• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    16.08.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3956236
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 02.08.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bærum kommune

Gjort rett, kan 1 + 1 = 3Ressursforvalter i nyopprettet porteføljekontor

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Du har de som klekker ut gode ideer. Så har du de som er digitale til fingerspissene. Din jobb som ressursforvalter er å finne den riktige kombinasjonen av disse to gruppene, og dermed være fødselshjelper for en fabelaktig utvikling av Bærum kommune. Du vil jobbe på tvers av kommunen, med utviklingen av nye helse- og omsorgstjenester én dag og et eiendomsprosjekt den neste. Vi har søkelys på gjennomføringskraft og gevinster; våre ideer skal komme våre innbyggere til gode!  

Du vil være en del av Porteføljekontoret i Utvikling og Digitalisering (UD). UD består i dag av fem avdelinger som skal ivareta kommunens utviklings- og digitaliseringsportefølje. Porteføljekontoret sikrer prioriteringer, koordinering og gjennomføring av utviklingsoppgaver.

Du, som vår nye ressursforvalter, vil øke gjennomføringskraften i vår portefølje. Du bidrar til at kommunen prioriterer sine utviklingsinitiativ på en god måte og at det er enkelt for prosjekter å jobbe i henhold til disse prioriteringene. I din rolle vil du fungere som bindeledd mellom prosjektledere som trenger ressurser og linjeledere hvor ressursene sitter.

Vil du vite mer om Digitalisering og andre stillinger i Bærum kommune, se her: https://www.baerum.kommune.no/om-barum-kommune/jobbe-i-kommunen/digit/

Nysgjerrig? Ring Ulf-André for en uformell prat. 

Arbeidsoppgaver:

Stillingenes hovedoppgaver knytter seg til utvikling, styring og oppfølging av kommunens utvikling og digitaliseringsportefølje:

  • Koordinere ressursallokeringen på tvers av porteføljer og prosjekter inklusiv bruk av konsulenter
  • Følge opp ressurstildelingsforpliktelser utfra prosjektprioriteringer, herunder håndtere ressurskonflikter mellom prosjektene og/eller linjeledelse/drift 
  • Veilede prosjektledere og øvrig organisasjon i å gjennomføre prioriterte utviklings- og digitaliseringstiltak  
  • Gi råd til Digitaliseringsrådet om utvelgelse, styring og oppfølging av utviklings- og digitaliseringstiltak samt utarbeide kvartalsvise ressursprognoser
  • Bidra i utviklingen av system/løsning for ressursstyring og planlegging

Kvalifikasjoner:

  • Relevant høyere utdanning fra universitet/høyskole, minimum bachelorgrad. Særlig relevant arbeidserfaring kan kompensere for manglende utdanningsnivå  
  • Minimum 3 års relevant ledererfaring eller prosjektledererfaring. Erfaring fra offentlig sektor vil være en fordel
  • Relevant erfaring med ressursstyring, porteføljestyring eller ledelse av større IT-prosjekter/-programmer vektlegges
  • Erfaring med, eller interesse for, porteføljestyring etter smidige prinsipper  
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk  
  • Sertifisering innen prosjektledelse (e.g. Prince2 eller PMP) eller tilsvarende dokumentert kompetanse

Personlige egenskaper:

  • Du er en god relasjonsbygger som kommuniserer godt og liker å yte service  
  • Du er nytenkende og finner løsninger på komplekse problemstillinger
  • Du har god gjennomføringsevne og arbeidskapasitet  
  • Du tar initiativ, har innflytelse og pågangsmot

Personlig egnethet vil bli vektlagt 

Vi tilbyr:

I det nyetablerte porteføljekontoret er det stor mulighet til å være med og utvikle fagområdet og egen stilling. Vi tror på investering i de ansatte, og du vil derfor ha mulighet til å løfte egen kompetanse med kurs og sertifiseringer. Vi har et godt arbeidsmiljø med over middels hyggelige kolleger og jevnlige sosiale sammenkomster og arrangementer gjennom året. 
Kommunen har kompetanseutviklingsstipend og en offentlig tjenestepensjonsordning. 

 

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    16.08.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3956236
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 02.08.2021