Detaljer

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    27.01.2021
  • Sted:
    SANDVIKA
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VIKEN
  • Arbeidssted:
    SANDVIKA
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3372090
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune

Førstekonsulent

Førstekonsulent innen dokumentforvaltning og arkiv – avd. Dokumentasjon

Vil du bidra i digitaliseringsarbeidet som berører arkiv? Vi søker en aktiv og utadvendt medarbeider med arkivfaglig bakgrunn og gode kommunikasjonsevner! 

Digitalisering er et satsingsområde for Bærum kommune. Økt bruk av digitale prosesser og automatisering skal bidra til en effektivisering av arbeidsprosessene. For å kunne oppfylle kravene om høy innbyggertilfredshet og effektive saksbehandlingsprosesser, trenger vi dyktige fagpersoner.

Avdeling for Dokumentasjon har ansvaret for at Bærum kommunes ansatte og innbyggere har tilgang til relevant dokumentasjon som gjør dem i stand til å utføre sine arbeidsprosesser og få tak i relevante data på en enkel og sikker måte.

Vi søker en medarbeider med bred arkivfaglig bakgrunn, som har innsikt i alle aspekter ved et moderne arkiv. Vi ønsker en medarbeider som kan bidra til en utvikling hvor manuelt rutinepreget arbeid skal erstattes med digitale arbeidsprosesser.
 
Tiltredelse snarest mulig.  

Arbeidsoppgaver
  • Betjene postmottak
  • Registrering og arkivering av dokumentasjon
  • Sikre kvalitet i arkivet
  • Arkivfaglig rådgivning
  • Bidra til å optimalisere data- og dokumentflyt i arbeidsprosesser
  • Være en viktig bidragsyter i digitaliseringsarbeidet som berører arkiv
Kvalifikasjoner
  • 3-årig Diplom / Bachelorgrad Arkiv- og systemkompetanse på høyskole-/universitetsnivå
  • God kjennskap til digitale verktøy generelt og dokumenthåndteringssystemer spesielt
  • Gode kunnskaper om lovverk, bestemmelser og standarder innen fagområdet 
  • Det er ønskelig med erfaring i bruk av kommunens sak- og arkivsystem WebSak 
  • Det er en fordel med erfaring fra plan- og byggdokumentasjon             
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne
  • Riktig erfaring og praksis kan kompensere for formell utdanning
Personlige egenskaper
  • Aktiv, nysgjerrig og åpen for endring 
  • Strukturert og systematisk
  • Gode samarbeidsevner
  • Gode kommunikasjonsferdigheter

Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr
  • Utfordrende oppgaver i en stor kommune som satser bredt på digitalisering
  • Mulighet til å være en pådriver innen fagområdet dokumentasjonsforvaltning, spesielt mht. utvikling innen digitalisering og automatisering
  • Kompetanseutviklingsstipend
  • Offentlig tjenestepensjonsordning