Ledig stilling

Helse Sør-øst RHF

Helsesekretær/sekretær

Offentlig forvaltning

Er du vår nye kollega?

Merkantil avdeling har som hovedoppgave å ivareta pasientadministrative oppgaver og tilrettelegge for sykepleie- og legetjenesten slik at det pasientrettede arbeidet foregår på en smidig, effektiv og pasientvennlig måte. Teamet ved medisinsk poliklinikk 1D er ansvarlig for det pasientadministrative arbeidet innenfor fagområdene fordøyelsessykdommer, kardiologi og PCI-senteret. 

Arbeidsoppgavene består blant annet av mottak og registrering av pasienter i luke, oppgjør og ferdigstilling av konsultasjoner, planlegge og innkalle pasienter til poliklinisk time/behandling og besvare telefonhenvendelser. Bestilling avreise, tolk og varer.

Du må kunne samarbeid med andre faggrupper samtidig som du kan jobbe selvstendig.

Du vil ha en sentral plass og er en viktig samarbeidspartner for annet helsepersonell. For å kunne møte dagens og fremtidens utfordringer, trenger vi dyktige og engasjerte medarbeidere. Vi er en utviklende arbeidsplass som skal ivareta både pasientene, pårørende og ansatte. 

Enhet for medisinske fag har følgende stilling ledig:

  • 1 x 100 % st. vikariat i 1 år, med mulighet for forlengelse.

Vikariatet er primært knyttet til medisinsk poliklinikk 1D med pasientadministrativt arbeid som hovedoppgaver, ved behov kan rullering til andre poliklinikker internt i avdelingen bli aktuelt.

Vår avdeling er preget av høyt tempo, høy faglig kompetanse og god kvalitet.

Vi ber alle søkere vedlegge dokumentasjon på utdanning, attester på arbeidserfaring og eventuelle spesialistgodkjenninger. Dette for å dokumenterekvalifikasjoner som fremkommer i CV og til fastsettelse av lønn.

Sørlandet sykehus ønsker at våre ansatte skal gjenspeile befolkningens mangfold og vi oppfordrer derfor alle som er kvalifiserte til å søke hos oss, uansett kjønn, alder, funksjonshemming, nasjonal/etnisk bakgrunn eller livssyn. Det samme gjelder dersom du har hatt opphold i arbeidslivet.

Arbeidsoppgaver:

  • Mottakelse av pasienter, betaling og oppgjør i luke
  • Planlegging og innkalling av pasienter til poliklinisk time/behandling.
  • Besvare telefonhenvendelser
  • Bestilling av reise, tolk og varer
  • Kontroll- og kvalitetssikringsarbeid i teamet
  • Annet forefallende kontorarbeid.

Kvalifikasjoner:

  • Autorisasjon som helsesekretær vil bli vektlagt
  • Gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig.
  • Gode IT-kunnskaper
  • Erfaring med Dips vil bli vektlagt.
  • Erfaring fra poliklinikk vil bli vektlagt
  • Trives i en hektisk hverdag.
  • Er selvstendig samtidig som du kan samarbeide med ulike yrkesgrupper

Personlige egenskaper:

  • Vi søker etter deg som er serviceinnstilt, selvstendig, omstillingsdyktig og positiv, samt gode samarbeidsevner.
  • Gode kommunikasjonsevner og behersker norsk godt, både skriftlig og muntlig.
  • Du må kunne takle stress
  • Personlig egenhet vektlegges.

Vi tilbyr:

  • En arbeidsplass som har et arbeidsmiljø preget av tillit, åpenhet og respekt
  • Et godt arbeidsmiljø
  • Planlagt og god opplæring
  • En utfordrende og spennende arbeidsplass
  • Utviklingsmuligheter
  • En trygg arbeidsplass med god kollegastøtte