Ledig stilling

Færder kommune

Heltidskoordinator 100% fast stilling

Offentlig forvaltning

Vil du være med på laget og være en pådriver for heltidskultur og bærekraftige bemanningsløsninger? 

Færder kommune har styrket innsatsen i arbeidet med heltidsstillinger for å bedre tjenestene til pasienter og tjenestemottakere.  Heltidskultur er et av flere tiltak som skal bidra til å sikre tilstrekkelige ressurser og kompetanse i helsetjenestene fremover. 

Vi søker etter en motivert og engasjert heltidskoordinator til dette viktige arbeidet.  Stillingen er for tiden organisert i Organisasjon og kompetanse (HR). 

Arbeidsoppgaver: 

  • Være en motivator for innføringen av tjenestyrt bemanningsplanlegging som en metodikk 
  • Videreføre, koordinere og være pådriver for arbeidet med årsturnus i virksomhetene, herunder lede prosjektet «Heltidspotten» 
  • Være tett på tillitsvalgte, ledere og ansatte i prosessen
  • Bistå i utarbeidelsen av årsturnus og arbeidet med heltidskultur, sikre strategisk forankring 
  • Gi opplæring og veiledning i samarbeid med ledere   

Kvalifikasjoner:   

  • Høyere utdanningminimum bachelornivå 
  • Kompetanse og erfaring fra prosjektarbeid, god gjennomføringsevne 
  • Kompetanse og erfaring innenfor relevant lov- og avtaleverk 
  • Erfaring med utarbeidelse av arbeidsplaner og arbeidstidplanlegging, fortrinnsvis i GAT
  • Kjennskap til og erfaring fra arbeid med årsturnus/kalenderplaner 
  • Erfaring med bruk av analyser og ulike rapporteringsverktøy 
  • God erfaring med partsarbeid 

Personlige egenskaper: 

  • Gode samarbeidsevner 
  • Er beslutningsdyktig og selvstendig. 
  • Er positiv og bidrar til å engasjere ledere og medarbeidere  
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne 
  • Strukturert og analytisk 

Vi tilbyr: 

  • Faglig sterke og engasjerte kollegaer  
  • Godt arbeidsmiljø 
  • God pensjonsordning i KLP 
  • Fleksibel arbeidstid 
  • Stillingen kan også inkludere andre HR-relaterte oppgaver, avhengig av den ansattes kompetanse og erfaring