Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
03.02.2025Heltid/Deltid
DeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5179, GODVIK
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
6028604Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Bergen kommune
Helgestillinger 2 x 20% Drotningsvik bofellesskap
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Drotningsvik bofellesskap har 2 x 20% stillinger som assistent på helg.
Drotningsvik Bofellesskap sitt mål er "Å gi innhold til livet som leves". Det betyr at vi har stort fokus på å skape innhold i hverdagen.
Med deg har du en stor og tverrfaglig faggruppe som er engasjerte og tar vare på hverandre. Vi ønsker en kollega som ser betydningen av konstruktiv samhandling og forståelse av brukergruppen. Våre unike beboere trenger kontinuitet, veiledning, hjelp i daglige gjøremål og ikke minst at du som ansatt ser dem. Du vil arbeide i team få stort læringsutbytte i arbeidet.
Bofellesskapet er en del av Botjenester i Laksevåg. Enheten har spesialkompetanse innen fagområdet utviklingshemming og utfordrende atferd.
Enheten yter tjenester til barn, unge og voksne uavhengig av boform. Vi setter søkelys på fagutvikling og jobber aktivt for å sikre faglig kvalitet og gode tjenester for våre tjenestemottakere. Våre ledere og ansatte arbeider sammen om kompetansebygging og om å skape et godt arbeidsmiljø. Flere av våre ansatte har god kompetanse på epilepsi og somatikk, og andre har videreutdanning innen fagområdene klinisk ernæring, atferd, aggresjon, miljø/-og familieterapi, og pedagogikk.
Intervjuer gjennomføres i uke 7.
Kvalifikasjoner:
- Minimum 3-årig videregående skole
- Studenter innen helse - og sosialfag oppfordres til å søke
- Ønskelig med kjennskap til og erfaring fra mennesker med ulike sammensatte behov
- Ønskelig med erfaring fra stell og pleie
- Må ha god forståelse og kunnskap om dataverktøy ifm rapportering, avviksmelding ol.
- Må ha god skriftlig og muntlig formidlingsevne.
- Personlig egnethet og interesse for tjenesten
- Ha gyldig arbeids- og oppholdstillatelse
- Evne til å jobbe målrettet og selvstendig
- God skriftlig og muntlig formidlingsevne
- Førerkort klasse B
- Personlig egnethet og interesse for tjenesten
- Gyldig politiattest må fremlegges ved ansettelse
- Søkere utenfor Skandinavia må dokumentere kunnskap i norsk skriftlig og muntlig, samt gjennom bestått språktest eller B2 test på mellomnivå
Personlige egenskaper:
- Du må være en god relasjonsbygger og ha god forståelse av relasjonsarbeid
- Må være fleksibel, løsningsorientert, serviceinnstilt og god til å samhandle
- Må ha høy etisk bevissthet og evne til kritisk refleksjon.
- Må være lojal mot beslutninger som treffes
- Må inneha høy etisk bevissthet og arbeidsmoral
- Må kunne arbeide selvstendig
- Du må være tålmodig og kreativ
- Du må ha et ønske om å gi og ta i mot veiledning
- Du må være ansvarsbevisst, selvstendig og ha gjennomføringsevne
- Du må trives med en aktiv hverdag både innendørs og utendørs
- Evne til å tenke og handle strategisk og analytisk
- Evne og vilje til å sette seg inn i gjeldende lovverk for etatens tjenesteområde
- Evne til fleksibilitet er viktig for god flyt og trivsel
- Evne til god kommunikasjon i ulike, tidvis krevende situasjoner
- Personlig egnethet vil bli vektlagt ved ansettelse
Vi tilbyr:
- Spennende og utviklende arbeid med faglig dyktige medarbeidere
- God opplæring
- Lønn etter Bergen kommunes lønnsstige
- Årsplan som du selv medvirker i
- Gode kollegaer og inkluderende arbeidsmiljø som tar vare på hverandre
- Gratis parkering og nærhet til kollektivtransport.
Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
03.02.2025Heltid/Deltid
DeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5179, GODVIK
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
6028604Se her for andre jobber fra Bergen kommune