Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
19.12.2025Heltid/Deltid
DeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5014, BERGEN
BERGEN
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
6482192Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Bergen kommune
Helsefagarbeider søkes til bofellesskap- 53% stilling
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Tertnesflaten bofellesskap ligger på Tertnes. Dette er hjemmene til 8 personer med ulik grad av utviklingshemming og hjelpebehov. Alle beboerne har egen leilighet, og deler på et fellesareal med kjøkken og stue som benyttes til måltider, aktiviteter og sosialt samvær.
Vi har nå ledig 1 stilling på 53% som godkjent helsefagarbeider, hjelpepleier, omsorgsarbeider eller barne -og ungdomsarbeider. Stillingen inngår i turnus med arbeid hver 3. helg. I dag er det langvakter på 12,5 timer på helg, og ordinære vakter i ukedag. Stillingen har seinvakter i ukedag, og ikke dagvakter. Det kan bli endringer i turnus på sikt med mulighet for økning i stillingsprosent.
Arbeidsstedets beliggenhet og tilgang til offentlig transport gjør at det er en fordel om man disponerer egen bil.
Personalgruppen i Tertnesflaten bofellesskap er sammensatt av personer i ulik alder, og med ulike utdanninger og erfaringer. Vi er gode på å ta i mot studenter, læringer og nye ansatte, og er stolte av vår arbeidsplass. Bofellesskap er under etat for Botjenester i Åsane og er samlokalisert med 12 andre bofellesskap. Vi har som målsetting å bidra til at den enkelte beboer har en aktiv og meningsfull hverdag, hvor trivsel, selvbestemmelse og mestring tillegges stor vekt. Vi ønsker å være en attraktiv arbeidsplass med engasjerte, myndiggjorte medarbeidere. Vi håper at du ønsker å bli en del av vårt dyktige team.
Kvalifikasjoner:
- Gyldig autorisasjon som helsefagarbeider, omsorgsarbeider, hjelpepleier eller barne -og ungdomsarbeider
- Erfaring fra brukergruppen
- God kunnskap om gjeldende lovverk for vårt tjenesteområde
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Gode datakunnskaper
- Søkere utenfor Skandinavia må dokumentere kunnskap i norsk skriftlig og muntlig gjennom bestått B2 test i norsk (tidligere Bergenstesten).
- Det er påkrevd med gyldig politiattest ved ansettelse.
Personlige egenskaper:
- Pålitelig med god gjennomføringsevne
- Gode samarbeidsevner, kunne gi og få veiledning
- God forståelse for relasjonsarbeid
- Engasjement for brukergruppen er en forutsetning
- Fleksibel, lojal og tålmodig
- Evne til å arbeide målrettet og strukturert, selvstendig og i team
- Evne til å foreta faglige vurderinger og utvise godt skjønn
- Høy etisk bevissthet og evne til kritisk refleksjon
- Bidra til godt arbeidsmiljø
- Kunne se løsninger ut fra en helhet og en sammenheng
- Personlig egnethet til stillingen vil bli vektlagt.
Vi tilbyr:
- Spennende utfordringer både faglig og personlig.
- Et godt arbeidsmiljø med vektlegging av nærvær og trivsel
- Høy etisk standard på tjenestene og høyt faglig nivå.
- God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes- og gruppelivsforsikring.
- Lønn etter gjeldende tariff og ansiennitet
Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
19.12.2025Heltid/Deltid
DeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5014, BERGEN
BERGEN
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
6482192Se her for andre jobber fra Bergen kommune