• Bedrift
    Kristiansund kommune
  • Søknadsfrist
    30.09.2024
  • Heltid/Deltid
    Deltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6509, KRISTIANSUND N
    KRISTIANSUND
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5871782
  • Se her for andre jobber fra Kristiansund kommune
  • Oppdatert 20.09.2024
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Kristiansund kommune

Fysioterapeut

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Kristiansund kommune har ledig 50 % fast stilling som fysioterapeut per tiden ved Friskliv og mestring.

Et prioritert satsningsområde i kommunen er forebyggende helse og hverdagsmestring for eldre. Storhaugen helsehus er et kommunalt kompetansesenter for forebyggende helsearbeid. Enheten består av tre døgnavdelinger og avdeling Forebygging og rehabilitering som Friskliv- og mestring er en del av. Vårt tjenestefokus er "Hva er riktig for deg?" med utgangspunkt i den enkeltes ressurser, helse og mestring i hverdagslivet.

Friskliv og mestring er en kommunal helse- og omsorgstjeneste. Målet er å fremme helse og forebygge sykdom ved å gi tidlig hjelp til å endre levevaner og mestre helseutfordringer. Frisklivssentralen skal bidra til redusert sykdomsbyrde og sammenhengende helsetjenester, og være en samarbeidspartner i kommunens folkehelsearbeid.

Arbeidsområder
  • gi støtte til å endre levevaner og mestre helseutfordringer gjennom individuell veiledning og gruppebaserte tilbud
  • helsesamtaler
  • drifte og koordinere ulike gruppetilbud og kurs
  • styrke den enkeltes helsekompetanse med vekt på levevaner og mestring
  • være en samarbeidspartner i kommunens folkehelsearbeid
  • kompetanseoverføring til andre Frisklivssentraler
  • markedsføring og informasjonsarbeid
Kvalifikasjonskrav
  • norsk autorisasjon som fysioterapeut
  • god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • god digital kompetanse
  • førerkort klasse B
Ønskede kvalifikasjoner
  • erfaring med gruppedrift/ledelse
  • relevant etter-/videreutdanning
  • kurs eller erfaring med motiverende intervju og helsepedagogikk
  • erfaring fra frisklivsarbeid eller annet arbeid knyttet til endringsfokusert veiledning
  • kurslederkompetanse innen relevante kurs. Eksempler: "Sov godt", "Tobakkfri", "Bra Mat", og "Hverdagsglede".
  • erfaring innen arbeid med eldre, psykisk helse, forebygging og helsefremmende tiltak
  • erfaring med prosjekt og utviklingsarbeid
Personlige egenskaper
  • har evne til å arbeide selvstendig og strukturert
  • har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • er god på relasjonsbygging
  • er lyttende og tålmodig
  • har stor grad av fleksibilitet og mulighetsfokus
  • er innovativ og endringsvillig

Personlig egnethet vektlegges.

Spesielle forhold i stillingen 
  • arbeid ettermiddag og kveld må påregnes
  • det må påregnes reisevirksomhet innad og utenfor kommunen
  • avdelingen har 4 tjenestebiler, det er ønskelig at ansatt disponerer egen bil også
Vi tilbyr
  • et engasjert og kompetent tverrfaglig miljø
  • prosjekt/forskning og utviklingsarbeid i samarbeid med blant annet fylke, NTNU, Høgskolen i Molde, Helseinovasjonssenteret
  • dekning av flytteutgifter etter vedtatte retningslinjer
  • gode pensjonsordninger. Se mer om pensjonsordningen som gjelder for deg her: KLP   
Øvrige vilkår

Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.

Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før arbeidsforholdets start.

Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler. Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden. Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.

Søknad

Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.

Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.

Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.

Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.

 

  • Bedrift
    Kristiansund kommune
  • Søknadsfrist
    30.09.2024
  • Heltid/Deltid
    Deltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6509, KRISTIANSUND N
    KRISTIANSUND
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5871782
  • Se her for andre jobber fra Kristiansund kommune
  • Oppdatert 20.09.2024