• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    14.08.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0663, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4693370
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 06.07.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Har du interesse for avtaleforvaltning og IKT?

Offentlig forvaltning

Innkjøpstjenester i Oslo kommune søker etter avtaleforvalter IKT.

OM OSS

Utviklings- og kompetanseetaten (UKE) ved avdeling for Innkjøpstjenester er kommunens kompetansesenter for anskaffelser. Vi er også et av Norges ledende kompetansemiljøer innen offentlige anskaffelser og avtaleforvaltning. Innkjøpstjenester består av over 50 høyt kvalifiserte innkjøpere, avtaleforvaltere, analytikere, jurister og samfunnsansvarseksperter. Vi er synlig på mange arenaer og samhandler med sentrale aktører innen fagområdet. Vår kjernekompetanse er profesjonelle anskaffelser og strategisk avtaleoppfølging.

Innkjøpstjenester inngår og forvalter kommunens portefølje av konsernovergripende rammeavtaler (samkjøpsavtaler). Samkjøpsavtalene dekker i dag 89 avtaleområder og har en årlig omsetning på ca. 3 milliarder kroner. Samkjøpsavtalene på IKT-området har en årlig estimert verdi på ca. 400 millioner kroner. Vi har avtaler for kjøp av blant annet telefoni, lisenser, pc-er og nettbrett, skjermer, mobiltelefoner, servere, AV-utstyr, multifunksjonsmaskiner og nettverksutstyr.

OM STILLINGEN
Hos oss vil du få jobbe med spennende avtaler knyttet til IKT-området. Vi er i prosess med å etablere kategoristyring innen flere av kategoriene som utgjør porteføljen av de konsernovergripende rammeavtalene til Oslo kommune, herunder IKT-området.

Samkjøpsavtalene på IKT-området skal dekke behov for IKT-utstyr og -tjenester hos kommunens over 50.000 ansatte fordelt på over 50 virksomheter. Samkjøpsporteføljen gjør det mulig å dekke gjentatte og sammenfallende behov på tvers av virksomhetene på en effektiv måte, slik at innkjøpskostnader kan reduseres og at sentrale strategiske føringer som treffer kategorien ivaretas.  

Vi er spesielt på jakt etter kandidater med interesse og kunnskap knyttet til IKT. Vi søker både deg som er en erfaren innkjøper eller avtaleforvalter og deg som ønsker å videreutvikle deg innen fagområdet avtaleforvaltning. Du vil få ansvar for egen portefølje. Arbeidsoppgavene innebærer oppfølging og samarbeid med leverandører og kommunens brukere av avtalene. Du vil samarbeide med kategoriansvarlig og inngå i IKT kategoriteamet sammen med kategoriansvarlig, innkjøpere og kollegaer med annen spesialkompetanse som er relevant på området.

Du må kunne sette deg inn i kommunens behov, strategiske mål og politiske føringer. Et av satsningsområdene våre er å utvikle kommunen til å bli en mer ansvarlig og bærekraftig forbruker. Skal vi lykkes med dette må vi prioritere ombruk framfor å kjøpe nytt og sørge for at utstyret vi kjøper kan brukes lengre. Du må ha et ønske om å opparbeide deg markedskunnskap og du må evne å bygge relasjoner og kommunisere godt på alle nivåer i organisasjonen.

I stillingen vil du få påvirkningskraft og interessante, meningsfylte oppgaver i en stor organisasjon. Stillingen gir gode muligheter for utvikling, fleksibilitet og til å påvirke din egen arbeidshverdag.

Arbeidsoppgaver:

  • Forvalte egen avtaleportefølje innen IKT-området
  • Oppfølging av leverandører og brukere av avtalene
  • Delta i kategoriteam og bidra til etablering av kategoristyring
  • Lede arbeidsgrupper
  • Bistå kommunens virksomheter og bestillere ved behov
  • Utvikle og realisere tiltak for god kommunikasjon mellom brukere og leverandører
  • Foreta innkjøpsanalyser
  • Følge opp lojalitet, prisutvikling, avtaleendringer, gevinster, avvik m.m.
  • Bidra til faglig utvikling, opplæring og kompetanseheving
  • Være premissgiver, rådgiver og deltaker i anskaffelsesprosesser
  • Andre oppgaver kan bli aktuelt

Kvalifikasjoner:

  • Universitets- eller høgskoleutdanning på minimum bachelornivå. Relevant erfaring med gode resultater kan kompensere for manglende formell utdanning.
  • Interesse for avtaleforvaltning og samfunnsansvar
  • Interesse for IKT-området
  • Fordel med erfaring med avtaleforvalting, innkjøpsprosesser eller IKT, men nyutdannede oppfordres også til å søke
  • Fordel med erfaring innen regelverket for offentlige anskaffelser 
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
  • God kunnskap om bruk av MS Office-verktøy og Office-365
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Personlige egenskaper:

  • Du er god på relasjonsbygging og samhandling
  • Du liker å jobbe i team og ser verdien av å dele kompetanse
  • Du evner å ta ansvar og ledelse
  • Du kommuniserer tydelig og effektivt, skriftlig, så vel som muntlig
  • Du er analytisk og strukturert
  • Du har god kommersiell og strategisk forståelse
  • Du er selvstendig, målrettet og har høy gjennomføringsevne
  • Du har godt humør, arbeidsglede og pågangsmot 

Vi tilbyr:

  • En spennende, utfordrende og samfunnsnyttig stilling
  • Et hyggelig og godt arbeidsmiljø med høy faglig kvalitet
  • Mulighet til å spille en sentrale rolle i videreutvikling av et spennende fagområde
  • En organisasjon som legger vekt på kompetansebygging og utviklingsmuligheter
  • Fleksibelt arbeidssted
  • Fleksitidsordninger
  • Gode pensjons-, låne- og forsikringsordninger
  • Lønn i lønnstrinn 39 til 59 avhengig av erfaring og kvalifikasjoner (for tiden 580.900 til 849.300kr per år)
 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    14.08.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0663, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4693370
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 06.07.2022