Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Kristiansund kommune

Fastlegehjemmel

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi har ledig fastlegehjemler med utvidet etableringstilskudd og deleliste ved Sentrum legesenter.

Om legesenteret/stillingen

Sentrum legesenter er lokalisert sentralt i Kristiansund med kort vei til offentlige kommunikasjoner. Det er flere helserelaterte virksomheter i samme bygg, bl.a. apotek og røntgeninstitutt. Legesenteret holder til i lyse og trivelige lokaler og har god tilgang for funksjonshemmede. Legesenteret er godt utstyrt med eget laboratorium og oppdatert datasystem. Legesenteret er veldrevet og har ordnede økonomiske forhold, godt arbeidsmiljø, samt godt miljø for læring og veiledning.

I tillegg til hjemlene er det 5 allmennleger og 1 privatpraktiserende gynekolog ved legesenteret. Det er ansatt 4 hjelpepersonell (helsesekretær, hjelpepleier og sykepleier).

Det er ledig en hjemmel og en deleliste ved Sentrum legesenter med tiltredelse i løpet av 2022.

Listestørrelsen på den ledige hjemmelen er på 600 pasienter. Det åpnes også for at leger i LIS1-løpet som blir ferdige i løpet av 2022 kan søke på stillingen med oppstart ved avsluttet LIS1. 

Delelisten har et tak på 800 pasienter, men har i dag ca. 880 pasienter på listen (nedtrapping ved naturlig avgang).

Innehaver av hjemmel som legges ut som deleliste har vært i praksisen siden 1988 og har en godt innarbeidet liste med gode økonomiske forhold. Han har en stor portefølje av sjømanns-, offshore- og yrkesdykkerattester, men slik godkjenning er ikke et krav for ny lege. Han er fleksibel mht. overgangsordninger i forhold til nødvendige kurs og fravær i praksisen i 5-års perioden for spesialisering/andre permisjoner.

Kommunale legeoppgaver

Stillingene er nå ikke tillagt offentlig legearbeid, men ved ønske fra ny lege eller behov fra kommunen kan det tillegges inntil 7,5 timer pr uke kommunalt legearbeid i henhold til sentrale avtaler.

Det stilles krav om deltakelse i det interkommunale legevaktsamarbeidet som dekker kommunene Averøy, Gjemnes, Tingvoll og Kristiansund. Legevakten driftes pr tiden ved Frei legesenter grunnet Covid19 pandemien. Det er relativt lav vaktbelastning, 1-2 vakter pr. mnd.

Kommunen vil i sine vurderinger vektlegge tildeling av driftsavtale til lege som vil være med å ta et kollektivt ansvar for å videreutvikle den totale legetjenesten i Kristiansund kommune med vekt på høy kvalitet i pasientbehandling og tilfredse leger.

Kvalifikasjonskrav
  • norsk autorisasjon som lege. Leger som er i LIS1-løp kan søke med oppstart når LIS1 tjenesten er ferdig.
  • god norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne

Søkere som ikke er spesialister i allmennmedisin, må forplikte seg til å gjennomføre spesialiseringen i henhold til Spesialistforskriften. Kommunen vil søke på aktuelle rekrutteringsmidler som lyses ut for dette formålet, som tildeles den enkelte dersom tilskudd tildeles.

Personlige egenskaper 
  • gode samarbeidsevner
  • gode kommunikasjonsferdigheter
  • fleksibel
  • god arbeidskapasitet

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Øvrige vilkår

Ved overtakelse av hjemmel gis det etableringstilskudd på kr. 200.000,-, samt løpende etableringstilskudd tilsvarende 50 % av faste utgifter i 12 måneder.

Årsvikariat kan være aktuelt dersom hjemmel ikke blir besatt eller tildeles lege som ikke er ferdig med LIS1-tjeneste.

Delelisten vil ha egne vilkår i forhold til økonomisk støtte.

Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før arbeidsforholdets start.

Søknad

Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.

Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.

Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.

Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.