• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    02.09.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Deltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5059, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4732309
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 20.08.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Helgestillinger

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Botjenester Bergenhus og Årstad er en bydelsomfattende enhet med 360 årsverk fordelt på 27 tjenestesteder. Vi gir omsorg og oppfølging til mennesker med ulikt funksjonsnivå i bofellesskap, botiltak, samlokaliserte boliger og private hjem. I vår enhet har vi mange flinke ansatte og vi leter nå etter deg som har engasjement, godt humør og lyst til å bidra til vårt fellesskap. Med fokus på et godt arbeidsmiljø, myndiggjorte og ansvarsbevisste medarbeidere, jobber vi for at den enkelte tjenestemottaker trives og opplever selvbestemmelse, mestring og utvikling. 

Botiltaket Inger Bang Lunds vei består av tre bofellesskap. Beboerne er unge voksne med varierende tjenestebehov. Bofellesskapet ligger sentralt på Danmarksplass, med nærhet til kollektivtransport. 

Vi søker 4 assistenter til fast helgestilling . Du vil jobbe i ett av bofellesskapene, men vi har stort fokus på samarbeid,  og vi hjelper hverandre på tvers av de tre bofellesskapene. Vi søker deg som vil være med på å jobbe faglig målrettet, og som er opptatt av å skape en god hverdag for våre beboere slik at de kan oppleve trygghet, glede og mestring i hverdagen. Vi gir individuell oppfølging gjennom hjelp og bistand til å bo i egen bolig, etter enkeltvedtak. Vi ønsker å fokusere på den enkeltes egne ressurser og at beboerne skal mestre sin hverdag i størst mulig grad.

Bofellesskapet har ledig 4 faste helgestillinger. Stillingsprosenten er ca. 18- 22 %. Stillingene er i turnus med  kvelds- og  langvakter (12,5 timer), og med arbeid hver 4. helg. 

Arbeidsoppgaver:

  • Sikre at brukerne får nødvendig hjelp og kvalitativt gode tjenester i henhold til gjeldende lover, avtaler og retningslinjer 
  • Miljøarbeid
  • Bistå beboerne i daglige gjøremål/aktiviteter
  • Praktiske gjøremål i bolig og andre delegerte oppgaver fra leder
  • Medikamenthåndtering etter delegert fullmakt og gjeldende retningslinjer samt elektronisk rapportering 

Kvalifikasjoner:

  • Minimum 3- årig videreregående skole
  • Personlig egnethet er en forutsetning
  • Ønskelig med erfaring fra brukergruppen
  • Ha gyldig arbeids- og oppholdstillatelse 
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne 
  • Søkere utenfor Skandinavia må dokumentere kunnskap i norsk skriftlig og muntlig gjennom bestått B2-prøve i norsk 
  • Gyldig politiattest må fremvises ved ansettelse 

Personlige egenskaper:

  • En grunnleggende respekt for mennesker og engasjement for brukergruppen 
  • Sporty og liker utfordringer
  • Konstruktiv og tydelig
  • Løsningsorientert og strukturert
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Åpen, lojal og pålitelig
  • Selvstendig 
  • Har god evne til etisk refleksjon
  • Bidra til et godt arbeidsmiljø

Vi tilbyr:

  • Lønn etter tariff
  • God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes- og gruppelivsforsikring
  • Et godt og tverrfaglig arbeidsmiljø
  • Spennende faglige utfordringer og meningsfylte arbeidsoppgaver


 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    02.09.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Deltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5059, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4732309
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 20.08.2022