Ledig stilling

Helse Sør-øst RHF

Helsesekretær

Offentlig forvaltning

Seksjon fysikalsk medisinsk poliklinikk søker etter helsesekretær 50%fast / 50 %vikariat

Avdeling Fysikalsk medisin og rehabilitering, seksjon Fysikalsk medisinsk poliklinikk, Sykehuset Innlandet HF har ledig 50 % fast og 50 % vikariat som helsesekretær. Vikariatet løper frem til 01.03.27. Det er ønskelig at samme person fyller begge stillingene i denne perioden. 

Avdelingen er et av de største fagmiljøene innenfor Fysikalsk medisin og rehabilitering i Helse Sør-Øst, og tilbyr både inneliggende og poliklinisk rehabilitering. Avdelingen består av 4 seksjoner: Fysikalsk medisinsk poliklinikk, Ottestad Rehabilitering, Solås Rehabilitering og Granheim Lungerehabilitering. Vi har regionfunksjon for flere av våre pasientgrupper.
Seksjon Fysikalsk medisinsk poliklinikk har tverrfaglig bemanning med i underkant av 30 årsverk og består totalt av fire team som tilbyr spesialiserte helsetjenester til pasienter med langvarig smerteproblematikk og CFS/ME, samt arbeidsrettet rehabilitering til pasienter med muskel -og skjelettplager og hjerneskade. Helsehjelpen gis hovedsakelig poliklinisk, men det er også ambulant virksomhet og noe døgnbehandling. 


Stillingen er for tiden tilknyttet teamet som jobber med arbeidsrettet rehabilitering til pasienter med muskel skjelett lidelser.
Det forventes fleksibilitet knyttet til å bidra i seksjonenes øvrige team ved behov. 

For mer informasjon om Sykehuset Innlandet HF, besøk Sykehuset Innlandets hjemmeside: https://www.sykehuset-innlandet.no/  


Kvalifikasjoner:

  • Søker må beherske norsk skriftlig og muntlig
  • Autorisert helsesekretær / erfaring fra fagfeltet og arbeidsoppgavene kan veie opp for manglende autorisasjon.
  • Du er selvstendig og strukturert. 
  • Du bidrar aktivt til et godt arbeidsmiljø og til tverrfaglig samarbeid.
  • Du har faglig interesse og engasjement for den aktuelle pasientgruppen
  • Du har evne til å skape trygghet og tillit i møte med pasientene og i teamet
  • Du kan jobbe både selvstendig og i team
  • Gode DIPS kunnskaper / grunnleggende IKT kunnskaper.
  • Erfaring fra poliklinisk virksomhet er ønskelig.
  • Erfaring med journalskriving og god kompetanse i medisinsk terminologi.

Personlige egenskaper:

  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Du er arbeidsom, ansvarsbevisst, målrettet, strukturert og fleksibel
  • Gode kommunikasjonsevner muntlig og skriftlig


En helhetlig vurdering av personlig egnethet, erfaring og kompetanse vil legges til grunn for ansettelse.

Vi tilbyr:

  • En arbeidsplass med høy faglig kompetanse og engasjerte medarbeidere
  • Et spennende fagmiljø som er i stadig utvikling 
  • Lønn etter overenskomst 
  • Gode pensjonsordninger i KLP
  • Egne forsikringsordninger
  • Tilsetting skjer på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, tariffavtaler og reglement. 
  • Bedriftsidrettslag SI Aktiv: https://www.siaktiv.no/

Etter søknadsfristens utløp vil offentlig søkerliste bli utarbeidet. Hvis søker har krysset av for ønske om ikke å fremkomme på offentlig søkerliste, vises det til offentleglova § 25, annet ledd. Helseforetaket vil gjøre en vurdering av om kriteriene for å bli unntatt fra søkerlista er oppfylt. Det gjøres oppmerksom på at en søknad kan bli offentlig selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlista. Søkeren vil i tilfelle bli varslet om dette.

Kopi av relevant utdanning og tjenesteattester må legges ved i søknaden.