• Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    06.10.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4328, SANDNES
    SANDNES
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5889431
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
  • Oppdatert 21.09.2024
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Sandnes kommune

Helsefagarbeider eller erfaringskonsulent med hjerte for rus- og psykisk helsearbeid?

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Mestringsenheten gir hjelp til innbyggere i Sandnes som er flyktninger eller har rus/avhengighet- og/eller psykiske helseutfordringer. Vi legger recoveryorienterte verdier og menneskerettigheter til grunn for arbeidet vårt der vi fremmer håp, empowerment, mening i livet, samhørighet og identitet hos de vi gir hjelp. 

Dette betyr konkret at vi innhenter tilbakemeldinger fra de vi gir hjelp til, deres familie og venner, ansatte og samarbeidspartnere. Vi bruker tilbakemeldingene i arbeidet med å utvikle tilbud. Vi legger til rette for samskaping, ansatte med erfaringskompetanse, fleksible og tilgjengelige tilbud, høy kompetanse hos ansatte, et lærende miljø, relasjonell velferd og jobber for å bidra til å redusere utenforskap og fremme gode lokalsamfunn. Du må kunne jobbe i tråd med dette for å trives hos oss.    

Du kan sjekke ut nettsidene våre her: 
https://www.sandnes.kommune.no/sti/helse/psykisk-helse-og-rus/  
https://www.sandnes.kommune.no/sti/sosiale-tjenester/flyktninger/bosetting-av-flyktninger/  

 

I Hanamyrveien 1 har vi nå ledig en 70-100% fast stilling  som erfaringskonsulent, og en 100% fast stilling som helsefagarbeider.

Hanamyrveien 1 gir hjelp til innbyggere med rus- og eller psykiske helseutfordringer, og består av 24 omsorgsboliger og en personalbase. Avdelingen har en tverrfaglig sammensatt personalgruppe med 45 ansatte. Mestringsenheten har fokus på kompetanseheving, og som ansatt her vil du få mulighet til å delta i utviklingen av tjenestene ved deltakelse i ulike arbeidsgrupper, kurs og fagdager.

Stillingen som helsefagarbeider er turnusstilling med dag/aften og arbeid hver 3. eller 4. helg (langvakter). Som erfaringskonsulent vil du ha 20% av din stilling i aktivitetsteamet i avdeling Rask psykisk helse og aktivitet.

Kvalifikasjoner:

Kvalifikasjonskrav for erfaringskonsulent

  • Du må kunne bruke din egenerfaring i samarbeid med innbyggere og andre ansatte
  • Du har et reflektert forhold til dine egne erfaringer med rus- og eller psykisk helseutfordringer
  • Du har tidligere jobbet som erfaringskonsulent for innbyggere innenfor rus- og psykisk helsefeltet
  • Det er ønskelig at du har gjennomført kurs/opplæring for erfaringskonsulenter

Kvalifikasjonskrav for helsefagarbeider

  • Fagbrev som helsefagarbeider
  • Ønskelig med erfaring fra arbeid med rus- og eller psykiske helseutfordringer

Kvalifikasjonskrav for begge stillingene:

  • Førerkort kl. B
  • Krav om norskferdigheter på minimum nivå B2
  • Tilfredsstillende politiattest er en forutsetning for ansettelse. Denne skal ikke legges ved søknaden, men må leveres snarest etter tilbud om ansettelse og før tiltredelse
  • I denne stillingen kreves det at du leverer egenerklæring for tuberkulose og MRSA før tiltredelse

Fint om søker legger ved attester og vitnemål (PDF) i søknaden. Søkere til stillingen som helsefagarbeider må i tillegg oppgi HPR-nummer. 

Personlige egenskaper:

Vi søker deg som er robust, med en positiv innstilling, som er trygg i din rolle og har evnen til å være fleksibel. Du er god på å skape trygge relasjoner med innbyggerne, og jobber selvstendig og systematisk. Du motiverer og engasjerer innbyggere til endring, og følger dem opp. Gjennom arbeidsdagen er du løsningsorientert og har gode samhandlingsegenskaper, og klarer å vise dette i samarbeid med andre eller alene sammen med innbygger. Kollegaene dine ser at du er en aktiv deltaker for å skape et positivt og levende arbeidsmiljø. Du er en pådriver for utvikling, og at vi hele tiden har fokus på hvordan vi best skal forme hjelpen vi gir, på bakgrunn av tilbakemeldinger fra innbyggerne. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr:

  • Jobb i et spennende fagfelt som er i utvikling
  • Tverrfaglig fagmiljø med god og relevant opplæring og veiledning
  • Hjem-jobb-hjem avtale
  • Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
  • Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
 

  • Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    06.10.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4328, SANDNES
    SANDNES
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5889431
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
  • Oppdatert 21.09.2024