• Bedrift
    Kristiansund kommune
  • Søknadsfrist
    13.12.2021
  • Sted:
    KRISTIANSUND N
  • Stillingstype:
    Dag
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    MØRE OG ROMSDAL
  • Arbeidssted:
    KRISTIANSUND N
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4223421
  • Se her for andre jobber fra Kristiansund kommune

Frivillighetskoordinator

Kristiansund kommune

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi har ledig 100 % fast stilling som Frivillighetskoordinator p.t. ved Storhaugen helsehus, avdeling Forebygging og rehabilitering.

Om stillingen

Kristiansund kommune har gjennom frivillighetsstrategien utviklet det frivillige arbeidet knyttet til aktivitet for eldre. Dette er i tråd med "Leve hele livet" og kommunens helse- og omsorgsplan.

I samarbeid med frivillige, skal frivillighetskoordinator bidra til en trygg og verdig alderdom, for at den enkelte kan bo hjemme med kvalitet. Frivillighetskoordinator skal lede, knytte kontakt mellom behov og tjeneste, samt organisere aktivitets- og frivillighetsarbeidet for de som bor i omsorgsboligene og/eller mottar hjemmebaserte tjenester. Samarbeid med frivillige lag/organisasjoner og koordinering av frivillighetsarbeid for å tilrettelegge for gode møteplasser og aktiviteter for eldre, vil være sentrale oppgaver.

Arbeidsområder
  • være initiativtaker og nettverksbygger mellom Kristiansund kommune og lag/organisasjoner
  • rekruttering, opplæring og veiledning av frivillige
  • implementering av Frivillighetsstrategien
  • være pådriver for nye frivillighetsarenaer og aktivitetstilbud med utgangspunkt i behov hos målgruppen
  • koordinere, gjennomføre og drifte ulike aktivitetstiltak til målgruppen
  • markedsføring, prosjektstyring og informasjonsarbeid
Kvalifikasjonskrav
  • helsefaglig bachelorutdanning
  • gode fremstillingsevner i norsk, skriftlig og muntlig
  • god digital kompetanse
  • førerkort klasse B
Ønskede kvalifikasjoner
  • erfaring med koordinering og utvikling av frivillig- og pårørendearbeid
  • erfaring og kompetanse relatert til folkehelseperspektivet
  • erfaring med aktiviteter både individuelt og i gruppe
  • erfaring/kompetanse med motiverende intervju
Personlige egenskaper
  • sterk interesse og faglig engasjement for aktivitet, miljø og deltagelse for innbygger
  • gjennomføringsevne
  • evne til å arbeide selvstendig og strukturert
  • gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • god på relasjonsbygging
  • fleksibel, innovativ og endringsvillig

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Spesielle forhold i stillingen
  • arbeid ettermiddag/kveld må påregnes
  • reisevirksomhet innad i kommunen må påregnes
Vi tilbyr
  • et inkluderende, engasjert og kompetent tverrfaglig miljø
  • fleksitidsordning
Øvrige vilkår

Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.

Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før arbeidsforholdets start.

Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler. Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden. Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.

Søknad

Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.

Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.

Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.

Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.

 
  • Bedrift
    Kristiansund kommune
  • Søknadsfrist
    13.12.2021
  • Sted:
    KRISTIANSUND N
  • Stillingstype:
    Dag
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    MØRE OG ROMSDAL
  • Arbeidssted:
    KRISTIANSUND N
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4223421
  • Se her for andre jobber fra Kristiansund kommune