeidsoppgaver:

Vi trenger deg som ønsker å være en del av et faglig sterkt og hyggelig arbeidsmiljø som finner de beste løsningene sammen. Hovedoppgavene er saksbehandling, veiledning og lederstøtte innen

  • Rekruttering
  • Personelloppfølging
  • Nærvær og HMS
  • Lønn, ferie og fravær
  • Personalarkiv og annet personaladministrativt arbeid     

 

Kvalifikasjoner:

  • Utdanning på universitets-/høyskolenivå, fortrinnsvis Bachelorgrad med relevante fag
  • Noen års relevant erfaring. Erfaring fra Bergen kommunes HR-systemer eller tilsvarende er en fordel (vi bruker Unit4 ERP, Webcruiter, MinTid, Public360 for å nevne noen).
  • Meget gode norskkunnskaper, både muntlig og skriftlig

Personlige egenskaper:

Du liker å dele kompetansen din og formidler ideer og fag med en trygg og imøtekommende holdning. Hverdagen vår er preget at varierte og til tider uforutsette oppgaver, og vi trenger deg som

  • Arbeider strukturert og kvalitetsbevisst
  • Har kontroll på detaljer samtidig som du ser det store bildet
  • Er omgjengelig, samarbeider og kommuniserer godt med andre
  • Har godt humør og bidrar til et godt arbeidsmiljø

 

Personlig egnethet vektlegges.

 

Vi tilbyr:

  • Lønn etter avtale
  • Gunstig pensjonsordning
  • Gode og fleksible arbeidstidsordninger
  • En spennende jobb med et viktig samfunnsoppdrag
  • Kolleger som bryr seg om hverandre og smil som sitter løst
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    27.02.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4403416
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 18.02.2022