• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    04.12.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5010, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3287120
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 20.11.2020
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Frivillighetskoordinator

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Brenner du for frivillighetsarbeid? Ønsker du å bidra til at eldre hjemmeboende innbyggere i Bergen Kommune får mulighet til aktive dager med aktiviteter som treffer deres interesser? Vil du være med å inspirere til frivillig innsats i hjemmeboende tjenester? Da kan du være den vi søker etter!

Vi søker etter en frivillighetskoordinator i Enhet for Aktivitet og Mestring, som er en del av Etat for hjemmebaserte tjenester. Enheten har som hovedmål å hindre isolasjon, og ha fokus på aktivitet og mestring. Frivillighetskoordinatoren skal lede og organisere aktivitets- og frivillighetsarbeidet rettet mot hjemmeboende eldre. Samarbeid med frivillige lag og organisasjoner, samt koordinering av frivillighetsarbeid vil være sentrale oppgaver. Målet er å hindre isolasjon, skape meningsfulle og aktive dager, og fokusere på det friske i mennesket.

Vi ser etter deg som har pågangsmot, er fleksibel og positiv. Har du mange ideer til hvilke opplevelser kommunens hjemmeboende eldre skal få, er du velkommen til å søke. Tjenesten er byomfattende, så reisevirksomhet må påberegnes.

Det er krav om tilfredsstillende politiattest ved oppstart.   

Arbeidsoppgaver
  • Koordinere frivillighetsarbeidet i tjenesten, og legge til rette for gode samarbeidsstrukturer.
  • Bidra i kommunalt planarbeid på området.
  • Være pådriver for nye aktivitetstilbud og etablering av nye frivillighetsarenaer, spesielt rettet mot miljøstuer og aktivitetssentre.
  • Utarbeide rekrutterings-, undervisnings-, og godkjenningssystem for nye frivillige.
  • Veilede, undervise og følge opp frivillige og ansatte.
  • Lage og holde presentasjoner for å markedsføre arbeidet med frivillighet.
  • Nettverksbygging og nærmiljøarbeid.
  • Bidra til å etablere nye møteplasser på tvers av generasjoner.
  • Arbeide tverrfaglig i team sammen med aktuelle interne og eksterne samarbeidspartnere.
  • Opprettholde og lage nye avtaler med lag og organisasjoner.
  • Ha ansvar for spisevenn, og de frivillige tilknyttet dette.
  • Belyse og markedsføre frivillighet innen eldreomsorgen
    via sosiale medier. 
Kvalifikasjoner
  • Minimum 3- årig relevant høgskoleutdanning innen helse eller sosialfag på bachelornivå.
  • Må ha videreutdanning som Frivillighetskoordinering innen eldreomsorg.
  • Erfaring fra arbeid innen eldreomsorg, gjerne hjemmebaserte tjenester.
  • God kjennskap til offentlig sektor, herunder prosjektarbeid i offentlig sektor.
  • Søkere med erfaring med frivillighetsarbeid, spesielt aktivitetsvenn og spisevenn vil bli foretrukket.
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner da man skal samhandle med interne og eksterne samarbeidspartnere.
  • God norsk språkforståelse, muntlig og skriftlig fremstillingsevne tilsvarende Bergenstesten nivå 2.
  • God IT forståelse (opplæring i spesifikke systemer vil bli gitt, men det forutsettes en grunnforståelse).
  • Må ha erfaring med journalsystemet Profil.
  • Førerkort klasse B.
  • Erfaring med rekruttering og ledelse av frivillige.
  • Erfaring med å arbeide i tverrfaglige team.
  • Erfaring og kunnskap om organisasjoner og foreninger i Bergen.
  • Kunne bruke flere sosiale medieplattformer som for eksempel Facebook, Instagram o.l. Det må i søknaden fremkomme hvordan man vil profilere frivillighetsarbeid på sosiale medieplattformer.
  • Ønskelig at man har gjennomført kurs innen motiverende intervju. 
  • Ønskelig med kjennskap til innovasjonsmetodikk.
  • Digitaliseringskompetanse for å skape gode arbeidsprosesser. 
Personlige egenskaper
  • Evne til å bygge relasjoner og nettverk.
  • Ansvarsfull.
  • Strukturert i arbeidet.
  • Du har en genuin interesse, engasjement og forståelse for frivillighetsarbeid.
  • Du er innovativ ved at du har ideer og gjør ting ingen andre har gjort før deg.
  • Kunne jobbe både selvstendig og i team.
  • Endringsvillig, fleksibel og kreativ?
  • God fysisk helse da mye av arbeidsdagen kan gå med til å bidra til, og motivere frivillige og eldre til fysisk aktivitet.
Vi tilbyr
  • Mulighet til å være med i utviklingen av en spennende tjeneste.
  • Lønn etter tariff.
  • Fleksibel arbeidstid.
  • Godt arbeidsmiljø med høy grad av faglighet.
  • Gode forsikring- og pensjonsordninger. 
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    04.12.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5010, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3287120
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 20.11.2020