• Bedrift
    Skatteetaten
  • Søknadsfrist
    23.11.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Direktorater og tilsynsorgan
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    8003, BODØ
    BODØ
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6455416
  • Se her for andre jobber fra Skatteetaten
Ledig stilling

Skatteetaten

Har du interesse for forretningsutvikling?

Direktorater og tilsynsorgan

Har du lyst til å bidra til at divisjonen blir mer datadrevet, utforske hvordan digitalisering kan styrke forretningsutviklingen, og har innsikt i metoder for strukturert arbeid med dette? Da vil vi gjerne høre fra deg

Hos oss jobber mennesker med ulik bakgrunn, alder og kompetanse for å utfordre det etablerte og finne nye løsninger. Vi samarbeider på tvers av Skatteetaten, og er opptatt av å bygge sterke fagmiljøer som løfter hverandre. Vi tar initiativ, tenker helhetlig og griper mulighetene som kommer.

Stillingen som forretningsutvikler er plassert i avdeling forbedring i divisjon Innsats. Vi er en sentral bidragsyter for å realisere divisjonens utviklingsinitiativer, både på kort og lang sikt. I denne rollen vil du bidra til endring og utvikling.

Nysgjerrig på å lese mer om vår strategi? Ta en titt her: Skatteetatens strategi.

Kvalifikasjoner:

Vi ser etter deg som har høyere utdanning på masternivå, for eksempel innen entreprenørskap, teknologi med organisasjonsforståelse, økonomi og teknologi ledelse eller digital forretningsutvikling. Særlig relevant erfaring og utdanning på bachelornivå vil kunne kompensere for utdanningskravet. Utenlandsk utdanning og grader må være godkjent av NOKUT/Hk.dir. 

Du må i tillegg ha:

  • erfaring med å jobbe i tverrfaglige team
  • noe erfaring med å arbeide i skjæringspunktet mellom forretning og teknologi 
  • høy kompetanse på bruk av digitale verktøy f.eks Office 365 
  • kjennskap til modeller og rammeverk for forretningsutvikling
  • erfaring med bruk av generativ kunstig intelligens 

Det er en fordel om du har erfaring med det å jobbe produktorientert og erfaring med endringsprosesser og forbedringer.

Personlige egenskaper:

Du 

  • er analytisk og setter deg raskt inn i nye problemstillinger
  • er god til å se nye muligheter og som kan bidra til endringer og forbedringer
  • har gode kommunikasjonsevner og er en relasjonsbygger 
  • du har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • liker fart, har høy gjennomføringskraft, og har pågangsmot til å bidra til å drive frem endringsprosesser 

Vi tilbyr:

Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.
 
Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no.
 
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
 
Du blir ansatt som rådgiver, med en årslønn mellom 600 000,- og 750 000,- kr, avhengig av kvalifikasjonene dine.
 
Lurer du på hva vi i tillegg kan friste med? Ta en titt her.

 

Verdt å merke seg før du søker


Vi bruker ikke søknadsbrev: Vi er mer opptatt av hva du kan, dine erfaringer og kompetanse enn hvor flink du er til å skrive en jobbsøknad. Derfor ber vi deg om å levere en god og beskrivende CV hvor du får frem hva du har gjort og oppnådd som gjør deg kvalifisert for stillingen du søker på. Du trenger altså ikke å skrive eller legge ved et søknadsbrev.
 
Omvendt referansesjekk: For å sikre at du føler deg trygg i valget om å jobbe hos oss, tilbyr vi en omvendt referansesjekk. Dersom du er aktuell for stillingen vil du få tilbud om å kontakte noen av våre medarbeidere, slik at du kan stille de spørsmålene du måtte ønske, for finne ut om vi er en god match.

Mangfold og likestilling: Vi er på jobb for alle, og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår, og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.

Offentlig søkerliste: Vær oppmerksom på at navnet ditt vil vises på en offentlig søkerliste når du søker jobb hos oss. Du kan be om å bli unntatt fra denne listen ved å gi en begrunnelse, og vi vil vurdere din forespørsel nærmere.

Bakgrunnssjekk: Vi gjennomfører bakgrunnssjekk av kandidater som tilbys stilling, og verifiserer utdanning og arbeidserfaring.

 

  • Bedrift
    Skatteetaten
  • Søknadsfrist
    23.11.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Direktorater og tilsynsorgan
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    8003, BODØ
    BODØ
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6455416
  • Se her for andre jobber fra Skatteetaten