• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    29.01.2023
  • Heltid/Deltid
    Deltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5018, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4956578
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Ledig stilling

Bergen kommune

Helgevakter til bofellesskap i Bergen sentrum

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Botjenester i Bergenhus og Årstad gir omsorg og oppfølging til mennesker med ulikt funksjonsnivå i 27 bofellesskap, botiltak, samlokaliserte boliger og private hjem. I vår enhet har vi mange flinke ansatte og vi leter nå etter deg som har engasjement, godt humør og lyst til å bidra til vårt fellesskap. Med fokus på et godt arbeidsmiljø, myndiggjorte og ansvarsbevisste medarbeidere jobber vi for at den enkelte tjenestemottaker trives og opplever selvbestemmelse, mestring og utvikling. 

Bispengsgaten 21 bofellesskap åpnet i juni 2022, og her yter vi tjenester til 8 personer med varierende hjelpebehov. Vi søker flere engasjerte og flinke helgevakter som kan bidra til et aktivt og meningsfylt liv for våre beboere. 

Vi søker 4 faste helgevakter til 19-23% stilling med turnusarbeid og vakter hver 3. eller 4. helg.

Arbeidsoppgaver:

  • Bidra til å skape trygghet og trivsel i brukers hjem
  • Daglig omsorg og miljøarbeid i tjenesten til den enkelte
  • Hjelp, veiledning og støtte til daglige aktiviteter
  • Verdibaserte oppgaver, bidra til beboers selvbestemmelse, utvikling og mestring.
  • Kvalitetsutvikling og kvalitetssikring av tjenestetilbudet
  • Praktiske gjøremål i bolig og andre delegerte oppgaver fra leder
  • Håndtere utfordrende atferd 
  • Elektronisk rapportering 

Kvalifikasjoner:

  • Studenter innen helse, sosial eller pedagogisk retning er ønskelig
  • Minimum 3 -årig videregående skole
  • Erfaring med brukergruppen er en fordel 
  • Ønskelig med erfaring fra helse og omsorg 
  • Søkere utenfor Skandinavia må dokumentere kunnskap i norsk skriftlig og muntlig gjennom bestått B2 test i norsk
  • Gyldig politiattest må fremlegges ved ansettelse
  • Gyldig arbeids- og oppholdstillatelse 

Personlige egenskaper:

  • Du har høy etisk bevissthet og evne til kritisk refleksjon
  • Du har evne til selvstendig arbeid og å ta selvstendige avgjørelser
  • Du har gode samarbeidsevner
  • Du har god skriftlig og muntlig framstillingsevne
  • Du er ansvarsbevisst
  • Engasjement for brukergruppen er en forutsetning 
  • Åpenhet, pålitelighet og lojalitet verdsettes  
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne, samt gode datakunnskaper
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt 

Vi tilbyr:

  • Spennende arbeidsoppgaver og et godt arbeidsmiljø.
  • Lønn etter tariff
  • God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes- og gruppelivsforsikring.
  • En arbeidsplass som er en inkluderende arbeidsliv(IA)-bedrift
  • Faglig veiledning
  • Selvstendige arbeidsoppgaver
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    29.01.2023
  • Heltid/Deltid
    Deltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5018, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4956578
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune