Ledig stilling

Kristiansund kommune

Hjemmehjelp

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Har du lyst til å arbeide i kommunehelsetjenesten, i et trygt, innovativt, aktivt og faglig utfordrende arbeidsmiljø? Da er en stilling som hjemmehjelp hos oss et godt valg!

Vi har ledig 75 % fast stilling som hjemmehjelp.

Som hjemmehjelp i Hjemmetjenesten vil du få en variert arbeidshverdag, jobbe tett med gode kollegaer og bidra til gode tjenester for kommunenes hjemmeboende. Vi har et godt faglig miljø med dyktige og dedikerte ansatte med mye erfaring. Den kommunale helsetjenesten byr på mange spennende og faglige utfordringer.

Arbeidsområder
  • renhold i private hjem
  • handling på vegne av bruker
  • vask av tøy og tekstiler
Kvalifikasjonskrav
  • relevant arbeidserfaring
  • førerkort klasse B 
  • gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig
Ønskelige kvalifikasjoner 
  • fagbrev i renholdsoperatørfaget, eller vilje til å ta fagbrevet
Vi søker deg som  
  • kan jobbe selvstendig, samtidig som du kan være en del av et team
  • har gode samarbeidsevner og kommunikasjonsevne
  • er omstillingsdyktig og fleksibel
  • har interesse for fagutvikling

Personlig egnethet vil bli vektlagt ved ansettelse.

Vi tilbyr
  • en arbeidsplass med spennende og varierte oppgaver
  • god opplæring og veiledning
  • godt tverrfaglig samarbeid og fokus på fagutvikling
  • dekning av flytteutgifter etter vedtatte retningslinjer
  • gode pensjonsordninger. Se mer om pensjonsordningen som gjelder for deg her: KLP 
Øvrige vilkår

Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.

Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før arbeidsforholdets start.

Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler. Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden. Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.

Søknad

Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.

Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.

Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.

Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.