• Bedrift
    Skatteetaten
  • Søknadsfrist
    13.01.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Direktorater og tilsynsorgan
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    7030, TRONDHEIM
    TRONDHEIM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5995296
  • Se her for andre jobber fra Skatteetaten
Ledig stilling

Skatteetaten

Har du erfaring innen funksjonelt arbeid med kravhåndtering og behovskartlegging?

Direktorater og tilsynsorgan

Liker du å være bindeleddet mellom forretning, fag, utvikling og test for å utarbeide de beste løsningene? Vil du være med å forme fremtidens digitale løsninger i et innovativt og dynamisk miljø? Da er dette jobben for deg!

I Skatteetaten bygger vi løsninger som berører hver innbygger, bedrift og organisasjon i Norge. Vi jobber hver dag med å forenkle løsningene våre og sette brukeren i sentrum: Det skal være enkelt for alle å benytte seg av våre løsninger.

Kvalifikasjoner:

  • høyere utdanning innen IT eller andre relevante realfag, gjerne på masternivå. Relevant erfaring kan kompensere for kravet til utdanning
  • flere års arbeidserfaring som funksjonelt ansvarlig eller tilsvarende rolle i utviklingsteam/tverrfaglig team f.eks. produkteier, tjenesteansvarlig., som jobber etter smidig metodikk
  • kunnskap og erfaring med å strukturere og beskrive behov og krav
  • praktisk erfaring med å skrive brukerhistorier
  • god skriftlig og muntlig formidlingsevne på norsk

Det er en fordel om du har (men ikke et MÅ-krav):

  • erfaring med å strukturere og beskrive behov gjennom modeller, epos, og akseptansekriterier
  • erfaring med å analysere brukerbehov og oversette dem til konkrete krav
  • erfaring med produktorientering og smidig utvikling
  • god generell IT-teknisk forståelse og kompetanse
  • erfaring med å forholde seg til juridiske føringer i behov- og kravarbeid
  • erfaring med BPMN, UML eller andre metodikker
  • erfaring med Confluence, Jira og Mural

Personlige egenskaper:

Du er engasjert og dyktig som ønsker å skape brukervennlige IT-løsninger. Her vil du få jobbe med løsninger for hele Norges befolkning og næringsliv, og du vil være involvert i alle faser av utviklingsprosessen, fra idé til lansering. Du vil samarbeide tett med både designere, fag, utviklere og forretningen i et smidig team.

Hos oss får du muligheten til å jobbe med spennende prosjekter som har en reell innvirkning på folks hverdag. Vi tilbyr et inspirerende og støttende arbeidsmiljø, med spennende arbeidsoppgaver. Hvor du kan utvikle deg både faglig og personlig. Vi er et team med engasjerte og dyktige fagfolk som verdsetter samarbeid, kreativitet og kontinuerlig læring.

Derfor ser vi etter deg som:

  • er en god relasjonsbygger, som kan bygge tillit hos folk fra ulike miljøer og nivåer, og fungerer godt i team (samarbeid og kommunikasjon)
    •  kan kommunisere effektivt med både utviklere, designere og andre interessenter
  • har evne til å raskt sette seg inn i komplekse og kompliserte fagområder, nye problemstillinger og se behov på tvers
  • er beslutningsdyktig og med evne til å prioritere
    • kan lede og få andre med deg – uten en formell lederrolle
    • er en god prosessdriver

Vi tilbyr:

Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.

Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no.

Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.

Du blir ansatt som seniorrådgiver/senioringeniør, og får en brutto årslønn mellom kr 650 000 - 900 000 avhengig av kvalifikasjonene dine. For spesielt kvalifiserte kan høyere lønn vurderes. Stillingen har seks måneders prøvetid.

Verdt å merke seg før du søker
Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.

Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.

Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, hører du selvsagt fra oss. 

 

  • Bedrift
    Skatteetaten
  • Søknadsfrist
    13.01.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Direktorater og tilsynsorgan
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    7030, TRONDHEIM
    TRONDHEIM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5995296
  • Se her for andre jobber fra Skatteetaten