Detaljer

  • Bedrift
    Forsvaret
  • Søknadsfrist
    04.06.2020
  • Sted:
    STJØRDAL
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    TRØNDELAG
  • Arbeidssted:
    STJØRDAL
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    2922238
  • Se her for andre jobber fra Forsvaret

Har du erfaring innen forvaltning av materiell? 

Forsyningsseksjon Trondheim søker etter deg som vil være materiellregnskapsfører i Værnes Garnison. Som materiellregnskapsfører skal du ivareta regnskapsføring av materiell, saksbehandle avvik og sørge for at telling og mønstringer gjennomføres innenfor gitt frister. Avdelingen har ansvaret for å ivareta mottak og lagring av teknisk materiell, bekledning og drivstoff for de militære avdelingene i region Midt Norge, samt å regnskapsføre alt materiell til avdelingene.

Regional Logistikkledelse Midt er en av de fem avdelingene i Forsvarets logistikkorganisasjon (FLO) Forsyning. Regional Logistikkledelse Midt sitt ansvarsområde er Midt-Norge, fra Setnesmoen ved Åndalsnes i sør til Drevjamoen ved Mosjøen i nord. Regional Logistikkledelse Midt sine hovedoppgaver er å yte logistikkstøtte til alle militære avdelinger innenfor ansvarsområdet, herunder de amerikanske forhåndslagre i Trøndelag.
Dagens tjenestested er Midtsand, men noe tjeneste vil foregå i Værnes garnison. Avdelingen vil flyttes til Værnes garnison når nytt forsyningsbygg er på plass tidligst primo 2022

Arbeidsoppgaver
  • Ivareta regnskapsføring av våre kunders avdelingsmateriell, samt egne avdelingslagre. I tillegg regnskapsføre drivstoff, materiell og ammunisjon
  • Ivareta regnskapsføring av materiell som mottas, omdisponeres, innleveres, eller skal avhendes
  • Utføre oppgaver ifm utlån, utleie og salg, samt korrigering av avvik
  • Forberede grunnlag for mønstring, telling, overtakelsesforretning og undersøkelseskommisjoner
  • Være faglig rådgiver for brukende avdelinger innenfor materiellregnskapsføring

Noe reisevirksomhet på påregnes

Kvalifikasjoner
  • Fullført 3-årig videregående utdanning, alternativt fagbrev innen logistikk eller kontor- og administrasjonsfag
  • Må ha erfaring innen fagområdet forvaltning og materiellregnskap
  • Den som ansettes må kunne sikkerhetsklareres for HEMMELIG før tiltredelse, og være villig til å gjennomføre kurs, opplæring og sertifisering som kreves for stillingen

Ønskelige kvalifikasjoner

  • Utdanning på bachelornivå innen logistikk eller administrasjon
  • Førerkort for personbil/varebil (klasse B)
  • Erfaring med ERP systemer/SAP
  • Kjennskap til Forsvarets materiell
Personlige egenskaper
  • Nøyaktighet
  • Initiativrik
  • God samarbeidsevne og vurderingsevne
  • I kontakt med interne og eksterne kunder er det behov for en person som er serviceinnstilt og løsningsorientert
Vi tilbyr

Gode muligheter for personlig og faglig utvikling
Gode pensjons- og velferdsordninger, med muligheter for trening i arbeidstiden
Utfordrende arbeidsoppgaver med utstrakt kommunikasjon og samarbeid med kunder
Fleksibel arbeidstid.

Stillingen lønnes etter Statens regulativ som konsulent kode 1065, ltr 48 - 54, for tiden kr 435 100 - 479 600 brutto per år avhengig av kvalifikasjoner og ansiennitet. Av lønnen trekkes 2 % lovpålagt innskudd til Statens Pensjonskasse.