• Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    28.10.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5913316
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
Ledig stilling

Sandnes kommune

HMS-rådgiver

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Brenner du for et godt arbeidsmiljø og systematisk HMS-arbeid? Da er du kanskje vår nye HMS-rådgiver? 

Sandnes kommune leverer tjenester til nærmere 85.000 innbyggere, fra vuggen til graven. For å få dette til har vi 6-7.000 ansatte som står på hver eneste dag, døgnet rundt, hele året.

Sandnes kommune skal levere gode tjenester, og da trenger vi friske og motiverte medarbeidere som har et godt arbeidsmiljø, trygge arbeidsplasser og et lavt sykefravær. For å oppnå dette, ønsker vi deg med på laget som vil være med å bygge en HMS-kultur som bidrar til å nå disse målene. HMS-avdelingen sin kjerneoppgave er å bidra til å sette våre virksomheter i stand til å ivareta sitt HMS-ansvar, noe som innebærer tett samarbeid med ledere, verneombud og bedriftshelsetjenesten (BHT). 

Kommunen har verdiene modig, romslig og sunn som er nedfelt i vår strategi for ledelse og medarbeiderskap. Strategien er førende for hvordan vi skal jobbe, og skal bidra til at vi blir litt bedre hver dag. 

Vi ser etter deg som har høy kompetanse på fagfeltet HMS og arbeidsmiljø, gjerne med erfaring fra jobbing med relasjonelle yrker. Vi ønsker at du skal være en positiv pådriver i forhold til det systematiske arbeidet, ha en god rolleforståelse i forhold til det å jobbe på overordnet nivå, samtidig som du kan kommunisere godt med de som har skoene på i en stor organisasjon. 

HMS-avdelingen er en del av organisasjonsdirektørens stab. Avdelingen består av fire medarbeidere, og du vil rapportere til HMS-leder.

Kvalifikasjoner:

  • Høyere relevant utdanning ( minimum 240 studiepoeng) innen f.eks  arbeidsmiljø og HMS-relaterte fag. 
  • God kjennskap til Arbeidsmiljøloven, internkontrollforskriften og annet HMS-regelverk.
  • Norskferdigheter på minimum nivå B1

Det er også ønskelig med:

  • Relevant master
  • Erfaring fra arbeid på overordnet nivå i større organisasjoner 
  • Erfaring fra å jobbe innen kommunal sektor, gjerne på et overordnet nivå
  • Erfaring fra systematisk HMS-arbeid med relasjonelle yrker og turnusarbeid
  • Erfaring og interesse for å jobbe med kartlegging og risikovurderinger relatert til arbeidsmiljø
  • Erfaring fra å utvikle og avholde kurs og andre kompetansehevingstiltak.  

Personlige egenskaper:

  • Liker å samarbeide og dele kunnskap, men også jobber selvstendig med oppgaver 
  • Er en god kommunikator som kan formidle HMS-faget til ledere og ansatte på en forståelig og inspirerende måte - både skriftlig og muntlig
  • Er analytisk og strukturert, med evne til å se sammenhenger og jobbe systematisk
  • Liker å jobbe i grenselandet mellom individ og system
  • Er faglig engasjert, nysgjerrig og liker å tilegne deg ny kunnskap  
  • Er god til å lytte, og har evne og vilje til å si ifra, utfordre og komme med forslag til forbedringer

Vi tilbyr:

  • En spennende og faglig utfordrende jobb
  • Fleksibel arbeidstid
  • Hjem-jobb-hjem avtale
  • Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
  • Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
  • Lønn etter avtale
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
 

  • Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    28.10.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5913316
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune