Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
04.12.2020Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5010, BERGEN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
3287120Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 20.11.2020
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Bergen kommune
Frivillighetskoordinator
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Brenner du for frivillighetsarbeid? Ønsker du å bidra til at eldre hjemmeboende innbyggere i Bergen Kommune får mulighet til aktive dager med aktiviteter som treffer deres interesser? Vil du være med å inspirere til frivillig innsats i hjemmeboende tjenester? Da kan du være den vi søker etter!
Vi søker etter en frivillighetskoordinator i Enhet for Aktivitet og Mestring, som er en del av Etat for hjemmebaserte tjenester. Enheten har som hovedmål å hindre isolasjon, og ha fokus på aktivitet og mestring. Frivillighetskoordinatoren skal lede og organisere aktivitets- og frivillighetsarbeidet rettet mot hjemmeboende eldre. Samarbeid med frivillige lag og organisasjoner, samt koordinering av frivillighetsarbeid vil være sentrale oppgaver. Målet er å hindre isolasjon, skape meningsfulle og aktive dager, og fokusere på det friske i mennesket.
Vi ser etter deg som har pågangsmot, er fleksibel og positiv. Har du mange ideer til hvilke opplevelser kommunens hjemmeboende eldre skal få, er du velkommen til å søke. Tjenesten er byomfattende, så reisevirksomhet må påberegnes.
Det er krav om tilfredsstillende politiattest ved oppstart.
- Koordinere frivillighetsarbeidet i tjenesten, og legge til rette for gode samarbeidsstrukturer.
- Bidra i kommunalt planarbeid på området.
- Være pådriver for nye aktivitetstilbud og etablering av nye frivillighetsarenaer, spesielt rettet mot miljøstuer og aktivitetssentre.
- Utarbeide rekrutterings-, undervisnings-, og godkjenningssystem for nye frivillige.
- Veilede, undervise og følge opp frivillige og ansatte.
- Lage og holde presentasjoner for å markedsføre arbeidet med frivillighet.
- Nettverksbygging og nærmiljøarbeid.
- Bidra til å etablere nye møteplasser på tvers av generasjoner.
- Arbeide tverrfaglig i team sammen med aktuelle interne og eksterne samarbeidspartnere.
- Opprettholde og lage nye avtaler med lag og organisasjoner.
- Ha ansvar for spisevenn, og de frivillige tilknyttet dette.
- Belyse og markedsføre frivillighet innen eldreomsorgen
via sosiale medier.
- Minimum 3- årig relevant høgskoleutdanning innen helse eller sosialfag på bachelornivå.
- Må ha videreutdanning som Frivillighetskoordinering innen eldreomsorg.
- Erfaring fra arbeid innen eldreomsorg, gjerne hjemmebaserte tjenester.
- God kjennskap til offentlig sektor, herunder prosjektarbeid i offentlig sektor.
- Søkere med erfaring med frivillighetsarbeid, spesielt aktivitetsvenn og spisevenn vil bli foretrukket.
- Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner da man skal samhandle med interne og eksterne samarbeidspartnere.
- God norsk språkforståelse, muntlig og skriftlig fremstillingsevne tilsvarende Bergenstesten nivå 2.
- God IT forståelse (opplæring i spesifikke systemer vil bli gitt, men det forutsettes en grunnforståelse).
- Må ha erfaring med journalsystemet Profil.
- Førerkort klasse B.
- Erfaring med rekruttering og ledelse av frivillige.
- Erfaring med å arbeide i tverrfaglige team.
- Erfaring og kunnskap om organisasjoner og foreninger i Bergen.
- Kunne bruke flere sosiale medieplattformer som for eksempel Facebook, Instagram o.l. Det må i søknaden fremkomme hvordan man vil profilere frivillighetsarbeid på sosiale medieplattformer.
- Ønskelig at man har gjennomført kurs innen motiverende intervju.
- Ønskelig med kjennskap til innovasjonsmetodikk.
- Digitaliseringskompetanse for å skape gode arbeidsprosesser.
- Evne til å bygge relasjoner og nettverk.
- Ansvarsfull.
- Strukturert i arbeidet.
- Du har en genuin interesse, engasjement og forståelse for frivillighetsarbeid.
- Du er innovativ ved at du har ideer og gjør ting ingen andre har gjort før deg.
- Kunne jobbe både selvstendig og i team.
- Endringsvillig, fleksibel og kreativ?
- God fysisk helse da mye av arbeidsdagen kan gå med til å bidra til, og motivere frivillige og eldre til fysisk aktivitet.
- Mulighet til å være med i utviklingen av en spennende tjeneste.
- Lønn etter tariff.
- Fleksibel arbeidstid.
- Godt arbeidsmiljø med høy grad av faglighet.
- Gode forsikring- og pensjonsordninger.
Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
04.12.2020Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5010, BERGEN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
3287120Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 20.11.2020