Ledig stilling

Luftfartstilsynet

Flyteknisk inspektør

Offentlige tjenester og forvaltning

Luftdyktighetseksjonen søker flyteknisk inspektør med motivasjon og interesse for arbeid med flysikkerhet innen luftdyktighetsstyring (Part-CAMO/CAO), vedlikeholdsorganisasjoner (Part-145) og produksjonsorganisasjoner (Part-21). Seksjonen utfører tilsyn med Part-CAMO/CAO, BSL B, Part-145 og Part 21 organisasjoner som har fått sin godkjenninger utstedt av Luftfartstilsynet. Det gjennomføres også tilsyn av luftfartøy på Norsk register.

I tillegg er regelverksutvikling og implementering en av våre hovedoppgaver.  

Luftfartstilsynets kulturverdier er åpenhet, samarbeid, respekt og profesjonalitet. Vår nye flyteknisk inspektør forutsettes å etterleve våre kulturverdier.

Kvalifikasjoner:

  • Relevant ingeniørutdanning eller flytekniker med allsidig bakgrunn innenfor vedlikehold, kontinuerlig og/eller initiell luftdyktighet for luftfartøyer/flydeler.
  • Minimum 5 års relevant arbeidserfaring
  • Det kreves god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
  • God kunnskap om flytekniske forskrifter er ønskelig
  • God kunnskap om kvalitetsrevisjoner er ønskelig, men full opplæring vil bli gitt

Det stilles krav om uttømmende politiattest

Personlige egenskaper:

Våre inspektører representerer Luftfartstilsynet på tilsyn og i møte med markedet. Stillingen krever at du har høy integritet, god rolleforståelse som myndighetsperson og statsansatt samt dokumenterte gode samarbeids- og kommunikasjonsevner.
Du arbeider systematisk og behersker et hektisk arbeidstempo i et sterkt fagmiljø.
Du må ha evne til å balansere faglig innsikt og erfaring med kravene til god forvaltningsskikk, og har gode analytiske evner.
Personlig egnethet blir vektlagt.

Vi tilbyr:

Vi tilbyr en stilling med interessante og varierte arbeidsoppgaver, der du gjennom vårt treningsprogram vil få grunnleggende opplæring i inspektørrollen. Som Inspektør vil du få krevende faglige utfordringer og utviklingsmuligheter i nært samarbeid med andre faggrupper, og bli en del av et godt inkluderende arbeidsmiljø som en del av den nasjonale myndigheten på luftfart. 

Lønn iht. kvalifikasjoner i SKO 1434 rådgiver, eller 1087 overingeniør, for kandidater med relevant utdanning, med lønnsplassering som p.t. utgjør fra kr 635.400 – 759.100 (ltr. 65 – 75). Høyere lønn kan vurderes for særlig kvalifiserte søkere.
Gode pensjons- og forsikringsordninger gjennom Statens pensjonskasse. Vi har kantine, parkeringsgarasje og fleksibel arbeidstidsordning. Tilskudd til trening og tilgang til treningsrom. Internt opplæringsprogram for å bli sertifisert som inspektør i Luftfartstilsynet,  som dekkes i sin helhet av virksomheten.

Les dette før du søker: 
Råd til deg som vil søke stilling i Luftfartstilsynet
Gode ordninger og fordeler i Luftfartstilsynet

Er du en ressurs vi ikke vet om?
Vi mener at et bredt spekter av medarbeidere gjør at vi får nye tanker og perspektiver og kan løse oppgavene våre enda bedre. Derfor ønsker vi oss medarbeidere som har ulik kompetanse, som har ulik bakgrunn, og som har opplevd ulikt i livet.  Vi har få medarbeidere med funksjonsnedsettelse, innvandrerbakgrunn eller fravær fra arbeid, utdanning eller opplæring.  Hvis du kan krysse av for noe av dette i jobbsøkerportalen, oppfordrer vi deg til å gjøre det. Med en slik bakgrunn kan du være en verdifull ressurs og tilføre oss viktige impulser vi ikke har. Vi inviterer minst én kvalifisert søker innenfor hver av de tre kategoriene til intervju. Utenom å sørge for at vi velger ut de riktige kandidatene bruker vi ikke avkrysningene til noe annet enn anonymisert statistikk.
Les mer om kravene her: Hensyn.

Søkerlisten er offentlig
Det er viktig med åpenhet og gjennomsiktighet i forvaltningen. Derfor blir alle som søker en stilling hos oss, satt opp på den offentlige søkerlisten om de ikke oppgir en god grunn. Om du har bedt om å ikke bli satt opp på listen, tar vi kontakt med deg om vi ikke kan ta ønsket ditt til følge.

Som medarbeider i Luftfartstilsynet kan du ikke benytte rettigheter fra tidligere arbeidsgivere, som er i strid med Luftfartstilsynets interesser. 
Den som tilsettes må videre godta endringer i organisasjonstilknytning, tjenestested og arbeids- og ansvarsområde som følge av eventuelle omorganiseringer.