Ledig stilling

Tønsberg kommune

Helsefagarbeider med primærkontaktansvar

Offentlig forvaltning

Vi styrker avdelingen vår og søker derfor etter to faglige sterke helsefagarbeidere til å bli en del av vårt team på Hogsnes Helsehus. Vi har to ledige helsefagarbeiderstilling på 100 % knyttet til avdeling langtid. Avdelingen har ansvar for pasienter med langtidsvedtak og har 36 sengeplasser, fordelt på 2 etasjer.

Vi er organisert med pasientansvarlige sykepleiere og helsefagarbeidere som teamledere og primærkontakter. Målet er at alle ledd bidrar med sin fagkompetanse og at vi anvender våre ressurser på en måte som gjør arbeidshverdagen bedre for alle og samtidig hever kvaliteten på tjenesten vi tilbyr våre pasienter. Tjenesteleder er tett på avdelingen i det daglige. 

Vi satser på heltidskultur, men legger vekt på å skape et arbeidsmiljø som tar hensyn til individuelle behov og preferanser når det gjelder stillingsprosent. Gjennom årsturnus gir vi deg også mulighet til å påvirke egen arbeidstid i stor grad. Velkommen som søker til en spennende jobb hos oss hvor vi legger vekt på kvalitet, kompetanse, mestring og trivsel. Sammen skaper et godt og helsefremmende arbeidsmiljø i splitter nye lokaler! Stillingen har primærkontaktansvar og er i todelt turnus med mulighet for langvakter i helg og arbeid gjennomsnittlig hver 4. helg.

Hovedarbeidsoppgaver

  • Helsefaglig oppfølging av pasienter
  • Primærkontaktansvar
  • I samarbeid med teamleder og pasientansvarlig sykepleier; gjennomføre risikovurderinger i tillegg til oppgaver som IPLOS, legemiddelgjennomgang m.m.
  • Samhandling med eksterne og interne instanser
  • Kommunikasjon med- og oppfølging av pårørende
  • Dokumentasjon, observasjoner og kartlegginger av pasientene
  • Veilederansvar for elever og lærlinger
  • Stell, pleie og mobilisering av pasienter
  • Medisinhåndtering
  • Måltidsituasjoner
  • Avdelingsarbeid (skyllerom, lintøy, kjøkken, bestillinger)

Kvalifikasjonskrav

  • Autorisasjon som helsefagarbeider
  • Høy faglig kompetanse
  • Norskkunnskaper på nivå B2 både muntlig og skriftlig
  • Gode digitale ferdigheter

 Personlige egenskaper

  • Kommuniserer godt med pasienter, pårørende og kollegaer.
  • Evner å jobbe selvstendig
  • Motivasjon for utviklings- og forbedringsarbeid på arbeidsplassen
  • Pålitelig
  • Interesse for å for å ta i bruk velferdsteknologi i arbeidet
  • Er en positiv bidragsyter til arbeidsmiljøet.
  • Er løsningsorientert og fleksibel
  • Har en interesse for gode og helhetlige pasientforløp
  • Er god på å samarbeide tett med andre og beskrives av andre som en positiv kollega

Personlig egnethet vil bli vektlagt

 Vi tilbyr:

  • En arbeidsplass med fokus på fag, pasientsikkerhet og forbedringsarbeid
  • Et tverrfaglig arbeidsmiljø
  • En flott arbeidsplass med gode kollegaer
  • Spennende og faglig utfordrende arbeidsoppgaver

Kommunen ber aldri om kontaktinformasjon eller kontoopplysninger i rekrutteringsfasen, verken over SMS, e-post eller i brev via Digipost