Ledig stilling

Helse Sør-øst RHF

Forskningsrådgivere

Offentlig forvaltning

Sykehuset Østfold har som mål å øke forskningsaktiviteten slik at vi blir blant de beste på forskning i Helse Sør-Øst. Vil du være med å bidra til at Sykehuset Østfold når dette målet?

Vi er nå i en vekstfase og ønsker å styrke avdelingen. Vi søker derfor etter to engasjerte forskningsrådgivere som brenner for forskning og som ønsker å bidra til å videre utvikle avdelingen på Sykehuset Østfold. De aktuelle stillingene er plassert i forskningsavdelingen under seksjonen for forskningsstøtte og administrasjon. Vi kan tilby en svært variert og spennende arbeidsdag der arbeidsoppgavene kan bli tilpasset etter riktig kandidats interesseområde. 

1. gangs intervjuer er planlagt gjennomført i uke 34 og rekrutteringsprosessen vil etter planen avsluttes i løpet av august.
 

Arbeidsoppgaver:

De ansatte i forskningsavdelingen har en varierte arbeidsdag med spennende oppgaver. Den viktigeste oppgaven for våre rådgivere er å være kontaktperson for forskerne og stipendiatene. Her vil kandidaten bidra i prosessen for å sikre ekstern finansiering, sikre at prosjektene har nødvendige godkjenninger på plass før oppstart og gi veiledning.  

Forskningsrådgivene får også ulike fokusområder som de har ansvar for, disse tilpasses etter kvalifikasjoner og kandidatens interesser. Beskrive gjerne egne interessefelt og spesialkompetanse i søknadsbrevet.

Eksempel på oppgaver som ligger under avdelingen er: 

  • Bistå i søknader om ekstern finansiering
  • Administrering av forskningsprosjekter
  • Bindeledd mellom prosjektleder og personvernombud 
  • Administrering av de tematiske biobankene
  • Utvikling av forskning innom satsningsområdene som for eksempel maskinlæring  
  • Implementering av digitale løsninger

Kvalifikasjoner:

Kandidaten vi ser etter har gjerne en doktorgrad eller tilsvarende erfaring fra forskning og/eller forskningsadministrasjon. Det viktigeste for å lykkes i stillingen er å være serviceinnstilt og fleksibel med en god evne til å løse uforutsette oppgaver. 

  • Relevant utdannelse fra høgskole eller universitet, minimum mastergrad
  • God IKT forståelse
  • God fremstillingsevne både på norsk og engelsk
  • Kjennskap til relevant lovverk

Personlige egenskaper:

  • Vilje og en evne til å bidra til det gode arbeidsmiljøet i avdelingen 
  • Proaktiv og evne til å samarbeide med fagpersoner på tvers av profesjoner
  • Selvstendig, strukturert, analytisk og nøyaktig
  • Fleksibel, med evne til endring og omstilling
  • Serviceinnstilt
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt 

Vi tilbyr:

  • Vår avdeling kan tilby et svært godt arbeidsmiljø med kompetente medarbeidere
  • Arbeidet er variert og spennende, med mye samarbeid med andre avdelinger i sykehuset
  • Gode forsikringsordninger 
  • Pensjonsordning gjennom KLP

 

I henhold til offentlighetsloven kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten.

Vi ber alle søkere vedlegge dokumentasjon på utdanning og attester på arbeidserfaring. Dette for å dokumentere kvalifikasjoner som fremkommer i CV.

Sykehuset praktiserer et inkluderende arbeidsliv og følger opp regjeringens inkluderingsdugnad. Det betyr at vi ønsker velkommen kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av kjønn, alder, redusert funksjonsevne, ulik nasjonal eller etnisk bakgrunn og kandidater som av ulike årsaker ikke kan dokumentere en sammenhengende yrkeskarriere.