Företag
Rauma kommuneAnsökningstiden
19.06.2023Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
6300, ÅNDALSNES
RAUMA
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
5202815Se här för andra jobb från Rauma kommune
- Uppdaterad 13.06.2023
Utgått annons
Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat
Rauma kommune
Fast stilling som kontaktperson i Rauma barnevernstjeneste
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Stillingstype
100% fast stilling, ved barnevernstjenesten i Rauma kommune.
Arbeidstid: Hovedregel på dagtid, men det må påregnes av og til å måtte jobbe ettermiddag, kveld og helg.
Beskrivelse av arbeidsted
Kommunal barnevernstjeneste arbeider etter Lov om barnevernstjenester. Dette innebærer arbeid med meldinger og undersøkelser, oppfølging og arbeid med tiltak etter barnevernloven, fosterhjemsarbeid, akuttarbeid og samarbeid med andre tjenester og faggrupper m.m.
Fagfeltet er i kontinuerlig endring og utvikling. Det innebærer evne til å reflektere over egen praksis, men gir også gode læringsmuligheter og en variert hverdag med mange ulike oppgaver.
Arbeidsoppgaver
Arbeidet som kontaktperson i barneverntjenesten er varierende, spennende og utfordrende. Stillingen innebærer kontakt med barn og familier med ulike former for hjelpebehov. Det settes høye krav til både relasjonskompetanse og evne til samhandling med andre. Arbeidet kan å innebære noe reisevirksomhet.
Kvalifikasjonskrav
- 3-årig bachelor i barnevern eller sosialt arbeid
- Barnevernfaglig videreutdanning, eller du er villig til å ta minimum 30 studiepoeng
- Førerkort klasse B
- Gode norskkunnskaper, både muntlig og skriftlig
- Erfaring med å jobbe på digitale plattformer
Annen relevant bachelor kan bli vurdert.
Det er ønskelig med:
- Master i barnevern eller annen relevant master
- Efaring fra arbeid med barn og unge
- Relevant videreutdanning og sertifisering i metoder som er relevant for barnevern
- Kjennskap til Teams og Familia
Personlig egnethet
- Du er genuint opptatt av mennesker, og spesielt barn og unge
- Du må ha god relasjon og samhandlingskompetanse
- Du har stor arbeidskapasitet, og mestrer et høyt tempo med ulike oppgaver på en god måte
- Du er flink til å samarbeide med andre. Både i team, og med andre instanser og faggrupper
- Du har evne til å arbeide selvstendig, strukturert og systematisk
- Du er fleksibel og villig til å strekke deg langt for de barna og familiene vi arbeider med
Ansettelse
Ansettelse skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk, herunder medlemskap i pensjonsordning. Avlønning etter sentral Hovedtariffavtale ut fra kvalifikasjoner og ansiennitet.
Politiattest
Ved tilsetting må gyldig politiattest fremlegges jmf. Barnevernsloven § 12-11 første ledd, jf. forskrift om politiattest etter barnevernsloven § 1 og § 5 første ledd, jf. politiregisterloven § 39 første ledd. Politiattesten må ikke være eldre enn 3 måneder.
Søknad
Rauma kommune tar kun imot elektroniske søknader. Søkerveiledning: https://www.rauma.kommune.no/om-kommunen/ledige-stillinger/sokerveiledning/ eller personal@rauma.kommune.no. Det er viktig at du tar deg tid til å besvare spørsmålene vi stiller og registrerer/oppdaterer din CV med utdannelse og kompetanse i søknadsskjemaet. Last opp aktuelle attester og vitnemål i PDF format.
Vær oppmerksom på at opplysninger om søker kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste.
Företag
Rauma kommuneAnsökningstiden
19.06.2023Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
6300, ÅNDALSNES
RAUMA
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
5202815Se här för andra jobb från Rauma kommune
- Uppdaterad 13.06.2023