Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
25.05.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5179, GODVIK
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
6197810Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Bergen kommune
Helsefagarbeider 2 x 100% - Drotningsvik bofellesskap
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Drotningsvik bofellesskap har 2 x 100% stillinger som helsefagarbeider fra 01.08.2025.
Drotningsvik Bofellesskap sitt mål er "Å gi innhold til livet som leves". Det betyr at vi har stort fokus på å skape innhold i hverdagen.
Med deg har du en stor og tverrfaglig faggruppe som er engasjerte og tar vare på hverandre.
Vi ønsker oss to kollegaer som ser betydningen av konstruktiv samhandling og forståelse av brukergruppen.
Våre unike beboere trenger kontinuitet, veiledning, hjelp i daglige gjøremål og ikke minst at du som ansatt ser dem.
Du vil arbeide i team få stort læringsutbytte i arbeidet.
Bofellesskapet er en del av Botjenester i Laksevåg. Enheten har spesialkompetanse innen fagområdet utviklingshemming og utfordrende atferd.
Enheten yter tjenester til barn, unge og voksne uavhengig av boform. Vi setter søkelys på fagutvikling og jobber aktivt for å sikre faglig kvalitet og gode tjenester for våre tjenestemottakere. Våre ledere og ansatte arbeider sammen om kompetansebygging og om å skape et godt arbeidsmiljø.
Flere av våre ansatte har god kompetanse på epilepsi og somatikk, og andre har videreutdanning innen fagområdene klinisk ernæring, atferd, aggresjon, miljø/-og familieterapi, og pedagogikk.
Kvalifikasjoner:
- Fortrinnsvis autorisasjon som helsefagarbeider eller hjelpepleier. Omsorgsarbeider barne- og ungdomsarbeider eller tilsvarende, kan vurderes.
- Personer utenfor Skandinavia må dokumentere språkferdigheter på B2-nivå i norsk skriftlig og muntlig igjennom bestått B2 prøve i norsk
- Må ha god skriftlig og muntlig formidlingsevne.
- Må ha god forståelse og kunnskap om Helse og omsorgstjenesteloven kap. 9 og Pasient og brukerrettighetslovens kap. 4A.
- Må ha god forståelse og kunnskap om dataverktøy ifm rapportering, avvikshåndtering, legemiddelhåndtering, handlingsplaner mm.
- Personlig egnethet og interesse for tjenesten
- Ha gyldig arbeids- og oppholdstillatelse
Personlige egenskaper:
- Må ha evne og vilje til å sette seg inn i gjeldende lovverk for etatens tjenesteområde
- Må være fleksibel, løsningsorientert, serviceinnstilt og god til å samhandle
- Må ha høy etisk bevissthet og evne til kritisk refleksjon.
- Må være lojal mot beslutninger som treffes
- Må ha gode kommunikasjons- og samarbeidsferdigheter
- Evne til å tenke og handle strategisk og analytisk
Generelle krav:
- Etterleve de verdier og holdninger som er nedfelt i kommunens arbeidsgiverpolitikk og etiske standard, samt handle i tråd med Bergen kommunes verdier: kompetent, åpen, pålitelig og samfunnsengasjert.
- Være utviklingsorientert og opptatt av god tjenestekvalitet.
- Ha en åpen og inkluderende væremåte, være samarbeidsvillig og lærevillig.
Vi tilbyr:
- Spennende og utviklende arbeid med faglig dyktige medarbeidere
- God opplæring
- Lønn etter lokale lønnsbestemmelser
- Årsplan som du selv medvirker i, ved fast ansettelse
- En arbeidsplass som er en inkluderende arbeidsliv(IA)-bedrift
- God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes- og gruppelivsforsikring
- Gode kollegaer og inkluderende arbeidsmiljø som tar vare på hverandre
- Gratis parkering og nærhet til kollektivtransport
Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
25.05.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5179, GODVIK
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
6197810Se her for andre jobber fra Bergen kommune