• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    02.10.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5106, ØVRE ERVIK
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4100507
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 16.09.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Helsefagarbeider, 100 % fast og vikariat

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Åstveit sykehjem søker etter helsefagarbeidere. 
Vi leter etter deg som er en helsefagarbeider med et hjerte som banker for de eldre. Du brenner for eldreomsorgen og er opptatt av å vise det i ord og handling. Vi trenger din kunnskap og hjertevarme!  P.t. har stillingene arbeid hver 3. helg, 
Åstveit sykehjem har ledig 1 fast 100 % stilling og 3 vikariater i 100% stilling som helsefagarbeider 

  • 1 fast 100% på langtids somatisk avdeling
  • 1 Vikariat 100% stilling, ut desember 2022, på langtids somatisk avdeling
  • 1 Vikariat 100% stilling, ut mai 2022, på langtids somatisk avdeling
  • 1 Vikariat 100% stilling, ut desember 2022, på avdeling for personer med demenssykdom

Åstveit sykehjem har årsturnus, som en del av heltidskultursatsingen i Bergen kommune. De ansatte har påvirkning på egen turnus, med mulighet for langvakter på helg. Avtale om langvakter blir fornyet hvert år. Neste årsturnus er fra 10/1 2022.

Åstveit sykehjem åpnet i september 2000 og er et sykehjem med "sjel" og god atmosfære. Vi har fokus på kompetanse og hjertevarme. Helsefagarbeideren har en viktig og  sentral rolle i dette arbeidet.

Sykehjemmet har plass til 60 beboere. Disse er p.t. fordelt på 4 boenheter for langtidsbeboere, hvor en boenhet er for demente. Vi har korttidsavdeling med 20 plasser fordelt på 2 grupper a 10 plasser. Korttidsavdelingen er primært for personer med demensproblematikk. Alle beboerne har enerom med bad og hver av boenhetene har sitt eget kjøkken og fellesstue. Boenhetene er utstyrt slik at alle gjøremål skjer nær der beboerne er.  

I løpet av 2022 omorganiserer vi til å bli et rent langtidssykehjem, med 3 somatiske boenheter og 3 boenheter for beboere med demensdiagnose. I den forbindelse skal vi tenke høyt sammen med alle ansatte, ledergruppen, tillitsvalgte og vernetjeneste. Målet er å finne den beste organisering for ivaretagelse av våre beboere i fremtidens sykehjem.

Arbeidsoppgaver:

  • Som helsefagarbeider representerer du fagkompetanse og er rollemodell for kollegaer både når det gjelder praktisk utøvelse av tjenestene og etiske refleksjoner.
  • Delta i daglige arbeidsoppgaver, være en god rollemodell og bidra til at institusjonens visjon og mål følges
  • Bidra til oppfølging av virksomhetsplanen etter mål i styringskortet.
  • Utøve god og helhetlig pleie og omsorg overfor beboer/pasient.
  • Bidra til god dokumentasjon i gjeldende fagsystem
  • Bidra i det tverrfaglige samarbeidet på arbeidsstedet.
  • Være kontaktperson for nærmere bestemte oppgaver.
  • Være primærkontakt/sekundærkontakt 
  • Være fadder for nyansatte.
  • Være vaktansvarlig i gruppen 
  • Bidra ved legevisitt etter avtale.
  • Anvende etatens internkontrollsystem
  • Veilede annet personell, studenter, elever og lærlinger.
  • Etter avtale værer kontaktperson for helsefag elever/lærlinger.
  • For å sikre institusjonens faglig forsvarlighet, kan arbeid ved en annen avdeling være aktuelt.
  • Medvirke til systematiske HMS-arbeidet 
  • Bidra til god økonomistyring.
  • Bidra aktivt i utviklingsprosesser
  • Forbilde og motivator for andre ansatte ved avdelingen.
  • Medansvarlig for et godt arbeidsmiljø. 

Kvalifikasjoner:

  • Autorisasjon som helsefagarbeider/hjelpepleier/omsorgsarbeider
  • Erfaring fra eldreomsorgen er ønskelig
  • Du må trives med å jobbe både selvstendig og samarbeide med andre.
  • Grunnleggende IKT-kompetanse, og god kunnskap i pasientjournalsystemene: Profil og GBD
  • Gyldig politiattest.
  • Ha gyldig arbeids- og oppholdstillatelse 
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne 
  • For fremmedspråklige søkere utenfor Norden kreves norskkompetanse svarende til nivå B1
  • Utdanning fra utlandet må være godkjent av NOKUT.

Personlige egenskaper:

  • Du har godt humør
  • Du er god til å motivere og veilede.
  • Du takler utfordringer.
  • Du er lojal og serviceinnstilt
  • Du er løsningsorientert, fleksibel og nysgjerrig 
  • Du har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner, er ansvarsbevisst. og du evner å arbeide strukturert og selvstendig
  • Du er engasjert i den enkelte beboer
  • Du bidrar til at beboerne ivaretas faglig, individuelt og arbeider aktivt for å øke deres livskvalitet.
  • Du arbeider med respekt for beboere, pårørende og kollegaer. 
  • Du ønsker å gjøre en positiv forskjell i deres hverdag
  • Du bidrar til et godt arbeidsmiljø
  • Personlig egnethet for stillingen vektlegges

Vi tilbyr:

  • Du møter en inkluderende arbeidsplass.
  • Et godt arbeidsmiljø med god fagdekning
  • Støttende ledelse og dyktige kollegaer 
  • Selvstendige og utfordrende arbeidsoppgaver i godt fagmiljø.
  • Varierte og lærerike arbeidsdager.
  • Internundervisning og etisk refleksjon. 
  • Individuell tilpasset opplæring  
  • Årsturnus med mulighet for å påvirke egen arbeidstid  
  • Mulighet til å være med å utforme en ny organisering av driften på sykehjemmet. 
  • En arbeidsplass med gode tradisjoner. Tradisjoner som blir med videre inn i omorganisering til fremtidens drift. 

God pensjonsordning, ulykkes- og gruppelivsforsikring
En arbeidsplass som er en inkluderende arbeidsliv(IA)-bedrift
Lønn iht gjeldende avtaler

 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    02.10.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5106, ØVRE ERVIK
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4100507
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 16.09.2021