Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Folkehelseinstituttet

Seksjonsleder - personal og lønn 

Forskning og utvikling

Folkehelseinstituttet (FHI) er en kunnskapsorganisasjon med omkring 1200 ansatte. FHI har et meningsfylt og bredt samfunnsoppdrag og er en viktig kunnskapsleverandør og premissgiver i samfunnet. 

Vi søker en engasjert, utviklingsorientert og faglig dyktig leder som har bred erfaring fra operative lønn- og personalprosesser.   

En viktig oppgave vil være å bidra til å utvikle seksjonen og tjenestene i seksjonen videre. Det er viktig med en leder som kan være en pådriver for forbedring og effektivisering. Vi ønsker at du brenner for god samhandling, gode brukeropplevelser og samarbeid på tvers og har konkret erfaring fra innføring av administrative systemer.  

Du vil som leder av seksjonen få personalansvar for pr. tiden 9 medarbeidere. En viktig oppgave er å  inspirere, lede og utvikle seksjonens medarbeidere. Seksjonen inngår i HR-avdelingen og seksjonsleder rapporterer til avdelingsdirektør for HR.

Arbeidsoppgaver:

  • En operativ og sentral rolle i å sikre gode og effektive lønns- og personalforvaltningsprosesser 
  • Ansvar for arbeidet med korrekte HR- data, styringsinformasjon, nøkkeltall og rapportering 
  • Koordinere samarbeidet og dialogen mot vår tjenesteleverandør for lønns- og regnskapstjenester DFØ 
  • Ha et overordnet ansvar for kvalitets dokumentasjon  
  • Sette gode mål og prioriteringer i samarbeid med avdelingsdirektør HR samt følge opp disse 
  • Effektivisere, digitalisere og tilpasse de administrative prosessene til nye arbeidsformer både internt i avdelingen og i organisasjonen som helhet 
  • Tilrettelegge for godt arbeidsmiljø og ha fokus på utvikling av seksjonens medarbeidere  
  • Personal- og budsjettansvar 

Kvalifikasjoner:

Vi krever: 

  • Høyere utdanning fra høyskole/universitet innen relevante fagområder 
  • Bred erfaring fra operative HR-, lønn- og personalprosesser.  
  • Erfaring som personalleder innen arbeidsoppgavene som er relatert til i stillingen, i offentlig sektor  
  • Erfaring fra prosessforbedring  
  • Generell god IKT og systemforståelse 
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk 

Det er ønskelig med: 

  • Erfaring med SAP og DFØ som tjenesteleverandør 
  • Erfaring fra innføring av HR systemer 
  • Kjennskap til økonomi- og regnskapsprosesser 

Personlige egenskaper:

  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner 
  • Tydelig og engasjert i lederrollen
  • God relasjonsbygger
  • Utviklingsorientert og med god gjennomføringskraft  
  • Effektiv og løsningsorientert  

Vi tilbyr:

  • Folkehelseinstituttet er en unik arbeidsplass som har et stort samfunnsansvar og som spiller en viktig rolle for befolkningens helse og trivsel
  • Vi bygger sterke fagmiljøer og vektlegger hver enkelt medarbeiders utvikling og påvirkning på egen arbeidshverdag
  • Her er vil du kunne jobbe sammen med engasjerte og kompetente ansatte som er hyggelige og som hjelper hverandre
  • Stilling som seksjonsleder og lønn etter avtale, avhengig av kvalifikasjoner, kompetanse og erfaring
  • Gode pensjonsordninger i Statens pensjonskasse
  • Fleksible arbeidstidsordninger og gode velferdsordninger, som f. eks. trening i arbeidstiden
  • Lokalene våre er i stor grad moderne og inndelt i både landskap og mindre kontorer, og med møterom som gir gode muligheter for samarbeid