• Bedrift
    Lørenskog kommune
  • Søknadsfrist
    28.11.2022
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1470, LØRENSKOG
    LØRENSKOG
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4862069
  • Se her for andre jobber fra Lørenskog kommune
  • Oppdatert 09.11.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lørenskog kommune

Har du interesse for heltidskultur og arbeidstidsordninger?

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi søker deg som forstår viktigheten av å realisere heltidskultur og hva dette betyr for kvalitet på kommunens tjenester. Heltidskultur er nødvendig for å sikre bærekraftige og fremtidsrettede tjenester, med fokus på kvalitet, kompetanse, kapasitet og kontinuitet. 

Hos oss får du en sentral og selvstendig rolle i å løse vårt viktige samfunnsoppdrag, levere gode og fremtidsrettede tjenester. Du vil få et bredt nettverk ved å jobbe med mange av våre dyktige medarbeidere, ledere og tillitsvalgte.  

Arbeidsoppgaver:

Lørenskog kommune er i stor vekst og endring, og det stiller krav til fremtidsrettede tjenester og bærekraftig utvikling.  Slik vi ser det, er arbeidstidsordninger/turnus, rett kompetanse på rett sted og kompetanseutvikling sammen med heltidskultur særlig viktig fremover.  

Du skal bidra til en god, lovlig og fremtidsrettet forvaltning av fagområdene, inkludert kontinuerlig forbedring og utvikling. Det å sikre god flyt i prosesser og oppgaver i forhold til HR og økonomi blir viktig. Arbeidet med heltidskultur vil påvirke innholdet i stillingen.

Aktuelle arbeidsoppgaver er;

  • Gi råd, veiledning, opplæringen og drive kompetanseutvikling i gode arbeidstidsordninger som fremmer heltidskultur og godt arbeidsmiljø
  • Delta i heltidskultursatsingen i kommunen og sikre at vi jobber målrettet med å oppnå nasjonale og lokale føringer for heltid 
  • Ansvar for analyse, rapportering og gevinstrealisering etter vedtatte måleindikatorer
  • Styrke og ivareta trepartssamarbeidet i arbeidet med heltid og arbeidstidsordninger
  • Systemansvar for ressursplanleggingssystemet
  • Utarbeide og forvalte nødvendige retningslinjer og rutiner
  • Arbeid med tariff og lønn, rapporter og data er også aktuelt
  • Annet relevant arbeid i HR-seksjonen

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdannelse på minimum på bachelornivå. Lang og relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
  • Erfaring med arbeidstidsordninger og bemanningsplanlegging
  • God digital forståelse
  • Interesse for analyse, målindikatorer og gevinstrealisering
  • Det er en fordel med erfaring  med og kjennskap til offentlig sektor og heltidskultur
  • Det er en fordel med kompetanse innen prosess- og prosjektledelse, og endringsledelse

Personlige egenskaper:

  • Du lærer lett, søker ny kunnskap og liker å prøve nye måter å jobbe på
  • Du er selvstendig, liker å ta initiativ og er en pådriver for utvikling 
  • Du er systematisk, samtidig som du løser oppgavene effektivt
  • Du er positiv, opptatt av god service og er fleksibel
  • Du samarbeider godt med andre og er løsningsorientert
  • Du kommuniserer godt skriftlig og muntlig på norsk 

Vi er opptatt av at du skal passe godt sammen med og supplere dine nye kollegaer. Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt. 

Vi tilbyr:

Vi tilbyr varierte og meningsfulle oppgaver i en fremtidsrettet kommune i utvikling. Du vil oppleve at du bidrar til gode tjenester til innbyggerne og god forvaltning av skattebetalernes penger. I stillingen hos oss vil du få unik kompetanse på heltidskultur og arbeidstidsordninger, og et bredt nettverk. Vi er en trygg arbeidsgiver som tar vare på våre medarbeidere. Vi har helsefremmende aktiviteter og velferdsgoder, som blant annet firmahytte på Sjusjøen og Hafjell. Hos oss får du gode pensjons- og forsikringsordninger, samt mulighet for fag- og kompetanseutvikling. 

Om arbeidsstedet
Stillingen er plassert i HR-seksjonen består av 12 medarbeidere som jobber med HR, og 8 som jobber med lønn. Vi leverer tjenester til rundt 150 ledere, og rundt 3000 ansatte i administrasjon, teknisk sektor, kultur, helse- og omsorg og oppvekst og utdanning. 

HR-seksjonen er en del av avdeling for Styring og virksomhetsutvikling.

Annet
Som ansatt i Lørenskog kommune må du kunne identifisere deg med våre verdier; åpen, troverdig og engasjert.

Lørenskog kommune ønsker å ha mangfold på arbeidsplassene som speiler befolkningen og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. I henhold til Offentleglova § 25 kan opplysninger om søkere bli offentliggjort selv om søkeren er bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste, men dette vil du få varsel om først. 

 

  • Bedrift
    Lørenskog kommune
  • Søknadsfrist
    28.11.2022
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1470, LØRENSKOG
    LØRENSKOG
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4862069
  • Se her for andre jobber fra Lørenskog kommune
  • Oppdatert 09.11.2022