Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Helse Sør-øst RHF

Helsesekretær

Offentlig forvaltning

Poliklinikk øre-nese-hals behandler pasienter innen følgende fagområder: utredning av sykdommer innen hode/halsområdet, kontroller og oppfølging av sykdommer innen hode/halsområdet, søvnregistreringer, cpap: tilpasning og kontroller, allergiutredninger og allergivaksinasjoner. På dagtid tar poliklinikken imot pasienter som kommer som øyeblikkelig hjelp. 

Poliklinikk øre-nese-hals behandler både barn og voksne.

Vi har ledig 80% fast stilling som helsesekretær Kirurgisk klinikk ved Kirurgisk kontoravdeling, p.t. ved inntak øre- nese- hals. Ved behov kan stillingen flyttes til annet fagområde innen kirurgisk kontoravdeling.

Kirurgisk kontoravdeling består av ca 110 ansatte som bistår hele klinikk kirurgi med merkantil støttefunksjoner, operasjonsplanlegging, timeoppsett til poliklinikker og eksterne telefonhenvendelser. Avdelingen består av tre seksjoner som alle leverer støttefunksjoner til Kirurgisk klinikk. Målet til avdelingen er å ha motiverte og kompetente ledere og medarbeidere, samt kunne levere profesjonelle helsesekretær-støtte og administrativ praksis. 

Arbeidsoppgaver:

  • Oppsett av timer til poliklinikk
  • Rydding i ventelister og henvisninger
  • Ventelisteansvarlig for poliklinikk øre- nese- hals
  • Vikar for de andre på inntak ved fravær
  • Bestilling av tolk og transport
  • DIPS rapport og kvalitetsarbeid
  • Telefonhenvendelser internt og eksternt fra pasienter, pårøres og behandlere 
  • Samarbeid med sykepleiere og leger
  • Forefallende tilrettelegging/oppgaver i seksjonen
  • Kan til tider være stor arbeidsmengde
  • Kan være endring av arbeidsoppgaver/arbeidstid/arbeidssted ved behov

Kvalifikasjoner:

  • Autorisert helsesekretær
  • Erfaring fra sykehus er ønskelig
  • Gode IKT-kunnskaper
  • Erfaring med DIPS er ønskelig
  • Erfaring fra inntak er ønskelig
  • Erfaring med telefon og pc som hovedverktøy i en hektisk arbeidshverdag
  • Norsk språk skriftlig og muntlig må beherskes for forsvarlig yrkesutøvelse 

Personlige egenskaper:

  • Serviceinnstilt og godt humør 
  • Evne til samhandling og samarbeid i et tverrfaglig miljø
  • God på kommunikasjon muntlig og skriftlig
  • Fleksibel og omstillingsdyktig
  • Kunne jobbe selvstendig og strukturert
  • Håndterer høyt tempo og arbeidspress, men opprettholder kvalitet og nøyaktighet 
  • Personlig egnethet vil tillegges avgjørende vekt 

Vi tilbyr:

  • Opplæring etter avtale.
  • Interne kurs i sykehusets IKT-systemer.
  • Pliktig medlemskap i sykehusets pensjonsordning.
  • Tilsetting skjer i Sykehuset i Vestfold HF, på de vilkår som til enhver tid fremgår av lover, tariffavtaler og reglement. 

Vi ber alle søkere vedlegge dokumentasjon på utdanning, attester på arbeidserfaring og eventuelle spesialistgodkjenninger. Dette for å dokumentere kvalifikasjoner som fremkommer i CV, og til lønnsfastsettelse. Vi minner om at alt arbeid etter fylte 18 år er relevant ved ansiennitetsberegning.