• Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    05.09.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4307, SANDNES
    SANDNES
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4694284
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
  • Oppdatert 30.08.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Sandnes kommune

Prosjektstilling knyttet til psykisk helse i barnevernvakten i Sandnes

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Barne- og familieenheten består av Barneverntjenesten og Ressurssenter for barn og familier, samt administrasjon/stab. Barneverntjenesten har om lag 80 ansatte fordelt på 5 ulike avdelinger. Barne- og familieenheten jobber etter FIT (Feedbackinformerte tjenester)
Vi trenger flere på laget, og har nå ledig en prosjekt stilling i 100% stiling som barnevernvakt innen psykisk helse i avdeling mottak og barnevernvakt. Stillingen har turnus arbeid, fordelt på dag, kveld og helgevakter, i tillegg enkelte vaktperioder der en må være tilgjengelig på natt.

Arbeidsoppgaver:

Barnevernvakten er en krise og akuttberedskap for barn og familier i kommunene Sandnes, Time, Gjesdal, Klepp og Hå.

Barnevernvakten i Sandnes opplever et økende antall henvendelser knyttet til barn og unge eller foreldre som omhandler psykiske vansker. Sakene er ofte komplekse, og omhandler både psykiske utfordringer og forhold relatert til barnets omsorgsituasjonen.
Barnevernvakten i Sandnes tror på et tettere samarbeid mellom instanser og faggrupper  oppretter derfor et prosjekt der vi skal se på muligheten til å videreutvikle og styrke vår tjeneste. Vi ønsker å opprette en helsefaglig stilling, og søker en sykepleier eller vernepleier med erfaring fra arbeid med barn og unge med psykiske vansker og med foreldre med psykiske vansker.
Helsefaglig stilling i barnevernvakten vil innebære et utvidet ansvar for å systematisk og strategisk bidra til å utvikle tjenesten med et økt helsefaglig perspektiv. Det vil bli tillagt stillingen mulighet til interne undervisningsoppdrag, veiledning og rutine etablering. Barne- og familieenheten har flere team med helse faglig kompetanse inkludert fem psykologer. Det vil etableres aktuell fagveiledning og faglig samarbeid med denne gruppen for helsefaglig ansatt i barnevernvakten.

Arbeidsoppgavene i mottak og barnevernvakt er todelt. På dagtid i hverdager er avdelingen barneverntjenesten i Sandnes sitt mottak. Det betyr at vi tar imot bekymringsmeldinger og behandler dem etter Lov om barneverntjenester.
Avdelingen bistår barne- og familieenheten knyttet til akuttarbeid og akuttvurderinger, samt  koordinerer og veileder i oppstart av komplekse saker.

På kveld, natt og i helger utgjør vi akuttapparatet til Sandnes, Klepp, Time, Hå og Gjesdal kommuner. I tillegg til akuttarbeid gjennomfører vi kontrollbesøk/hjemmebesøk i familier hvor det foreligger alvorlig bekymring. Vi besvarer også telefoner til Alarmtelefonen for barn og unge 116 111. 

I akutt arbeid møter man barn, ungdom og familier i krise. Det kan oppstå uavklarte situasjoner med høy temperatur, og mange involverte. I disse situasjonene er det barnevernvakten sin oppgave å ivareta barn og foreldre på en trygg og god barnevernfaglig måte i henhold til lov om barneverntjenester. Barnevernvakten i Sandnes er i vårt arbeid med familier i krise svært opptatt av samarbeid, trygghet og omsorg.

   

Prosjektstilling innen psykisk helse i barnevernvakt er en nyetablert prosjekt stilling som i stor grad vil formes av søker i tett samarbeid med avdelingsleder og fagleder.

Stillingen kan etter endt prosjektperiode bli vurdert å lyses ut som fast stilling.

Kvalifikasjoner:

Universitet- eller høyskoleutdanning (bachelor) sykepleier eller vernepleier. Sosionom og barnevernspedagoger oppfordres også til å søke. 
Du må ha erfaring med familiearbeid.

Det er ønsket erfaring fra psykisk helseteam, akuttambulant team, BUP, BUPA eller lignede.
Det ønskes erfaring fra tverrfaglig samarbeid.
Det er ønskelig med erfaring i akuttarbeid.  
Gode skriftlige og muntlige fremstillingsevner.

Det er positivt om du liker å undervise, at du er strukturert, faglig engasjert og at du inspireres og motiveres av å utviklingsarbeid.

Det er ønskelig med relevant videreutdanning eller master.
Bilsertifikat er en forutsetning.
Gode datakunnskaper er nødvending da flere fagsystemer benyttes.
Tilfredsstillende politiattest er en forutsetning for ansettelse. Denne skal ikke legges ved søknaden, men må leveres snarlig etter tilbud om ansettelse og før tiltredelse.

Personlige egenskaper:

Du har personlig og faglig tyngde og trygghet.
Du liker å arbeide i team, og du tåler høyt tempo.

Du må være glad i barn, ungdommer og foreldre.

Du har integritet og ydmykhet knyttet til den myndighet du delegeres.

Du er fleksibel og tydelig. Du er løsnings- og beslutningsdyktig, og evne å bruke disse ferdighetene i stress- og konfliktsituasjoner.

Personlig egnethet vil bli vektlagt. Det er ønskelig at du er raus og modig, og at du har god humor.

Gruppesammensetning er viktig i vår avdeling og vil i stor grad bli vektlagt.

Vi tilbyr:

Et spennende arbeidsfelt med faglig sterke og erfarne medarbeidere.

Avdelingen har stort fokus på faglig utvikling.

Varierte arbeidsoppgaver og uforutsigbare arbeidsdager.
Faglig utviklingsmuligheter i et godt arbeidsmiljø.
Gode forsikrings- og pensjonsbetingelser.
Konkurransedyktig lønn.

 

  • Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    05.09.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4307, SANDNES
    SANDNES
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4694284
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
  • Oppdatert 30.08.2022