Company
Gjerdrum kommuneApplication deadline
19.09.2024Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
2022, GJERDRUM
GJERDRUM
NorwayNumber of positions
1Career-kode
5866816Look here for other jobs from Gjerdrum kommune
- Updated 03.09.2024
Expired ad
The application deadline for this job opportunity has passed.
Gjerdrum kommune
Fastlege i selvstendig næringsdrift ved Gjerdrum legesenter
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Gjerdrum kommune har ledig fastlegehjemmel ved Gjerdrum legesenter. Hjemmelen er for selvstendig næringsdrivende lege, med ønsket oppstart 01.03.2025. Nåværende listelengde er 500 pasienter. Listetaket kan justeres opp om dette er ønsket. Det er tilknyttet 20 % bistilling som helsestasjonslege til hjemmelen.
Gjerdrum legesenter er det eneste fastlegesenteret i Gjerdrum kommune, og vil med denne hjemmelen ha totalt ni fastlegehjemler. Syv av nåværende fastleger er spesialister i allmennmedisin, og legesenteret har lang erfaring med veiledning av leger i spesialisering. Legesenteret ligger sentralt i Gjerdrum kommune, 30 minutter fra Oslo med bil. Legesenteret benytter Pridok som journalsystem.
Gjerdrum kommune har gode ordninger for leger i spesialisering i allmennmedisin. Vi følger ny tilskuddsordning, og alle ALIS-leger som tilseettes i fastlegehjemler i kommunen vil få:
- ALIS-avtale
- Praksiskompensasjon ved kursdeltakelse og dekning av kursutgifter for kurs som inngår i spesialiseringsløpet
- Det legges til rette for supervisjon og individuell veiledning (det er flere spesialister i allmennmedisin ved Gjerdrum legesenter med erfaring, interesse og engasjement for å drive veiledning)
- Individuell utdanningsplan med halvårlig gjennomgang med veileder og kommunal leder (kommuneoverlegen) for å tilrettelegge best mulig for progresjon i spesialiseringsløpet
- Legevakter ved Jessheim interkommunale legevakt
- Sykehustjenesten som inngår i spesialiseringsløpet bistår kommunen med å melde inn ønsker for til Ahus
Gjerdrum kommune har rundt litt over 7000 innbyggere, og fokus på å videreutvikle fastlegetjenesten i kommunen i tett samarbeid med Gjerdrum legesenter.
Økonomiske betingelser for hjemmelen og inntreden i legesenteret avtales med Gjerdrum legesenter i tråd med gjeldende regelverk. Ny fastlege inngår samarbeids- og driftsavtale med de øvrige legene ved legesenteret og får driftsavtale med Gjerdrum kommune. Avtalen med kommunen reguleres av sentrale avtaler, fastlegeforskriften og annet relevant lovverk.
Gjerdrum kommune oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonshemming eller kulturell bakgrunn.
Kvalifikasjoner:
- Norsk autorisasjon som lege
- Gjennomført LIS1 eller godkjent tilsvarende tjeneste (turnustjeneste etter gammel ordning i Norge, eller godkjenning av oppnådde læringsmål tilsvarende LIS1 etter søknad til Helsedirektoratet)
- Erfaring fra allmennmedisin utover LIS1 er en fordel, men leger som kommer rett fra LIS1-tjeneste er også velkomne til å søke
- Gode ferdigheter i norsk, muntlig og skriftlig
- Erfaring med arbeid som lege i selvstendig næringsdrevet fastlegepraksis vektlegges
- Arbeidserfaring som lege i norsk helsevesen vil bli vektlagt, spesielt fra allmennmedisin og legevakt/akuttmedisin
Politiattest skal fremlegges før tiltredelse i tråd med bestemmelser i helsepersonelloven.
Personlige egenskaper:
- Interesse for allmennmedisin og drift av fastlegepraksis
- Gode samarbeidsevner og kommunikasjonsferdigheter
- Personlig egnethet
- Kjennskap til kommunehelsetjeneste, Gjerdrum kommune/Romerike som region
Vi tilbyr:
- Godt faglig arbeidsmiljø
- Veldrevet og veletablert fastlegesenter
- ALIS-avtale med god tilrettelegging av spesialiseringsløp for leger som ikke er spesialister i allmennmedisin
- Stabilt og dyktig hjelpepersonell
- Godt samarbeid mellom kommunen og de selvstendig næringsdrivende fastlegene
- God struktur og tilskuddsordninger for leger i spesialisering i allmennmedisin
Minst to referanser må oppgis i søknaden. Vitnemål og attester må vedlegges søknaden. Søkere blir vurdert utfra dokumentert kompetanse og erfaring. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om å ikke bli oppført på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentlighetsloven §25.
Company
Gjerdrum kommuneApplication deadline
19.09.2024Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
2022, GJERDRUM
GJERDRUM
NorwayNumber of positions
1Career-kode
5866816Look here for other jobs from Gjerdrum kommune
- Updated 03.09.2024